De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren Luc Vandeput Inter-ENW studiedag 22 maart 2013 Gent Het Pand.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren Luc Vandeput Inter-ENW studiedag 22 maart 2013 Gent Het Pand."— Transcript van de presentatie:

1 Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren Luc Vandeput Inter-ENW studiedag 22 maart 2013 Gent Het Pand

2 Opwarmer Wie heeft al ooit iets online gekocht? …….have fully disrupted American Higher education (vul in…) Wat is de grootste innovatie wat hoger onderwijs betreft in 2012? Welke educatieve innovatie heeft op minder dan één jaar het meest artikels op zijn naam?

3

4 CONCLUSIE Blended learning begin je niet “zomaar” Blended learning stelt hoge eisen aan de student, de lector, de onderwijsorganisatie en de didactiek Blended learning kan je op instapniveau doen, ook op niveau van excellentie Blended learning …

5 Lesgeven gisteren en vandaag

6 Wat is blended learning? Actief leren Feedback Goesting Gestandaardiseerd timeslots Leren door uitleggen Begeleide zelfstudie Authentiek leren Doelgerichte Technologie Plaatsonafhankelijk leren Flexibilisering onderwijstijd Uitnodigende Inspirerende én computerondersteunde leeromgeving Nieuwe organisatie * didaktiek Computer ondersteund leren

7 Hart, J. (2013). Where does managed learning stop and self -managed learning begin?Blog. Learning in the social workplace. City.

8 Uiteenrukkend, verstorend

9

10 ONTWERPEN

11

12

13 Ontwerpen = inrichting leeromgeving: wie is de student - wat is zijn voorkennis?

14

15 Ontwerpen & vormgeving Chronologisch Thematisch Projectgebaseerd PGO Opdracht gestuurd Scenario based Casus-gestuurd Learning by doing …

16 Basis: Cursusontwerp, studietaken en begeleiding

17 ONTWIKKELEN

18 Ontwikkelen: leeractiviteiten

19

20

21 Contactmoment Inter-actie Gerelateerd aan eigen onderzoek Inspirerend Relatie met werkveld Expliciteren rode draad Zo min mogelijk: F2F kennisoverdracht Ja, mits toegevoegde waarde AANBIEDING: Instructie <-

22 AANBIEDING: Weblectures & kennisclips Excellent teacher

23 OPVOLGING/ MONITORING

24 Opvolging/ monitoring Authentieke interesse in groei van de student

25 Opvolging/ monitoring Learning Analytics – digitale sporen

26 BEGELEIDING & ONDERSTEUNING

27 Begeleiding en ondersteuning Leerinhoudelijk Metacognitief Technologisch Organisatorisch Digitale spreekuren ‘Presence’

28

29

30 Begeleiding: online

31 7. TOETSING - ASSESSMENT Blend Opdrachten: 20 Presentatie: 5 Onderzoek: 15 Tussentoets: 20 Eindtoets: 40 Totaal: 100 Resultaten Je moet hard werken Je leert heel veel Dit is echt Dit is boeiend Rendement >>>

32 8. ORGANISATIE EN PLANNING

33 Professioneel ontwerpteam

34 Ondersteuning: onderwijsadviseur + Onderwijstechnoloog

35

36

37 Besluit Blended learning begin je niet “zomaar” Blended learning stelt hoge eisen aan de student, de lector, de onderwijsorganisatie en de didactiek Blended learning kan je op instapniveau doen, ook op niveau van excellentie Blended learning …

38 Vragen? Maart 2013


Download ppt "Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren Luc Vandeput Inter-ENW studiedag 22 maart 2013 Gent Het Pand."

Verwante presentaties


Ads door Google