Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Ouderavond 7 november Inspectierapport en verbeterplan
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Welke koers vaart het Zuyderzee College?
Concept visie MFA oost Studiemiddag 9 maart 2010 Ilse van Hal.
OGW en vakmanschap: het belang van een goede (aan)sturing
Het ontwikkelingsperspectief
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Werken naar onderwijsbehoeften
Titel: Groeiproces de Ceder.
‘WERKEN MET EEN ONTWIKKELINGS PERSPECTIEF’
passend onderwijs en zorgplicht
MBO passend onderwijs
Opbrengstgericht werken
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
met het onderwijs samen bijzondere leermiddelen
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Een gezamenlijke uitdaging!
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
1zorg-route.
Excellente Scholen Drentse excellentietraject Dorien zEVENBERGEN Inspectie van het onderwijs.
Ouderavond Groepsorganisatie
Van onderwijzen naar leren
Welkom Programma: Ouderavond 11 maart 2015
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Regels kun je omzeilen, principes niet.
RKBS de Kopermolen Klarenbeek
Verantwoorden over passend onderwijs Congres Antwoorden bij Verantwoorden 23 september 2015.
Onderwijs op de Masten Van onderwijzen naar leren.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Meidoorn 10 e Montessorischool datum onderzoek 31 augustus en 1 september 2015.
STIMULANS KWALITEITSZORG augustus Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.
Ontwikkelingen toezicht speciaal en voortgezet speciaal onderwijs Cindy Ligt Piet van de Pol.
Basisondersteuning IB-netwerk 12 november Basisondersteuning Zie ook: -in-de-basisondersteuning/
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Welkom op de informatieavond van bs Groene Vallei
QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
1 van 10 Hoofdstuk 10 Taalbeleid. 2 van 10 Taalbeleid is schoolbeleid Interne en externe kwaliteitsimpulsen Verankering van het taalbeleid in het algemene.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Akker datum onderzoek 31 mei 2016.
1 Schoolplan gebaseerd op:  visie in  gezamenlijkheid en  grote betrokkenheid.
Welkom! OuderOnderwijsCafé. Doel: de informatie voor ouders en betrokkenheid van ouders op beleidsmatig & onderwijsinhoudelijk niveau vergroten Hoe: 3x.
Datum: 20 september 2016 Auditoren: Pieter Goudappel Jan Witkam
Ouderavond 19 januari 2017.
Tevredenheidsonderzoek 2017
Uitkomsten stelselonderzoek bs Hugo de Groot
Toezichtkader MBO CNV Onderwijs
Hoe versterken we de ondersteuningscapaciteit van scholen?
Welkom en programma 17:15 – 17:30 uur Inloop en ontvangst
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016.
Ouderinformatie avond
Informatieavond 15 november 2017
Themabijeenkomst 14 november 2016
Betrokken ouder, tevreden ouder
Kwaliteits- onderzoek
KWALITEITSZORG September 2017
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
Prozo enquêtes KWALITEITSZORG Juli 2019.
Transcript van de presentatie:

Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015

Feedbackgesprek 1.Ons beeld van de school 2.Toelichting op het beeld en verhelderingsvragen 3. Vooruitkijken: - koppeling van het (bijgestelde?) zelfbeeld van de school aan het beeld van de inspectie - wat betekent dit voor de ambities en verdere ontwikkeling van de school? 2

Oordelen op de standaarden 3 De OranjerieInspectie Kwaliteitsgebied 1 Onderwijsresultaten 1.1 Resultaten in kernvakkengoedvoldoende Kwaliteitsgebied 2 Onderwijsproces 2.1 Aanbodgoed 2.2 Zicht op ontwikkelingvoldoende 2.3 Didactisch handelenvoldoende 2.4 Ondersteuningvoldoende Kwaliteitsgebied 3 Schoolklimaat en veiligheid 3.1 Schoolklimaatvoldoendegoed 3.2 Veiligheidvoldoende Kwaliteitsgebied 4 Kwaliteitszorg en ambitie 4.1 Evaluatie en verbeteringvoldoendegoed 4.2 Kwaliteitscultuurvoldoendegoed 4.3 Verantwoording en dialoogvoldoende

