Brede Schoolontwikkeling Nijmegen Tussenrapportage 30 mei 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Advertisements

Sportstimulering in het SO
Ervaringen in samenwerking
Groep 1 en 2 In de kleutergroepen worden in januari en juni LVS CITO taal en rekenen afgenomen.
Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
Naar een nieuwe kleuterperiode in de basisschool, Onderwijsraad, mei 2010.
Het schoolondersteuningsprofiel en ondersteuningsplan als basis voor inhoudelijke samenwerking Eelco Dam Algemene Vereniging Schoolleiders 26 november.
Nu: weer samen naar school
Warme overdracht naar het voortgezet onderwijs
Startbijeenkomst voorlopersaanpak 23 april 2012
Pascal Wiggers, Digital Life Centre – Create-IT Applied Research, Hogeschool van Amsterdam Care4Balance Care4Balance ontwikkelt een ICT system voor de.
Realisatie kindcentrum
Wie zijn wij? • Stichting Regionale Kinderopvang de Paraplu • Vanaf 1991 professionele kinderopvang in de Kempen • Begonnen met 1 vestiging in Bladel.
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
Presentatie varianten Schepenenstraat1 Brede School Schepenenstraat Presentatie 12 februari 2008 raadsbijeenkomst.
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Presentatie IKC Almere, Amsterdam, Arnhem, Assen, Borger-Odoorn, Borsele, Delft, Den Helder, Diemen, Dordrecht, Eersel, Eindhoven, Enschede, Gaasterlân-Sleat,
Spelen(d) leren!. Visie Onderwijs en Opvang samen (5 + 7 = 12 uur) in één organisatie die hierin de regie voert! – Dezelfde identiteit – Dezelfde waarden.
combinatiefuncties woensdag 12 september D&C Amsterdam Alda Koolmees
ALLE KINDEREN IN BEELD Signaleren, monitoren en zorg met resultaat
Sportieve (Open Wijk) Scholen Sportdocent Duale aanstelling Spin in het web Hét sportgezicht voor de school en de wijk.
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Brede School Rotterdam
Het leerkansenprofiel in Den Haag
Informatiebijeenkomst fusie Pegasus & VoCASA 21 en 22 mei 2012.
Invoering CJG gemeente Son en Breugel
Inhoudelijke samenwerking “……..Palet Vliedberg”
PARTNERS IN MOLENBEEK (PIM) Studiedag Brede School in Vlaanderen & Brussel 11 december 2006.
EERSTE JAAR Kopgroep wethouders voor kindcentra
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
Brede schoolontwikkeling in het Rotterdamse onderwijs De gemeentelijke regie Xandra de Vroom Oktober 2009.
Brede scholen school / scholen sportzaal kinderopvang buitenschoolse opvang bibliotheek huisarts … etc. op één locatie.
Stichting Cultuurpad Primair anders! Onze missie: het bieden van brede ontwikkelingskansen voor kinderen van 4-14 jaar door: Cultuureducatie een vaste.
Programma Zichtbare schakel De wijkverpleegkundige voor een gezonde buurt
Workshop LEA conferentie Oberon, 5 november 2008 Van overleg naar afspraken naar resultaten.
Versterken van de S van BOS Gwendolijn Boonekamp (NOC*NSF) Chris Donkers (Basketballbolwerk Two-B) 4e ontmoetingsdag Breedtesportimpuls, 27 mei 2004.
Project “De brede huiskamer”. Ontstaan Huiskamers ( 4 tot 13 jarigen ) Onvoldoende gebruik buitenschoolse opvang (BSO) Onvoldoende deelname naschoolse.
Lianne Ringoir, projectmanager
(1) het gebouw, de ruimte of de locatie die nodig is om
Welkom Informatieavond BS De Meerhoef 5 april 2011.
EMMen Maakt Meer Mogelijk. Impuls brede scholen, sport en cultuur maart 2008.
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
Even voorstellen Anja Hol
1. 2 Andere Tijden Vijf-gelijke-schooldagen-model. Agenda voor vanavond: Uitleg van het doel van deze avond. Wat zijn de schooltijden? Hoe ziet een dag.
Algemene uitkomsten groepsgesprekken POVO 13 november 2008 Jan Peters Ben Verbruggen.
TAC. 1.Voorzitter 2.Vertegenwoordiging primair onderwijs (sbao) 3.Vertegenwoordiging SO cluster 3 4.Vertegenwoordiging SO cluster 4 Per bespreking 5.Wisselende.
Informatiebijeenkomst
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
Integrale doorgaande lijnen bij passend onderwijs en zorg voor jeugd
2 april 2012 Welkom Informatieavond. Programma Kernwaarden-missie/visie Spinnewiel in beweging Verleden-heden-toekomst Faseonderwijs De praktijk Vragen.
SAmenwerken aan VEiligheid
Vernieuwing Voortgezet Onderwijs Lelystad Presentatie persbijeenkomst 28 november 2012 Ambitie: uitstekend opgeleide en kansrijke leerlingen Doelstelling:
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
Samengaan opvang en onderwijs in integrale kindcentra
Samenwerking Wagenborgen September 2014
Nurse Governance Structure in het Elkerliek ziekenhuis
Schaapsdrift Renkum, Snel op Glas 11 juni Te bespreken 1.Planning realisatie 2.Beheer netwerk in Stichting? 3.Aansluitmogelijkheden en kosten 4.Voorlopige.
Doel ZAT “Zo veel mogelijk kinderen en hun gezinnen zo vroeg en zo snel mogelijk goede en afgestemde zorg bieden en leerkrachten in de klas ondersteunen.
SHEETS TBV DEELTIJD EN VOLTIJD WEEK 2: DEEL 1 ‘SCHOOL MET DE 5 O’S’ ACHTERGRONDINFORMATIE School en Samenleving.
Zorg voor peuters Vroeg Erbij in Assen Zorg voor jonge kinderen.
Kindcentrum [naam] Voor ieder kind van 0 tot 13 jaar!
Meer Kansen Met Ouders..... en de ontwikkeling van schoolspecifiek ouderbeleid 15 april 2010 Marion van de Sande en Amal Aakif Kenniscentrum Jeugd en Opvoeding.
Peuterspeelzaalbeleid Voorbereidende Vergadering 16 oktober 2007.
Wet OKE Ontwikkelingskansen door kwaliteit en educatie.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Gemeentelijk onderwijsbeleid en segregatie
STERK IN DE KLAS Onderwijszorgarrangement
voor Rotterdamse kinderen
Transcript van de presentatie:

