Ouderavond toekomst Martinusschool Beegden
Welkom Doel van de avond informeren en afstemmen: Wet en mogelijkheden Historisch perspectief Stand van zaken in het hier en nu Antwoord op de vragen uit de uitnodiging Schetsen voortgang Doel van de avond Waarom zitten we bij elkaar ?
welkom en vaststellen doelstelling informeren werken in tafelgroepen plenaire afsluiting einde Tijdpad avond
Kort voorstellen Ben van Lieshout Toezichthoudend bestuur Algemeen directeur
School gaat dicht School blijft open Hoe zit het Wat vinden wij Wat kunnen wij doen verwachtingen
Oktober 2013 Opheffingsnorm? ! Leerlingdichtheid herziening Beëindiging bekostiging na 3 jaar ?? Historisch perspectief deel 1
November 2013 Standpunt gemeente inzake de Sleye Onderzoek wet en regelgeving Ontheffingsbepalingen Splitsing Nevenvestiging en dislocatie fusie Historisch perspectief deel 2
Financiële verkenning en afwegingen Inkomsten en kosten st Martinusschool SKO Maasdal Doorrekening alternatieven Oktober 2014 Teldatum (95 + 3%) Historisch perspectief deel 3
Tot 2018 (leerlingaantallen) Wat bij 3 x onder norm? Standpunt bestuur SKOM Wat moet nog uitgezocht worden ? In het hier en nu betekent dit:
Kwaliteit Inspectie Schoolgrootte Groepsgrootte Resultaten Welke invloed heeft U?? Wat zijn cruciale punten:
Leerlingaantal Beïnvloedbaar ? Prognoses In Beegden naar de basisschool Cruciaal punt (2)
Financiën Hoge kosten per leerling? Dure gebouw Relatie met andere SKOM-scholen Cruciaal punt 3
Verhelderingsvragen ?? Vragen
Opzet tweede deel bijeenkomst Uiteen in 8 groepen (voorzitters: leerkrachten, directie en MR) Invulling geven aan schema (zie volgende dia) En nu….
BestuurLeerkrachtenOuders/ leerlingen belanghebbenden Kwaliteit Aantal leerlingen Financiën Werkschema
In 8 groepen uiteen, zoek een ruimte Neem sheet/vel mee en een stift en vul kolom 3 in. Rol voorzitter: Voorzitten/leiden/verzamelen Schrijven Tijd bewaken (40 minuten) Aan de slag
Hoe nu verder ? Verzamelen gegevens en terugkoppeling/terugrapportage Termijn Plenair terug
Bedankt en tot ziens Afsluiting