Welkom
Ouders College van bestuur: Kiki Huijnen Start fusietraject jaar geleden met tekenen van intentieverklaring Ambitie
Begeleiding Irisz Studiedag kennismaking Collegiale consultaties Introduceren werkgroepen 28 sept. jl. tijdpad van dit schooljaar besproken met beide teams, MR en vandaag alle ouders
8 september (eerste stuurgroepbijeenkomst) rode draad in het traject 15 september voorstellen Frank ouders Beatrixschool op algemene informatieavond 21 september (gezamenlijke studiemiddag met Bureau Wolters) rode draad in het traject 23 september officiële opening brede school 28 september (gezamenlijke teamvergadering, definitieve samenstelling van de werkgroepen)
De teams aan de slag met de onderzoeksvragen. 4 werkgroepen: 1.Onderwijsconcept en didactiek 2. Pedagogisch handelen 3. Organisatie en structuur 4. En ik dan?, zei het kind
Hoe volgen we de didactische ontwikkeling van kinderen HGW/1 zorgroute, afstemming in groepsoverzicht/groepsplan Hanteren van directe instructiemodel/lesdoelen/ambities Hanteren van welke methodieken Wereldoriëntatie: eigen gekozen thema’s of methoden Hoe rapporteren we? Hoe gaan we om met het CITO LOVS (dwarsdoorsneden, trendanalyses enz.) Gebruiken we de NSCCT, entreetoets, centrale verplichte eindtoets
Wordt er gewerkt met een pedagogisch groepsoverzicht/groepsplan Welk leerlingvolgsysteem m.b.t. de sociaal-emotionele ontwikkeling: Viseon/Kanjertraining Wel of geen methodiek wat betreft sociaal/emotionele vorming Afspraken wat betreft omgang met elkaar/schoolafspraken/afspraken met kinderen/ afspraken met ouders Communicatie lkr-lln, lkr-lkr., lkr-dir, lkr-ouders
Welke schooltijden op beide locaties Inzet personeel/specialismen/LB kring Lesroosters/activiteitenoverzicht/leertijd hoeveel voor welke vakken Overblijven, hoe organiseren we dit Homogene/heterogene groepen Denominatie van de school (vanuit Movare algemeen bijzonder) Naam van de nieuwe school Teamvergaderingen/bouwvergaderingen Locaties van de school; onderbouw/bovenbouw Ouderraad/medezeggenschapsraad, hoe organiseren we deze Schoolreisjes, schoolactiviteiten, kennismakingskampen, schoolverlatersdagen
Planning van de dag/weektaken Leerlingenraad Voeren van kindgesprekken Hoe betrekken we de kinderen bij het fusieproces dit jaar Omgaan met verschillen, onderwijsbehoeften in het kader van passend onderwijs Hoe betrekken we kinderen als full-partner bij het leerproces Omgangsnormen met elkaar/met de leerkracht
Onderzoek vindt plaats d.m.v. gezamenlijk overleg:, wat hebben we al, wat nemen we mee, wat laten we achter en beknopt literatuuronderzoek. Centrale verslaglegging in mappen waar iedereen op mag en kan reageren. Besluitvorming, het aftikken van beslissingen gebeurt door de projectleiders/directeuren Frank en Hanneke. Voorzitters van de werkgroepen: ONDERWIJS EN DIDACTIEK: MAARTEN (Beatrix) PEDAGOGISCH HANDELEN: Luciënne (OJBS) ORGANISATIE EN STRUCTUUR: TESSA (OJBS) “EN IK ZEI HET KIND”: MONIQUE (Beatrix)
24 en 29 september kennismakingsgesprekken Frank met teamleden Beatrix 1 oktober (tijdpad naar M.R. Beatrix gecommuniceerd) 15 oktober (idem met M.R. OJBS) 22 oktober ‘s middags vergadering werkgroepen/ algemene ouderavond 11 november gezamenlijke studiedag (Bureau Wolters/ voortgang werkgroepen November enquête naar ouders over het overblijven (gegevens van werkgroep) November/December leerling bestand onder de loep nemen (leerling aantal beide scholen) de te formeren groepen, de locaties, schooltijden, prognose 1 augustus 2016.
Tweede gezamenlijke ouderavond (maart week 11) hier doen we definitieve uitspraken hoe bepaalde zaken, onderwijskundig, organisatorisch en sociaal emotioneel voor het komend schooljaar worden weggezet. Ook in maart rondleiding/kennismaking met beide locaties 9 maart gezamenlijke studiedag (Bureau Wolters/voortgang werkgroepen) Gezamenlijke activiteiten (koningsdag, avond 4 daagse…) MEI STARTKLAAR!!!!!!!!!!!!