In het model worden 3 fasen onderscheiden:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Visual Knowledge Building
Advertisements

Vriendschap voor het leven
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
Op zoek naar emotie Gemaakt door: Chantal en Carlijn.
“Een reis naar Licht”.
Precht 2 Blz 53 t/m 101.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
27/06/2006Emma De Spiegelaere Kiezen Alfa Een loopbaanoriëntatie voor analfabete allochtonen.
Informatiebijeenkomst Archipel Kenniscentrum
Respectvolle bejegening
VEG Halle Prediking 15 december 2013.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
De relatie tussen logistiek en veiligheid
Godsdienst.
Training Omgaan met service Les 3: klachten
kenniscentrum jongeren met een functiebeperking en Werk
BEKERCOMPETITIE EVALUATIE Freddy Cooreman – 03/03/2007.
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Meertalig opvoeden Elke Burkhardt.
INTERACTION DESIGN Week 6. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A.
Vriendschap made by bep powerpointsite-bep.
Polariteit scheikundeblok.
Kennismaking: stel jezelf kort voor: naam, waar werk je
BIDDEN IS INTIMITEIT MET GOD
Om te genezen wie gebroken van hart zijn…
Onderzoek gefinancierd door de Vlaamse Regering in het kader van het programma ‘Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek’
En begrijpen we elkaar dan? Hoe benaderen we elkaar ? Ellen Witteveen 6 november 2010 ‘Roeien met de riemen die je hebt’
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Sjors IJspelder & Florentijn Marinissen Volg een week het nieuws.
Gebruik de pijltjestoetsen
Klik om verder te gaan.
Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Het delegeren van taken in de huisartspraktijk
6 September 2012 Lotto Arena - Antwerpen. Wat zijn je verwachtingen vooraf? Wat is je ervaring geweest? ONDERZOEKSVRAGEN.
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
Om de schoonheid van het leven...
Om de schoonheid van het leven...
Algemene Sociologie PA – B1
Archeologie voor pakket ++s Les 4: Het feitelijk opgraven.
Interactive Experience model
Hoofdstuk 8. Veroorzaken van verandering Over essentie raken en over alert in plaats van perfect organiseren… Strange | Strategy and Change.
Animal events Locatiedirecteur Introductie dia – nog niets uitleggen.
Jezus leert ons: Bidden vindt plaats in de intimiteit van je relatie met God.
Pmg. interviews afnemen dropbox aanmaken sites Plan van aanpak Checklist%20plan%20van%20aanpak.pdf

Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Je mag/kan steeds van school veranderen MAAR Verander niet teveel van school, want dit is niet goed voor je kind. Elke school heeft positieve en.
Oorzaken van pesten 1BaSwB Freya Claeys.
Determinanten en andere beïnvloedende factoren bij medicatiegebruik
Methodiek: Plancyclus
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
Zonder spieren en botten kun je niet ravotten Jacob van der Veen.
VDIP Halle-Vilvoorde Vroege Detectie & Interventie Psychose Ruwaal Grimbergen.
Drie mogelijke houdingen ten opzichte van eucharistie in de katholieke dialoogschool Uitgangspunten Referentie afbeelding:
Leven in de aanwezigheid van Jezus. Is leven in hoop Leven in de aanwezigheid van Jezus.
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit
Kostprijsberekening bij stukproductie
Natuur speurtocht Genesis 2:1 Opdracht:
Wat is uw kleur?.
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
Kiezen met Kaarten.
Transcript van de presentatie:

In het model worden 3 fasen onderscheiden: Goossens en Mazursky Goossens en Mazursky ontwikkelden in 1992 een schema waarin de relatie tussen verwachtingen, informatie, beleving, tevredenheid en gedragsintenties in kaart gebracht werden. Hieruit is het Belevingsmodel van Goossens en Mazursky ontstaan. In het model worden 3 fasen onderscheiden: De pre-exposure De direct exposure De post-exposure

De pre-exposure De pre-exposure is de fase voorafgaande aan de feitelijke deelname aan de vrijetijdsactiviteit. In die fase vindt de beeldvorming plaats. We oriënteren ons op een bepaalde vrijetijdsactiviteit door ons te informeren. Daarbij maken we gebruik van de reeds aanwezige informatie (eigen ervaringen) en we vergaren extra informatie door het lezen van brochures of door het bevragen van mensen uit de omgeving over hun ervaringen met die specifieke of een soortgelijk vrijetijdsactiviteit. Langzamerhand vormen zich bepaalde verwachtingen, die overigens vaak heel vaag zijn en ook niet altijd even realistisch.

De direct-exposure Bij de direct exposure gaat het om de feitelijke deelname aan de vrijetijdsactiviteit. Beleving is verbonden aan deze fase. De emoties die de feitelijke deelname op het moment van deelname teweegbrengt.

De post-exposure De post-exposure is de fase na de deelname. Na deelname vindt de evaluatie van de vrijetijdsactiviteit plaats. De verwachtingen die men vooraf had, worden vergeleken met de feitelijke beleving.

Disconfirmatie/Confirmatie Wanneer de belevingswaarde lager is dan verwacht of hoger is dan verwacht, spreken we van disconfirmatie. In het geval dat men dat beleeft wat men had verwacht, spreken we van confirmatie er is sprake van een bevestiging van de verwachtingen.

Satisfactie In het geval dat er sprake is van confirmatie of positieve disconfirmatie, hebben we te maken met een tevreden klant. Er is sprake van satisfactie. In zo’n geval zal de intentie tot een herhalingsbezoek of een bezoek aan iets soortgelijks groter zijn.

Dissatisfactie Negatieve disconfirmatie zal leiden tot dissatisfactie en deze negatieve ervaring wordt eveneens opgeslagen in het geheugen. Alleen vaak op een veel prominentere plaats dan de positieve ervaring. De kans dat we weer voor een zelfde vrijetijdsactiviteit zullen kiezen onder gelijke omstandigheden, is gering.