De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel."— Transcript van de presentatie:

1 Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel

2 Vandaag Presentatie tuinen Evaluatie schoolbezoek vorige week Identiteit in een vogelvlucht: MM02 Uitleg opdracht 2 – Challenge

3 Presentatie tuinen Per groep/tafel uitleg geven aan de klas  Vertel over de identiteit en het imago van de onderwijsinstelling  Verklaar hoe dit een rol gespeeld heeft in het ontwikkelproces  Hoe ben je tot je resultaat gekomen? In de reflectie een verklaring van het nut en meerwaarde van de opdracht

4 Evaluatie schoolbezoek Uitwerking opdracht 1: maak van je onderzoek een professioneel ogend rapport  Resultaten vooronderzoek  Resultaten schoolbezoek  Conclusies  Opbouw, bronnenvermelding, meetbaar?

5 Identiteit in een vogelvlucht: MM2 Je identiteit is opgebouwd uit 3 basisdelen  Innerlijk  Uiterlijk  Gedrag

6 Identiteit - Innerlijk Ontwikkeling tot wie je nu bent  Opvoeding, leefomgeving Ontwikkeling naar de toekomst Wat vind jij belangrijk? Waar sta je voor?  Persoonlijk / Zakelijk (opleiding?) - Politieke kleur Wat zijn je passies? Waarom? Met wie of wat vergelijk jij jezelf? Waarom? Wat typeert jou? Waar haal je energie uit?

7 Identiteit - Uiterlijk Hoe zie je er uit?  Lichaamsbouw, kleding, kapsel, gezichtsuitdrukking, houding en beweging Hebben keuzes in je uiterlijk te maken met je smaak?  Hoe omschrijf je deze smaak/stijl?  Waarom voel je je hier gemakkelijk bij? Wat voor taalgebruik heb je?

8 Identiteit - Gedrag Hoe gedraag jij je?  Persoonlijk / Zakelijk  Heb je humor? Ben je ad rem? of beleefd? Hoe ga je om met nieuwe ervaringen?  Afwachtend of impulsief  Welke is dit? Waarom voel je je daar prettig bij? Hoe ga je om met je ouders, vrienden, medestudenten?

9 Identiteit - Gedrag Schaar jij jezelf onder een bepaalde subcultuur?  Welke is dit?  Waarom voel je je daar prettig bij?  Op welke wijze heeft dit invloed op uiterlijk?

10 Identiteit - Onderzoeken Denk na over al deze vragen  Mist er iets? Zo ja, wat? Zoek naar antwoorden  Gebruik creatieve technieken  Verwerk dit in je opdrachten

11 Opdracht 2 - Challenge Doelstelling:  inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft  het meten en rapporteren van de effecten

12 Opdracht 2 - Challenge 2A: Definieer je eigen identiteit  Lichaamskenmerken mode, consumptiegedrag, culturele achtergrond, sociale omgeving (zie modulewijzer)‏ 2B: Geef het formulier aan je buurman/vrouw  Verander 3 belangrijke aspecten van de identiteit  Geef het formulier terug  Verhaal, lekker kort, over een zaterdagavond uit het leven van dit individu

13 Opdracht 2 - Challenge 2C: Breng je nieuwe identiteit tot leven  Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen  Hoe: Publiceer het individu zo geloofwaardig mogelijk op een online community, onderhoud deze en zoek grenzen op. 2D: Visualiseer het proces (de uitvoering van je online identiteit van begin tot einde). Bijvoorbeeld dmv een tijdlijn/flowcharts/animatie 2E: Schrijf een manifest waarin je je identiteit als online professional verwoord. (zie modulewijzer)‏

14 Planning Opdracht 2A: Uitwerken voor les 5 – volgende week Opdracht 2B: Uitvoeren in les 5 - volgende week tijdens de les Opdracht 2C: Uitwerken/onderhouden voor aanvang les 7 (2 weken dus)‏ Opdracht 2D-E: Uitwerken voor aanvang les 8


Download ppt "Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel."

Verwante presentaties


Ads door Google