De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2."— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2

2 Agenda Filmpje! Korte herhaling Challenge Een waanzinnig concept bedenken voor je ID Opdracht 2 Challenge aan de slag Huiswerk les 6

3 Filmpje! Produceer een kort filmpje waarin je je nieuwe identiteit voorstelt Hulpmiddelen: –Sta stil bij wie het persoon is, gebruik hierbij de creatieve technieken van het eerste jaar –Denk goed na hoe (achtergrond, geluid, kleding, kleur, plaats, lengte, tekst, informatie, etc) je dit persoon kunt uitbeelden

4 Opdracht 2: Challenge Doelstelling: –inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft –het meten en rapporteren van de effecten

5 Opdracht 2: Challenge Opdracht: Je nieuwe identiteit tot leven brengen Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen Grote lijn: Creeer de identiteit Maak de identiteit zo populair mogelijk Verken de grenzen van de identiteit Alles meetbaar maken

6 Challenge aan de slag Bedenk deze les een concept waarmee jou ID de populairste wordt van alle nieuwe identiteiten. Gebruik je eigen online ervaringen en de creatieve technieken uit leerjaar 1! Wie is de echte Borat? Kortom: Wees Mahir, doe de Borat! Een ander voorbeeld is:

7 Vragen Noem een voorbeeld van een ijzersterk concept Iets winnen bv een kans, hulp vragen, handtekeningen vragen, bijzonder mens zijn, iets belangrijks doen of te vertellen hebben, enz. Hoe kan je de effecten meetbaar maken? Hoeveelheid vrienden, followers, berichten maar ook de inhoud van een bericht doet er toe, Enz.

8 Identiteit in een vogelvlucht: Je identiteit is opgebouwd uit 3 basisdelen –Innerlijk –Uiterlijk –Gedrag

9 Identiteit - Innerlijk Ontwikkeling tot wie je nu bent –Opvoeding, leefomgeving Ontwikkeling naar de toekomst Wat vind je nieuwe ID belangrijk? Waar staat hij/zij voor? –Persoonlijk / Zakelijk (opleiding?) - Politieke kleur Wat zijn de passies? Waarom? Met wie of wat kan je ID zich vergelijken? Waarom? Wat typeert hem/haar? Waar haalt je ID energie uit?

10 Identiteit - Uiterlijk Hoe ziet je nieuwe ID er uit? –Lichaamsbouw, kleding, kapsel, gezichtsuitdrukking, houding en beweging Hebben keuzes in het uiterlijk te maken met smaak? –Hoe omschrijf je deze smaak/stijl? –Waarom voelt je nieuwe ID zich hier gemakkelijk bij? Wat voor taalgebruik heeft hij/zij?

11 Identiteit - Gedrag Hoe gedraagt je nieuwe ID zich? –Persoonlijk / Zakelijk –Met humor? ad rem? of beleefd? Hoe gaat je ID om met nieuwe ervaringen? - Afwachtend of impulsief - Waarom? Hoe gaat je ID om met ouders, vrienden, medestudenten?

12 Identiteit - Gedrag Schaar jij je nieuwe ID onder een bepaalde subcultuur? –Welke is dit? –Waarom voel je je daar prettig bij? –Op welke wijze heeft dit invloed op uiterlijk?

13 Identiteit - Onderzoeken Denk na over al deze vragen Ontwikkel een goed concept Gebruik creatieve technieken

14 Huiswerk Het concept uitwerken Planning maken per week Meld je aan op de gekozen community! Je voorstellen aan de hand van een filmpje en uploaden Les 6 ga je zelfstandig aan de slag: actief anderen uitnodigen, reageren, enz.

15 Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van - Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - zijn de drie beelden treffend gekozen? - Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend? Opdracht 2, challenge - Komt de identiteit goed uitgedacht over? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit? - Is de tijdlijn helder en compleet? - Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect? - Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)?


Download ppt "Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2."

Verwante presentaties


Ads door Google