De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2."— Transcript van de presentatie:

1 Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2

2 Vorige week Uitleg module en leerdoelen Uitleg opdracht 1 en 2 Voorbeelden van Cocreatie Opdracht voor week 2: – Opdracht 1 – Deel 1 (individueel) – Opdracht 2 - Starten

3 Weekschema Lesweek OnderwerpenHuiswerk 1 Inleiding module en werkwijze Inleiding opdracht 1 en 2 Bestuderen modulewijzer START opdracht 2 Dummy 2Werken in de les aan opdracht 1 Verder werken opdracht 2 Dummy 3Presentaties opdracht 2 Presentatie voorbereiden Inleveren opdracht 2 Dummy 4Geen lesDummy 5 Hoorcollege 'Rond Zuur en Geel – van idee naar concept' Dummy 6Geen lesDummy 7Geen lesDummy 8Geen les Doorlezen opdracht 2 ter voorbereiding van workshop 92-daagse workshopInleveren afronding workshop 10Herkansing medmec02

4 Deze week Opdracht 1: Uitvoeren onderdelen 2, 3 en 4 Opdracht 2: Uitleg huiswerk week 3

5 Opdracht 1 – Co-creatie met papier Maak van papier een vrijstaande constuctie die zo ver mogelijk de ruimte in reikt. – Bedenk 10 manieren om bouwelementen te maken van papier Stapelen Vouwen Rollen – Leg je resultaten vast dmv schetsen en foto's Dit was het huiswerk voor deze les

6 Opdracht 1 – Vervolg (1) Stel teams samen van 3 personen – Verzamel met je team de beste onderzoeksresultaten. Welke manieren om bouwelementen te maken gaan jullie gebruiken? Wat is jullie plan voor de constructie? – Tijd: 15 minuten

7 Opdracht 1 – Vervolg (2) Bouw met je team aan de hand van de gekozen strategie een object dat begint op je tafel – Het is het doel om met je constructie contact te maken met de constructie van een ander team – Op welke wijze kan dit het makkelijkst? – Tijd: 20 minuten Deze opdracht is een wedstrijd

8 Opdracht 1 – Vervolg (3) Klassikale evaluatie – Op welke gebieden maakte je gebruik van elkaar? Als team en teamleden Als teams onder elkaar – Maak foto's van het resultaat Wie is de winnaar? – Cadeautje – Tijd: 15 minuten

9 Opdracht 1 – Vervolg (4) Verwerk je proces en conclusies samen met je vooronderzoek tot een net verslag waarin je alle 5 onderdelen van opdracht 1 beschrijft

10 Opdracht 2 – Onderzoek Cocreatie In deze opdracht verwerf je inzicht in het begrip co-creatie.  Je geeft antwoord op 3 vragen: Wat is co-creatie? Hoe werkt co-creatie? Waarom co-creatie?  Vind bij iedere vraag nieuwe bronnen en voorbeelden  Probeer bij iedere vraag te denken aan je eigen opleiding en houd hier rekening tijdens het zoeken.

11 Opdracht 2 – Vervolg Schrijf een inleiding, 1 of meerdere hoofdstukken en een duidelijke conclusie Vermeld alle gebruikte bronnen – Boek: Achternaam, voorletters + tussenvoegsel (jaar publicatie) 'Titel' Plaats van uitgave, naam uitgever Shirky, C (2008) 'Iedereen' Amsterdam, Business Contact – Internet: Achternaam, voorletters + tussenvoegsel 'Titel artikel' Naam van website, datum van publicatie, datum van raadpleging Taylor, A 'Carnival 2010' The Big Picture 15-feb- 10, bezocht op 16-feb-10The Big Picture

12 Opdracht 2 – Teamopdracht Bespreek met je team de gevonden informatie van het onderzoek Bereid een presentie van 5 minuten voor over de essensie van co-creatie – Verwerk hierin de gevonden informatie – Gebruik de praktijkvoorbeelden

13 Volgende week Presentaties opdracht 2 Inleveren opdracht 2 – Per team 1 map met daarin 3 onderzoeken en de presentatie

14 Tip om bij je bronnen te komen Bedenk 30 verschillende termen om informatie over Cocreatie te vinden dmv een zoekmachine Zoek in je resultaten naar interessante termen en gebruik deze wederom in de zoekmachine – Probeer de Engelse pagina – Probeer de Nederlanse pagina

15 Klassikale opdracht Ruim het lokaal op!


Download ppt "Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2."

Verwante presentaties


Ads door Google