De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 2 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 2 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel."— Transcript van de presentatie:

1 Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 2 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel

2 Vandaag Presentatie's opdracht 1 abc in duo's Korte uitleg Identiteit vs Imago Uitleg opdracht 1d

3 Presentatie's

4 Identiteit vs Imago - Organisatie Identiteit is het totaal van visuele en niet visuele middelen dat een organisatie hanteert om zich te profileren naar alle relevante doelgroepen Imago is het beeld dat de diverse publieksgroepen hebben van een organisatie.  Imago is onder te verdelen in een kenniscomponent (naamsbekendheid) en een attitudecomponent (reputatie). D=3280 D=3280

5 Identiteit vs Imago - Organisatie(2)‏ In de meest optimale vorm is imago gelijk is aan de identiteit van een organisatie.  Komt vrijwel niet voor

6 Identiteit vs Imago - Organisatie(3)‏ eit&imago/inleiding.htm eit&imago/inleiding.htm eid%29 eid%29 %29 %29 communicatie/communicatie-is-een- strategische-beleidsdiscipline-deel-5/ communicatie/communicatie-is-een- strategische-beleidsdiscipline-deel-5/ MC&lpg=PA14&ots=pazSdJLn3E&dq=identiteit %20imago&pg=PA15#v=onepage&q=&f=false MC&lpg=PA14&ots=pazSdJLn3E&dq=identiteit %20imago&pg=PA15#v=onepage&q=&f=false

7 Identiteit vs Imago - Persoon De grondslag van het zijn, veel dieper dan het imago en onveranderbaar. De identiteit gaat niet over hoe anderen je zien maar hoe je bent Dit zijn bestaat deels uit je DNA, dat wat je niet kan veranderen, deels uit dat wat je geworden bent, wat je vormt. Je identiteit kan je, met heel veel moeite leren kennen en doorgronden, maar niet zomaar wijzigen. Het gaat om 'dat wat van nature in je zit'.

8

9 Identiteit vs Imago – Persoon (2)‏ Dat wat de buitenwereld denkt dat je bent. Het is een reflectie van de identiteit  Gedrag: Je kan aardig (imago) doen terwijl je het niet bent (identiteit). In- en externe communicatie zijn stuurbaar  Wanneer draag je casual kleding, wanneer nette? Imago is te regisseren, Identiteit niet

10 Identiteit vs Imago – Persoon (2)‏

11 Identiteit vs Persoon (3)‏

12

13 Module-opdrachten Opdracht 1: Kruip in de huid van....  a: Onderzoek welke opleidingen overeenkomen met de jouw huidige opleiding (in de klas) en vorm duo's  b: Inventariseer alle aspecten van het imago van deze opleidingen en werk dit uit  c: Verdiep je in de identiteit van deze opleidingen  d:.... Haal de criteria uit de modulewijzer Volgende week inleveren en presenteren

14 Huiswerk Lees de modulewijzer en neem volgende week vragen mee Maak opdracht 1 a t/m c Maak een presentatie voor volgende week met je conclusies Check de literatuurlijst uit de modulewijzer en kijk wat je tot je wilt nemen (en verwerk dit in je eindresultaat)‏


Download ppt "Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 2 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel."

Verwante presentaties


Ads door Google