Zwols Model Presentatie versie 2015 Staphorst, 29 oktober 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop: Als je op of uit valt of juist niet…. Wat komt aan de orde: 1.De realiteit van de GHS 2.Aanstaande ontwikkelingen 3.Vragen en/of opmerkingen.
Advertisements

Workshop Handelingsgericht werken
Informatieavond 22 april 2013
Naar een nieuwe kleuterperiode in de basisschool, Onderwijsraad, mei 2010.
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Zorgroute basisschool Dijkerhoek.
Zorgstructuur op de Troubadour. 5 niveaus 1 Algemene zorg 2 Extra zorg 3 Speciale zorg na intern onderzoek 4 Speciale zorg na extern onderzoek 5 Bovenschoolse.
Voorlichting 4-HAVO / 5-VWO
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
Het werk van de Inspectie van het Onderwijs binnen het Praktijkonderwijs Flitsbijeenkomst 10, 17 en 25 september 2012 Paul Prior.
Borging van zomerscholen Ton Klein Bijeenkomst zomerscholen 13 oktober 2011.
met het onderwijs samen bijzondere leermiddelen
Begeleiden van het B-leerproces
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Digibordles Kleding rangtelwoorden en patroonherkenning
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
Interactieve versie mbv DSB
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 7 – Gilden.
Interactieve versie mbv DSB
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Maurits Huigsloot (PO-Raad) Hans Plomp (DUO)
Conferentie Dyslexie en dyscalculie 6 & 13 oktober 2011 Lucia Fiori
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 5 – Stedelingen.
Flitsbijeenkomst VO Pilot dyscalculie/ER
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
Een kansrijke veilige school!.  Het Stroink is een openbare Daltonschool.  Openbaar betekent dat de school open staat voor iedereen met respect voor.
Klik op het pijltje naast Nieuwe dia om een nieuwe dia aan te maken. Kies een van de indelingen. Klik op Indeling als de dia opnieuw moet worden aangepast.
Cursus Handelingsgericht Werken
Pedagogische interventie PEP-poli
Welkom Programma: Ouderavond 11 maart 2015
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
Het maken van een Profiel werkstuk Havo
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
2 Examentraining 6 e editie Tweede Fase Clarije van IJssel-Groffen.
Productbespreking 2 la 3 1 december Goed: Relevante onderwijsvernieuwingen! Marcia: handelingsgericht werken Manon: actief leren Sandra: betekenisvol.
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Bijeenkomst September 2015
Klik op het vierde plaatje.
Basisvaardigheden Taal een inspectie-onderzoek in het vmbo bbl/kbl en het PrO Jan Rijkers coördinerend inspecteur voortgezet onderwijs Taal in de etalage.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Ouderavond groep 7 WELKOM!. Programma Inleiding, doel van deze avond Tijdlijn Het advies Het vooradviesgesprek Het voortgezet onderwijs Vragen.
FOTO Siersteenlaan FOTO Maresiusstraat Siersteenlaan Maresiusstraat EZ Groningen 9746 BJ Groningen tel: tel:
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Bijeenkomsten met opvoedkundige thema’s. Aanleiding Ouders hebben behoefte aan kennis, delen van ervaring en versterken van opvoedvaardigheden. Bijeenkomsten.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
SCHAKELDAG juni Sessie: milieueffectrapportage en Omgevingswet.
Dries Stessens en Annelien Vermijlen HOOGBEGAAFDHEID IN DE KLAS 1.
Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
Blik op de toekomst.
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Kick off Hoogbegaafdheid in Passend Onderwijs
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Subtitel Titelindeling.
Titel van de presentatie Ondertitel van de presentatie
Titelindeling Subtitel.
Pedagogische Studiedag BuBaO Ter Elst
Titelindeling Subtitel.
Titelindeling Subtitel.
Universitaire Pabo van Amsterdam
Titelindeling Subtitel.
Transcript van de presentatie:

Zwols Model Presentatie versie 2015 Staphorst, 29 oktober 2015

Mei bijeenkomst 2015 Versie 2003: vijf algemene vaardigheden; vijf niveaus Versie 2008: uitbreiding onderdelen; kleuterdeel erbij Versie 2015? Passend Onderwijs-proof maken Klaar voor 29 oktober!

Deel 1: Algemeen hoofdstuk 0 Inleiding op het model Algemene uitgangspunten: Marzano & Weggeman HGW & OGW Korte beschrijving verschillende onderdelen/niveaus Zwolse Boom Implementatie & Borging

De vijf vaardigheden 1. Instructie 2. Zelfstandigheid 3. Activeren 4. Pedagogisch klimaat 5. Klassenmanagement (6. Jonge Kind)

De vijf niveaus (hoofdstuk 7) Eerste niveau  aangepast programma Tweede niveau  extra hulp Derde niveau  standaard Vierde niveau  verrijking Vijfde niveau  aangepast programma hb

Deel 2: Implementatie Zwakte in vorige versie School kiest zelf een onderwerp uit schema - waar ligt onze behoefte? - welke bouwsteen gaan we aanpakken? - zelf? of met behulp van externen? Gebruik van bouwstenen Verantwoordelijkheid bij de school zelf

Opzet van de bouwstenen Vaste onderdelen Achtergrond F. Werkafspraken Beginsituatie G. Tijdsplanning Kijkwijzer H. Evaluatie&Borging Doel van deze bouwsteen I. Aantekeningen Indicatoren

School als proceseigenaar Eigen verantwoordelijkheid Eigen keuzes v.w.b. bouwsteen Eigen opzet van het proces Eigen mensen als kartrekker

Met dank aan: Commissie: Janneke Averink, Jaap den Hertog, Nelleke Noorman, Maja Sterk, En ook: Rick Boom, Diederic Kloosterman (bouwstenen) Jannet van Essen (niveau 2) J. van de Broek – van Nieuw Amerongen (Jonge Kind)