De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon

Verwante presentaties


Presentatie over: "WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon"— Transcript van de presentatie:

1 WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Presentatie WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon Projectleider/manager WGSP

2 Presentatie Uitgangspunten
22 januari 2009 overeenkomst tot samenwerking getekend door partijen 3 april opening door de staatssecretaris Doel .Een geïntegreerd ketenproces waarbij partijen effectief en efficiënt de krachten bundelen om te komen tot een hoogwaardig dienstverleningsconcept richting vraag- en aanbodzijde op de arbeidsmarkt Missie Door het overbruggen van de afstand tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt vormt het WGSP Zoetermeer op proactieve wijze een toegevoegde waarde voor een economisch vitale regio. Visie Het ‘WGSP Zoetermeer’ wil een unieke sleutelrol vervullen binnen een dynamische arbeidsmarkt en uitgroeien tot de toonaangevende organisatie in de publieke dienstverlening naar werkgevers

3 Uitgangspunten (vervolg)
Presentatie Uitgangspunten (vervolg) Doelstellingen 2009 e.v. Het inrichten van één aanspreekpunt vanuit de publieke sector voor werkgevers voor alle ‘werkgerelateerde’ vragen. Het realiseren van een optimaal aantal plaatsingen naar werk of een werkervaringsplaats voor de doelgroepen van de partijen Het efficiënt realiseren van deze plaatsingen door samenwerking, het benutten van elkaars netwerk en afstemming op de vraag Afstemming op economische ontwikkelingen. Het verhogen van de kennis van de arbeidsmarkt bij de uitvoerende partijen, door het afstemmen en efficiënt inzetten van het beschikbare instrumentarium en het vormgeven van arrangementen ; maatwerk afspraken met grote werkgevers die een substantieel aantal vacatures aanbieden het gezamenlijk opzetten van projecten met werkgevers een toegevoegde waarde bieden aan werkgevers. Investeren in het opheffen van de mismatch tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt en de aansluiting van het onderwijs hierop. Concreet voor 2009 Commerciële doelstelling: Bekendheid in de markt van Zoetermeer en omgeving Kwalitatieve doelstelling: Tevredenheid bij de werkgevers én werkzoekenden Productieve doelstellingen: Resultaat namelijk voldoende vacatures en plaatsingen

4 Presentatie Actuele status (resultaten na 1 kwartaal)
1. Team is in ontwikkeling 2. Structuur en werkwijze, samenwerking met derden 3. Processen en systemen Relatiemanagement, vacatures werven, plaatsen Rapportage, overlegstructuur, resultaatgerichtheid 4. Dienstverlening: Welke diensten voor welke werkgevers, welke werkzoekenden? Diverse subsidies voor diverse doelgroepen regelgeving en uitgangspunten 5. Marktbewerking Zoetermeerse bedrijven of Zoetermeerse werkzoekenden? Relatiemanagement Positioneren WGSP Resultaten tot nu toe 6. Communicatie evenementen en activiteiten resultaten tot nu toe

5 Presentatie Verder ontwikkeling bestaande activiteiten
Planning 2009 Verder ontwikkeling bestaande activiteiten Opstarten nieuwe activiteiten: start scholingsadvies ism ID college verdere ontwikkeling dienstverlening gevolgen recessie aanpak Werk naar werk doelgroepenplan SROI Marketing campagne Communicatieplan Aanpassing aan nieuwe ontwikkelingen (kwartaal 4) Plan 2010 e.v. (kwartaal 4) Inbedden project in de organisatie (kwartaal 4) Type hier uw tekst

6 Presentatie Conclusie
Type hier uw tekst Conclusie We zijn op de goede weg maar er moet nog het één en ander gebeuren Leermomenten en punten van verbetering: Verhoudingen samenwerkende partijen Template met richtlijnen Systeemondersteuning Overleg of in ieder geval een kennisbank


Download ppt "WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon"

Verwante presentaties


Ads door Google