De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door"— Transcript van de presentatie:

1 Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door
jouwwebwinkelcoach.nl

2 Ondernemingsplan 2016 Naam – Bedrijf
(voeg hier je logo toe) (kleuren kun je aanpassen onder beeld/diamodel) Ondernemingsplan 2016 Naam – Bedrijf

3 Dit heb ik gedaan/CV Wie ben ik? Werkervaring
(je naam) Geboren: (geboortedatum) (huwelijkse staat, kinderen) Woonplaats: (woonplaats) Werkervaring (bedrijf, functieomschrijving, van.. tot ..) => Vul hier al je werkervaring in. (pasfoto) Opleidingen (diploma’s)

4 Dit ben ik als ondernemer
Mijn motivaties Wat motiveert jou om je webwinkel te runnen? Mijn ambities Wat zijn je ambities met je webwinkel? Ondernemerstype Wat voor ondernemingstype ben je? Op deze link kun je uitleg over de verschillende types lezen: nemer-wat-voor-type-ben-jij Weet je het niet? Test jezelf dan op de volgende website: ocus/#/welk-type-ben-jij Sterke punten Wat zijn je sterke punten? (bijvoorbeeld: creatief, communicatief, assertief, klantgericht, flexibel) Zwakke punten Wat zijn je zwakke punten? (bijvoorbeeld: prioriteiten stellen, impulsief, dingen van je afschuiven)

5 Mijn gat in de markt Mijn producten
Omschrijf de producten die je verkoopt/gaat verkopen Mijn doelgroep Omschrijf je doelgroep Distribueren Hoe wil je verkopen? Alleen via de webwinkel of ook via een Pop-Up store of markten? Mijn missie Waar sta je voor? (Missie = een algemene omschrijving van de bestaansredenen, de strategie, de waarden en de normen of gedragspatronen van een organisatie) Mijn doel Wat wil je bereiken met je webshop? Mijn aanpak Hoe ga je het aanpakken? Mijn visie Waar ga je voor? (Visie = wat je wilt bereiken en hoe je wil je dat bereiken)

6 Omgevingsanalyse Demografische factoren
(= kenmerken van de bevolking, bijv. leeftijdsopbouw en groei & omvang) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld klein gezin, groei gezinnen met alleenstaande ouders, vergrijzing) Economische factoren (= kenmerken die de economie beschrijven, bijv. koopkracht en werkloosheid) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld economische recessie, rente stijging, stijging werkloosheid) Sociaal-culturele factoren (= kenmerken van de cultuur en leefgewoonten, bijv. levensstijl, opleidingsniveau, aantal tweeverdieners) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld drukke vrijetijdsplanning, meer tweeverdieners (kinderen vaker naar BSO) Technologische factoren (= kenmerken van de ontwikkeling, bijv. internet en nieuwe producten) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld computergeneratie, steeds vaker online aankopen Ecologische factoren (= kenmerken van de fysieke omgeving, bijv. het klimaat, het weer, en milieu) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld milieubewustzijn Politiek-juridische factoren (= kenmerken van overheidsbeslissingen, zoals wetgeving en politieke invloeden) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld veranderende BTW percentages, nieuwe consumentenwetgeving)

7 Omgevingsanalyse Directe concurrentie
Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? Concurrent 2 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? Concurrent 3 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? (In)directe concurrentie (denk hier aan bijvoorbeeld webwinkelgiganten, bedrijven buitenland) Concurrent 4 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? Concurrent 5 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? Concurrent 6 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders?

8 SWOT-analyse Sterktes: 1. Jouw sterkste punten 2. 3. 4. 5. Zwaktes: 6. Jouw zwakste punten 7. 8. 9. 10. Groeien Welke punten kun je hier combineren (kans + sterkte) waardoor je kunt groeien? Verbeteren Welke punten kun je hier combineren (kans + zwakte) wat verbeterd kan worden? a. Kansen vanuit je omgevingsanalyse Kansen: b. c. d. e. Verdedigen Welke punten kun je hier combineren (bedreiging + sterkte) wat je nog kunt verdedigen? Terugtrekken Welke punten kun je hier combineren (bedreiging + zwakte) en zijn dus een punten om je op terug te trekken? f. Bedreigingen vanuit je omgevingsanalyse Bedreigingen: g. h. i. j.

