Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Tim Versluijs Leerdoelen.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Portfolio
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Toelichting Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
Pass’t Montessorionderwijs ?
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Ken je kracht…Deel je kracht…
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
Onze doelen en visie in beeld
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Draaitabellen in Excel Rotterdam, 6 december 2011 drs. ing. M.M.A. Scheepers Instituut voor Management Opleidingen.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Kijken naar Kinderen Week 4
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Pemprl.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Social work Week 2.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Praktijkervaring & Reflectie
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Wjk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
Opdrachten en eindopdracht
Studieloopbaancoaching
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Les 5: Het marketingplan
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Duurzame inzetbaarheid
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Transcript van de presentatie:

Slc kwartaal 3

programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc

In het 3 e kwartaal staan we met elkaar stil bij onze rol binnen een groep. Hoe kom jij over bij anderen en wat voor invloed heeft jouw gedrag op anderen? En wordt jouw gedrag ook beïnvloed door het gedrag van anderen? We zullen stil staan bij het onderwerp groepsdynamica en de verschillende groepsrollen binnen een groep. Verder gaan we dit kwartaal verder aan de slag met het geven en ontvangen van feedback. We zullen elkaar feedback gaan geven en verder ga je onderzoeken hoe anderen (collega’s /ouders) binnen je praktijkplek jouw professionele functioneren beoordelen. Hiervoor ga je een 360° feedback uitvoeren. Tijdens dit kwartaal maak je voor je portfolio de volgende opdrachten: 360° feedback (opdracht 4.6) Wat voor rol heb ik in een groep? (opdracht 4.7)

Opdracht: 360° Feedback Planning: kwartaal 3 Je organiseert zelf een beoordeling volgens de methode afgeleid van 360° feedback (zie bijlage 3). Vraag hiervoor aan minimaal 5 collega’s (en eventueel ouders) op je praktijkplek om een oordeel te geven over jouw functioneren. Stel hiertoe zelf een vragenlijst op, die aansluit bij de prestatie indicatoren en de leerdoelen die je hebt geformuleerd voor je POP. Jouw conclusie + reflectie verwerk je in je portfolio en je voegt de verschillende ingevulde vragenlijsten hier aan toe

360° feedback Algemene informatie: 360° feedback wordt binnen deze opleiding ingezet als methode om informatie te verzamelen over het functioneren van jou als beginnende beroepsbeoefenaar, waarbij niet alleen je praktijkdocent en studieloopbaancoach betrokken zijn, maar ook andere personen. Vandaar de naam 360° feeback. Bij 360° feedback vullen een aantal personen in een cirkel rondom de student een vragenlijst in, die bestaat uit een aantal vragen en/of stellingen die gericht zijn op het gedrag van de student. Het vergelijken en bespreken van de antwoorden levert feedback op vanuit verschillende invalshoeken. Het 5 stappenplan: Stap 1: Start vanuit je persoonlijk ontwikkelingsplan Formuleer vanuit je leerdoelen vragen en/of stellingen voor je vragenlijst. Vraag niet naar de bekende weg maar bedenk aan welke informatie je ècht behoefte hebt! Je kunt kiezen voor open vragen. Het nadeel is dat dit vaak veel tijd kost om in te vullen. Door het formuleren van gesloten vragen en/of stellingen kun je op eenvoudige wijze veel informatie krijgen die daarnaast ook goed met elkaar te vergelijken is.

Stap 2: Bepaal de antwoordmogelijkheden Bepaal zelf welke antwoordmogelijkheden je wilt bieden. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een vijfpuntschaal of je biedt een aantal keuzemogelijkheden aan die aangekruist kunnen worden Zorg in ieder geval dat er na iedere vraag/ stelling ruimte is om het antwoord toe te lichten Om je enigszins op weg te helpen hieronder twee voorbeelden van vragen/ stellingen: Ik ben beschikbaar/ aanspreekbaar voor collega’s voor vragen of feedback m.b.t. de opvoeding (aanpak) NVT Toelichting: ……………………………………………………………………………………………………………………… Ik ben in staat om ontwikkelingsgerichte activiteiten aan te bieden voor de kinderen van de peutergroep. Bezit deze kwaliteit nog onvoldoende Moet deze kwaliteit nog beter ontwikkelen Bezit deze kwaliteit Kun je een tip geven hoe ik deze kwaliteit nog verder kan ontwikkelen? Stap 3: vraag feedback over de opzet van de 360° feedback Vraag aan je studieloopbaancoach, praktijkdocent en medestudenten uit je POP- groepje om feedback te geven op je vragenlijst zodat je hem eventueel aan kunt passen. Zijn de vragen/ stellingen bijvoorbeeld voldoende helder beschreven zodat het op een zelfde wijze zal worden geïnterpreteerd? Stap 4: bepaal wie de feedbackgevers zijn en de vragenlijst uitzetten Wie ga je vragen om de vragenlijst in te vullen? Criteria hierbij is dat het personen moeten zijn die goed zicht hebben op jou functioneren en ook antwoordt kunnen geven op jouw vragen. Zet de vragenlijst vervolgens uit. Vraag de door jou gekozen personen de vragenlijst in te vullen en motiveer hen om de antwoorden toe te lichten. Tevens spreek je duidelijk af wanneer je de vragenlijs ingevuld terug wil ontvangen Stap 5: Verwerken van gegevens en schrijven van een conclusie Je brengt de ontvangen gegevens in kaart en geeft aan wat jou conclusies zijn n.a.v. de uitkomst van de gegevens. Geef hierbij ook duidelijk aan op hoeveel feedbackgevers de conclusies zijn gebaseerd, wat hun functie is en waarom je voor deze feedbackgevers hebt gekozen. De belangrijkste bevindingen en conclusies werk je uit binnen je portfolio en de ingevulde vragenlijsten voeg je als bewijzen toe aan je showportfolio.