De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing 2017 2018 Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing 2017 2018 Week 2, les 1 Enquêtevragen maken."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken

2 Marketing Doelstelling: (1) Dat je minimaal 3 verschillende eisen voor goede enquêtevragen kunt benoemen (2) Dat je zelf een enquêtevraag kunt opstellen, die aan gestelde eisen voldoet

3 Klassikale afsluiting
Marketing Stap 5 De Enquêtevragen Terugblik op stap 1 t/m 4 Klassikale afsluiting

4 Beoordeling & weging opdracht Marktonderzoek Presentatie 2 vs Inhoud 8
Marketing Beoordeling & weging opdracht Marktonderzoek Presentatie 2 vs Inhoud 8 Variatie van de enquêtevragen 2 Kwaliteit Enquêtevragen + toelichting Inhoud: van de 8

5 1. Stap 5: De Enquêtevragen Het maken van enquêtevragen
Marketing 1. Stap 5: De Enquêtevragen Het maken van enquêtevragen Enquêtevraag: “Wat vindt u van de hotelprijzen in Rome?” Antwoord: …………………………………………………………………………….. “Vindt u de hotelprijs van Hotel Cesar in Rome ook niet duur?”

6 Het maken van enquêtevragen
Marketing Het maken van enquêtevragen Opzet: Jullie gaan ieder minimaal 2 enquêtevragen (p.p. incl. antwoordmogelijkheden) maken (10 min) Feedback op elkaars vragen (10 min) Per groep ‘1 vraag + antwoordmogelijkheden’ mailen naar: Vervolg feedback op elkaars vragen (5 min) Klassikale feedback op g de vragen (zie 3) (15 min) Klassikaal nalopen ‘instructie’ of er nog ‘tips’ missen (5 min) Zelfstandig verder uitwerken enquêtevragen (docent komt langs om feedback stap 1 t/m 5 te bespreken) Google eerst op ‘maken van enquêtevragen’ en ga dan aan de slag!

7 Marketing 2. Terugblik op stap 1 t/m 4 Stap 1 : Keuze onderwerp (handleiding, pag. 3: stap 1) Stap 2 : Formuleer de onderzoeksvraag Stap 3: Omschrijf de populatie Stap 4 : Hoe & waar gaan jullie enquêteren? ======================================= 10 maart

8 B. Open & gesloten vragen C. Meerkeuze & schaalvragen
Marketing A. De openingsvragen B. Open & gesloten vragen C. Meerkeuze & schaalvragen

9 De openingsvragen Man Vrouw Leeftijd Woonplaats (stad/provincie)
Marketing De openingsvragen Man Vrouw Leeftijd Woonplaats (stad/provincie)

10 Open vragen Verwerkingstijd Kwaliteit resultaten Tip:
Marketing Open vragen Verwerkingstijd Kwaliteit resultaten Tip: Eindig de enquête met een open vraag! Hierdoor geef je respondent de gelegenheid tot ‘eigen woorden’

11 C. Meerkeuze & schaalvragen
Marketing C. Meerkeuze & schaalvragen ‘voelt u zich wel eens onveilig op straat?’ nooit soms regelmatig vaak

12 ‘voelt u zich wel eens onveilig op straat?’
Marketing ‘voelt u zich wel eens onveilig op straat?’ nooit soms (1-2 x per kwartaal) regelmatig (3-5 x per kwartaal) vaak (> 5 x per kwartaal)

13 Goed Voldoende Neutraal Onvoldoende Slecht
Marketing 'Schaalvragen': gradatie op schaal 5- of 7 puntsvragen Bijvoorbeeld: 'De service van Air China vind ik:' Goed Voldoende Neutraal Onvoldoende Slecht

14 'Schaalvragen’ bij een stelling (mening vragen):
Marketing 'Schaalvragen’ bij een stelling (mening vragen): Bv.: ‘Turkije is een veilig vakantieland’ Helemaal mee eens Mee eens Neutraal Mee oneens Helemaal mee oneens

15 Rangorde bepalen (populariteitsvragen):
Marketing Rangorde bepalen (populariteitsvragen): Geef aan wat u bij een hotelovernachting belangrijk vindt belangrijk. (1 = meest belangrijk 5= minst belangrijk) Let op: U mag elk cijfer ( 1 t/m 5) een keer gebruiken! 3 Prijs Locatie Behulpzaamheid Personeel Aanwezigheid faciliteiten Kwaliteit bed 1 4 2 5

16 Marketing Hoe ga je om met een groepslid die er vandaag en/of de 2e les niet bij is?

17 Volgende les (2e uur Marketing deze week):
Alle vragen in concept klaar Vragen door een klasgenoot (andere groep) laten invullen + feedback Verwerken feedback Enquêtevragen ‘startklaar’! Inlevermap donderdag 22 maart: VERVALT!

18 3. Klassikale afsluiting (RZ2A)
Marketing 3. Klassikale afsluiting (RZ2A) Go to and use the code

19 Marketing

20


Download ppt "Marketing 2017 2018 Week 2, les 1 Enquêtevragen maken."

Verwante presentaties


Ads door Google