9 Facebook .. volgers, ..% uit Nederland
Plaats hier een plaatje van de grafiek bovenaan onderstaande pagina: agina/insights/?section=navPeople

10 Instagram .. volgers Plaats hier een overzicht:
Via iconosquare.com kun je een analyse gratis (voor 7 dagen gratis) laten maken om inzicht te krijgen

11 Pinterest .. volgers, ..% uit Nederland
Plaats hier een overzicht: Een analyse van je volgers vind je hier:

12 Twitter .. volgers, ..% uit Nederland
Plaats hier een overzicht: Een analyse van je volgers vind je hier:

13 Mijn ideale klant Mijn ideale klant is: MAN / VROUW (neerzetten wat van toepassing is) Mijn ideale klant is: jonger dan 25 25-35 35-45 45-55 55 of ouder (neerzetten wat van toepassing is) Mijn ideale klant zit in deze sociale klasse: beneden modaal modaal 2 x modaal Vermogend (neerzetten wat van toepassing is) Als mijn ideale klant een bekende Nederlander zou zijn, dan was het: …. Opleidingsniveau: middelbare school MBO HBO universitair anders, nl: (neerzetten wat van toepassing is) Gezinssituatie: alleenstaand alleenstaand met kinderen samenwonend samenwonend met kinderen (neerzetten wat van toepassing is) Levensstijl (omschrijf de levensstijl) Omschrijving van mijn ideale klant: Vat bovenstaande samen in een mooie omschrijving van je ideale klant

14 Mijn ideale klant Magazines: Welke magazines leest hij/zij? Internet:
Waar komt hij/zij op internet? Sociale media: Op welke sociale media kanalen is hij/zij te vinden? Type auto: In welke auto rijdt hij/zij? Kledingstijl: Wat is zijn/haar kleding stijl? Tv-programma's: Welke programma’s/genres kijkt hij/zij?

15 Mijn merkkompas Dit is hoe mijn merk eruitziet: Dit is mijn doelgroep:
Omschrijf kort je doelgroep Dit is wat mijn merk jou belooft: Wat belooft jouw merk? Dit is het verhaal achter mijn merk: Het verhaal achter je merk Als mijn merk een mens was, dan was ze: …bekend persoon… …omschrijving… Waarom jij kiest voor mijn merk: Waarom kiest je klant voor jouw merk? En hoe je je daardoor voelt: Hoe laat je merk een klant voelen? Dit is wat mijn merk te bieden heeft: Wat heeft je merk te bieden? Dit is hoe mijn merk eruitziet: Omschrijf hoe je merk eruit ziet en plak hier een plaatje in van bijvoorbeeld je logo Dit is wat mijn merk doet om die belofte waar te maken: Beschrijf wat je merk doet om de belofte aan de klant waar te maken.

16 Marketingstrategie Mijn producten …omschrijf je product…
Mijn prijs …in welke prijscategorie zit je?... Mijn plaats ..webadres.. ..andere plekken waar men jouw producten kan vinden? (bijvoorbeeld een winkel).. Mijn promotie Hoe ga je de producten promoten? Denk aan acties, geprinte of digitale reclame ed

17 Marketingcommunicatieplan
Actie Looptijd Doelstelling Propositie Middelen To do Beginnen op Deadline Budget Invul oefening Schrijf op welke acties je wilt doen en wanneer Maak een concrete doelstelling (bv 15 bestellingen van min 20 euro) (=wat je gaat doen, dus bijvoorbeeld gratis verzenden) Wat ga je inzetten (bv facebook) Wat moet je doen? (bv bericht inplannen, nieuwsbrief schrijven) Wat is je begin datum voor de actie? Wat is je uiterste datum voor de actie? Wat kost het je?

18 Marketingcommunicatieplan
Actie Looptijd Doelstelling Propositie Middelen To do Beginnen op Deadline Budget

19 Heb je iets bijzonder bedacht?
Schrijf het dan wat uitgebreider op voor jezelf en diegene die je ondernemingsplan gaan lezen. (titel ook even wijzigen natuurlijk )

20 Promoties Waar wil je in/op staan?
Kosten per jaar? (bijvoorbeeld een overzichtswebsite of buurtkrant)

21 Begroting (gebruik hiervoor het financieel plan als basis)
Inkomsten (omzet) Belasting betalen Deze begroting is slechts een samenvatting van het financiële plan Kosten (hieronder voorbeelden) Kosten betalingsverkeer Kosten beurs Kosten cursus training Kosten kantoorartikelen Kosten keurmerk Kosten promotie Kosten telefoon Kosten vakliteratuur Kosten verkoopartikelen Kosten verzending Kosten webshop providing Totaal kosten aftrekbaar Terug te ontvangen belasting Totaal kosten niet aftrekbaar Brutowinst Nettowinst (brutowinst-overige kosten)


Download ppt "Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door"

Verwante presentaties


Ads door Google