De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media & Creativiteit / Pia Terstroet P. M.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media & Creativiteit / Pia Terstroet P. M."— Transcript van de presentatie:

1 Media & Creativiteit 23. 02. 2011 / Pia Terstroet P. M. Terstroet@hro
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)

2 Vandaag 23.02. 2011 Toelichting onderzoek en presentatie
Ervaringopdracht co-creatie, teams maken Overleg teams, welke oplossing, wat maken Bouwen 20 minuten Fotograferen, vastleggen proces Huiswerk

3 Teams Mediagroep 1G Teamnaam:
Nina Annaert, Vincent v.d. Burg, Maurice Moret en Melanie Spits. Sjoerd Bol, Jonathan Oron, Tijana Patteri, Aron van Selm en Ingrid Stakenburg. Alex Dick, Tiemen de Jong, Tarona Leonora, Pim Luiten en Adinda Persoon. Kiki de Jongh, Andor Klomp, Pepeyn de Korte, Manuel Moor en Henk Van Rooijen.

4 Teams Mediagroep 1H Teamnaam:
Sjef van Buren, Jeni Alberto, Ralph Amian en Joyce Kornneef. Denise van der Burg,Charles Cijntje, Nils Denecke, Enneke Flinterman en Rens Tres. Gilles van Kralingen, Roeland van der Lelie, Desirée Piar en Sanushka Dorder. Wesley van Rijn, Mike Szcypinska, Rozanne Verhoeven en Esmée van Witzenburg. Jeffrey But, Yorbi Gutierrez, Ruud Visser, Windy Wong en Romano Zandstra.

5 Planning Module 03 Les 3 – 23 febr. Werken in de les aan opdracht 1
V O O R J A A R S V A K A N T I E ! Les 4 – 09 mrt Presentaties en inleveren opdracht 2.1 Week 5 – Verplicht hoorcollege: Van idee naar concept Les 6 – Geen les Les 7 – Geen les Les 8 – Geen les Week 9 – 12/13 apr. 2-daagse workshop, opdracht wordt afgerond op die dagen, inleveren dummy op de 1e dag. Les herkansing MedMec02

6 Onderzoek individueel
a. Wat is co-creatie in de huidige beroepspraktijk van de media? Beantwoorden door te putten uit 3 verschillende bronnen+ 3 goeie voorbeelden erbij zoeken b. Hoe werkt co-creatie, aan welke voorwaarden moet co-creatie voldoen om te slagen? Beantwoorden door… zie hierboven. c. Waarom is het zinnig co-creatie in te zetten, welke voordelen biedt het t.o.v. andere conventionele werkwijzen? Zie hierboven. Dus: Per vraag 3 uiteenlopende bronnen raadplegen. Print bronnen uit onderstreep de belangrijke zaken, vat samen en trek je eigen conclusie, dit dus 3x! Pas dan jouw eigen antwoord op vraag formuleren. Daarna op zoek naar 3 specifiek illustratieve voorbeelden (echt passend bij de inhoud van je antwoord), ook uit verschillende bronnen.Zie slides les 2 en modulewijzer voor meer informatie. Geprint inleveren in snelhechter.

7 Teampresentatie Presenteer per vraag (a t/m c wat, hoe en waarom co-creatie) als groep jullie 5 meest diverse, meest originele voorbeelden uit telkens 5 verschillende bronnen (per vraag). Zorg dat technisch alles zonder mankeren gestart kan worden. Verdeel de taken van te voren, evenredig. Houdt je aan de tijd van 5 minuten, uitlopen kan niet!

8 Huiswerk 09.03.2011 (over 14 dagen dus)
Individueel vooronderzoek co-creatie afronden, bouwteam wordt ook presentatieteam. Afspraken met teamgenoten maken om presentatie (5 min.) voor te bereiden Teampresentatie Co-creatie houden, gaat om inhoud, niet zozeer om mooie kleding! Individueel vooronderzoek geprint inleveren,(duidelijk volledige naam,klas, studentnr.) daarin zit ook het proces van de ervaringsopdracht dat je hebt vastgelegd zowel individueel thuis als teamwerk in klas. Geen uitstel mogelijk, niet ingeleverd geen beoordeling. P R E T T I G E V A K A N T I E !

9 Ervaringsopdracht co-creatie
Maak van papier een vrijstaande constructie die zo ver mogelijk de ruimte in reikt, contact maakt met tafel van ander team, of met de constructie van ander tam. Individueel: ideeën 10 verschillende bouwelementen Team (4/5): wat zijn de beste oplossingen, welke gaan jullie kiezen, waarom? (top 3 benoemen) Bouwen 20 minuten, maak foto’s van het resultaat Vastlegging individueel: eigen proces, groepsproces, op welke gebieden maakte je gebruik van elkaar, jouw conclusies. Maak foto´s van het resultaat en je eigen probeersels Verwerk je proces en conclusies in je vooronderzoek


Download ppt "Media & Creativiteit / Pia Terstroet P. M."

Verwante presentaties


Ads door Google