Kwaliteitsgebied onderwijsresultaten Cognitieve eindresultaten Sterk Eindopbrengsten voldoende Ontwikkelpunten Leerlingenpopulatie in beeld brengen en passende streefdoelen bepalen 4

Kwaliteitsgebieden onderwijsproces Aanbod Sterk Breed en eigentijds aanbod Meervoudige Intelligentie structuren Leerlijnen inzichtelijk (poster rekenen, wereldoriëntatie, technisch lezen doorgaande lijn 2-3) Ontwikkelpunten Aanbod sociaal-emotionele vorming Topografie 5

Kwaliteitsgebieden onderwijsproces Zicht op ontwikkeling Sterk Volledig toetsinstrumentarium Leerlingen zijn in beeld Opbrengstbewustzijn en sturen op resultaten (gemiddelden) Ontwikkelpunten Sturen op resultaten kindspecifiek 6

Kwaliteitsgebieden onderwijsproces Didactisch handelen Sterk Leerlingen zijn tevreden over het onderwijs dat ze krijgen Aansprekende lessen Actieve betrokkenheid leerlingen Klassenmanagement Doorgaande lijn Ontwikkelpunten Meer procesgericht dan productgericht: feedback, heeft kind ondersteuning of uitdaging nodig tijdens de lessen 7

Kwaliteitsgebieden onderwijsproces Ondersteuning Sterk Voor kinderen met bijzondere ondersteuningsbehoeften worden OPP’s opgesteld Ontwikkelpunt(en) Ontwikkelingsperspectief - concrete tussendoelen toevoegen + passend aanbod - afspraken maken over wanneer een kind een OPP krijgt 8

Kwaliteitsgebied schoolklimaat en veiligheid Schoolklimaat Sterk Duidelijke (gedrags)regels Hoge verwachtingen Stimulerende leeromgeving Zelfstandigheid leerlingen 9

Kwaliteitsgebied schoolklimaat en veiligheid Veiligheid Sterk Respectvolle omgang met elkaar Veiligheidsbeleid Adequate reactie op incidenten Ontwikkelpunten Aanbod sociale vaardigheden Toezicht op het schoolplein: meer verantwoordelijkheid kinderen 10

Kwaliteitsgebied kwaliteitszorg en ambitie Evaluatie en verbetering Sterk Visie en ambitie schoolleiding Planmatig werken aan verbeteractiviteiten Tevredenheidsonderzoeken leerlingen, personeel en ouders Analyse resultaten groeps- en schoolniveau + consequenties Ontwikkelpunten Analyse resultaten kan diepgaander Jaarplan kan smarter 11

Kwaliteitsgebied kwaliteitszorg en ambitie Kwaliteitscultuur Sterk Transparante en integere cultuur Aansturing kwaliteitsverbetering Onderwijskundig leiderschap directie en bestuur Gezamenlijke verbetercultuur Team is een team 12

Kwaliteitsgebied kwaliteitszorg en ambitie Verantwoording en dialoog Sterk Verantwoording aan bestuur Openheid schoolgids Portfolio(gesprek) Ontwikkelpunten Dialoog: ouders > ouderpanel Dialoog: leerlingen > leerlingenraad 13

Zijn hierover vragen? 14

Vooruitkijken Wat zijn - gezien het kwaliteitsbeeld en de ambities - zinvolle stappen in de schoolontwikkeling? Wat is daarvoor nodig? 15

Schriftelijke reactie bestuur cq. school Reactie in rapport Uw reactie als hoofdstuk in het rapport (na ontvangst conceptrapport). Hierin kunt u aangeven: - welke punten uit ons beeld u als toevoeging meeneemt - wat uw voornemens zijn voor verdere verbetering 16