De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld…."— Transcript van de presentatie:

1 Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….

2 Structurele veranderingen in het speelveld voor reisburo’s vanuit alle kanten: >Vergrijzing: van gezondheid tot financierbaarheid >Convenience: over gemak versus tijd >Nieuwe afzetkanalen: de doorbraak van het internet >Snel inzetbare technologische mogelijkheden: social media >De Calculerende Consument: alles afrekenen, rationaliseren >Nieuwe samenleving: invloed socio demografie >Man/vrouw rolverdeling: op weg naar een nieuwe orde >DIT; duurzaamheid, integriteit, transparantie >Economie: ontwikkeling, invloed op portemonnee >Etc. > Challenges, maar zeker ook Opportunities, maar dan moet je de mogelijkheden wel zien….

3 3 Verwachte invloed ‘drivers’: bron: ReisRevu future monitor 2006 Bron: Expert onderzoek ReisRevu Future Monitor Even naar verwachtingen volgens de consument de zo belangrijke factor Geld….

4 4 Weekendje weg naar buitenland (Londen, Parijs ed.). % heel erg/tamelijk geïnteresseerd

5 5 Jezus komt terug op aarde – in %

6 6 Ik ga er financieel op achteruit – in %

7 7 De economische dip is tijdelijk, ik trek me er weinig van aan – in %

8 8 Meer grote Nederlandse bedrijven, zoals Philips, komen in buitenlandse handen– in %

9 9 Meer Nederlanders voelen zich eenzaam – in %

10 10 Ik ga in …. ‘consuminderen’ – in %

11 11 Hoewel ik weet dat het slecht is voor het milieu laat ik toch mijn auto niet zo gemakkelijk staan. % (helemaal) mee eens

12

13 13 Ik ben iemand die voor alles let op de prijs bij het kopen van dingen. % (helemaal) mee eens

14

15

16 De nieuwe concurrenten van de reiswereld….

17 17 Managing time is one of my biggest challenges (% agree EC average) Source: Euro Life & living (www.lifeandliving.com) Kernwoord: tijd als ruilmiddel van de toekomst

18 Quantified self….

19

20 Transitie: met Game Changers in iedere sector en/of bedrijfstak:

21

22

23

24 The critical consumer

25

26

27

28 Kernwoord: nieuwe ruil economie

29 29 Ik ben over het algemeen een spaarzaam type. % (helemaal) mee eens

30 30 Tegenwoordig moet je jezelf af en toe iets ontzeggen omdat je aan een financieel zekere toekomst moet denken. % (helemaal) mee eens

31 31 Ik zou voor meer vrije tijd met wat minder inkomen genoegen nemen. % (helemaal) mee eens

32

33 33 Ik vind het prettig om per telefoon of computer producten te bestellen % (helemaal) mee eens Afvlakking internet trend?

34 34 Door het gebruik van internet is mijn contact met anderen minder persoonlijk geworden. % (helemaal) mee eens

35 35 Door internet heb ik in mijn privé-leven met meer mensen contact dan daarvoor. % (helemaal) mee eens

36

37 5 voorbeelden van reisburo van de toekomst:

38 38 Beleving, en absolute volledigheid:

39 % specialisatie

40 Kernwoord: gamification: alles is in een spel onder te brengen, daarmee boei je de consument Spelenderwijs op reis op basis van vroegere ervaringen:

41 41 Pop up store: voorraad weg….

42 42 Geheel gericht op voorlichting met sales reps:

43 Dank voor Uw aandacht


Download ppt "Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld…."

Verwante presentaties


Ads door Google