De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel."— Transcript van de presentatie:

1 Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel

2 Allereerst  De beste wensen!  Hoorcollege  – 12.05u – 3.02 Academieplein  Wie? Joe Lamantia  Werkte oa bij Media Catalyst  Founder / Experience Strategist at Blend Consulting   Gaat vertellen over het boek dat hij schrijft over Online Identiteit  Zeer interessante spreker! Komt allen!

3 Vervolgens  Medmec kwartaal 7 (of 3)‏  Co-creatie  Module zal bestaan uit te organiseren workshops  Naar aanleiding van het boek 'Iedereen' van Clay Shirky  Module wordt afgesloten met een tentamen  Prijs NL-versie: E24,90 – Prijs EN-versie: E13,00  Intekenlijst voor NL-versie ligt bij Front-Office, met voldoende afname krijgen we korting  Intekenen tot volgende week woensdag (13-01)‏

4 Voor de vakantie  Identiteit in Vogelvlucht  Herhaling van vorig jaar over opbouw en kenmerken van identiteit  Uitleg over Identiteit vs Imago (toelichting in de modulewijzer)‏  Uitleg over de Challenge  Opdrachten 2A en B gedaan, C voor in de vakantie

5 Komende week  2C: Verdere ontwikkeling van de online publicatie  Zowel in woord en beeld  Met een platform met voldoende publiek  Lok reactie uit op wat je doet  Werk met elkaar iedere dag aan de online publicaties  Opdracht 2A en B zijn leidraad voor deze opdracht  Hoe: Vorm duo's zodat je elkaar stimuleert

6 Komende week  2D: Visualiseer het proces (de uitvoering van je online identiteit van begin tot einde).  Bijvoorbeeld dmv een tijdlijn/flowcharts/schema.  Hierin maak je zichtbaar hoe al je acties een effect hebben.

7 Stapsgewijs  Beschrijf de nieuwe identiteit  Haal er enkele belangrijke kenmerken uit  Associeer vrij om de nieuwe identiteit  Kies een publicatiemedium  Zorg voor 'volgers/vrienden/hyvers'  Onderhoud de identiteit  Leg dit vast

8 Geheugensteuntjes  Achtergronden nieuwe identiteit onderzoeken  Wat maakt deze persoon 'echt?  Wat is het innerlijk/uiterlijk/gedrag van deze persoon?  Behoort deze identiteit tot een groep?  Wat voor groep is dit?  Wat is het imago van deze groep?‏

9 Wat verwacht ik van de challenge?  2A: Een net verzorgde, breed geanalyseerde uitwerking, met een terugblik naar medmec02 en toepassing van creatieve technieken (mindmaps?)‏  2B: Een net verzorgde uitwerking  van zowel je hetgene wat je hebt veranderd als hetgeen je terugkreeg  Verhaal van een zaterdagavond uit het leven van deze persoon ( woorden)‏

10 Wat verwacht ik van de Challenge?  2C: Een online gepubliceerde en onderhouden identiteit  Die eigenschappen vertoont net de opgegeven identiteit in woord en beeld  Die zorgvuldig is onderhouden, voldoende followers heeft en duidelijk actief bezig is geweest  2D: Een tijdlijn/flowcharts/schema  Waarin je aangeeft hoe de identiteit zich gedragen heeft op het Internet  Effecten van acties die de identiteit ondernomen heeft  Een verklaring van gedragingen

11 Beoordelingscriteria  Komt de identiteit goed uitgedacht over?  Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht?  Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit?  Is de tijdlijn helder en compleet?  Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect?  Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)?

12 Voor nu:  Brainstorm in duo's over de 2 nieuwe identiteiten  Gebruik hierbij creatieve technieken  Kies een richting die je op zou willen  Zet de eerste stappen  Stuur een link naar Roelof ter publicatie op de wiki

13 Volgende week:  Lezen: Toelichting in de modulewijzer  Presentatie van afgelopen week  Door middel van online publicatie  Door middel van de tijdlijn  Inleveren opdracht 1


Download ppt "Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel."

Verwante presentaties


Ads door Google