Brede Schoolontwikkeling Nijmegen Tussenrapportage 30 mei 2013

OWS scholen Nijmegen 1999 Kinderen betere ontwikkelingskansen bieden Ouders betrekken bij de school Bijdragen aan versterken van sociale structuur in de wijk Gekozen concept: Open Wijkschool met naschools een Huiskamer

OWS scholen Nijmegen Openwijkschool Aldenhof Openwijkschool Zwanenveld Openwijkschool Willemskwartier Openwijkschool De Toldijk Openwijkschool Meijhorst De Lindenhoeve + De Bloemberg Openwijkschool Hatert De Klumpert + De Vossenburcht Openwijkschool Wolfskuil

Ontwikkelingskansen kinderen Ondersteuning aan ouder Sociale cohesie in de wijk Doorontwikkeling Brede Scholen Kadernotitie doorontwikkeling Brede Scholen: (Op)groeien in Nijmegen

Doorontwikkeling Brede Scholen Ieder kind moet van geboorte tot het Voortgezet Onderwijs, gebruik kunnen maken van een arrangement, dat aansluit op de individuele behoefte en mogelijkheden van het kind en de ouders.

Doorontwikkeling Brede Scholen Structuur Stuurgroep Brede Scholen ◦ Scholen Nijmegen ◦ Tandem ◦ Kinderopvang ◦ Gemeente Nijmegen

Doorontwikkeling Brede Scholen Projectleider Brede Schoolontwikkeling ◦ 3 jaar ◦ 3 taken  Open Wijkscholen worden Brede Scholen  Implementatieplan Alle scholen worden Brede Scholen  Beleidsonderwerpen Regie van de zorg inbrengen

Doorontwikkeling Brede Scholen Werkgroepen Definities en ambities Aansturing en coördinatie Evaluatie en monitoring Doorontwikkeling Kinderhuiskamer naar Activiteitenplein Alle kinderen in beeld

Doorontwikkeling Brede Scholen Werkgroepen: stand van zaken Doorontwikkeling Kinderhuiskamer naar Activiteitenplein ◦ Geïntegreerd naschools aanbod - ontwikkelarrangement ◦ 3 Proeflocaties ◦ Rapportage verwacht in oktober-november ◦ Invoering per

Doorontwikkeling Brede Scholen Werkgroepen: stand van zaken Alle kinderen in beeld ◦ Proeflocaties ◦ Evaluaties ◦ Warme overdracht en warme overdracht plus ◦ Instrument “Overdracht van kindinformatie” ◦ Invoering

Doorontwikkeling Brede Scholen Werkgroepen: stand van zaken Definities en ambities Aansturing en coördinatie Evaluatie en monitoring

0 – 13 D o r g a n d e l ij n 7.30 – Dagarrangement Ontwikkelarrangement 1e Fase Doorontwikkeling

Brede School ◦ Subsidie vanwege de locatie en gewichtsleerlingen  Coördinatie  Hoger ambitieniveau Brede School ◦ Geen subsidie 1e Fase Doorontwikkeling

Brede schooooooool pvang nderwijs uders ndersteuning ntspanning pvoeding ntwikkeling rg z Brede schoooooooolBrede school 1e Fase Doorontwikkeling

Indeling: ◦ kern-, keten-, ondersteuningspartners Ambitieprofielen ◦ 1, 2a en 2b Directeur school  Brede School Coördinator Brede School Van OWS naar Brede school ◦ Stappenplan ◦ Profielbezoek 1e Fase Doorontwikkeling

Gemeentebrede Dagarrangementen Doel Combinatie arbeid en zorg voor ouders vereenvoudigen én een positieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van kinderen Pilotgemeenten: Nijmegen, Wijchen, Zaanstad 1e Fase Doorontwikkeling Projectplan

Doelstelling Nijmegen Inventariseren knelpunten en meedenken in oplossingen Voorbeeld voor anderen 25 Brede Scholen met een ontwikkelarrangement in juni e Fase Doorontwikkeling

Stand van zaken 14 OWS Scholen  Brede School o Doorlopen stappenplan o Profielbezoeken < zomervakantie o Brede School: vanaf 1 augustus o Brede Schoolfeest: 9 oktober 2 Basisscholen met partners  Brede School o Profielbezoeken voor 1 oktober 9 scholen en partners  Brede School o Opstarten stappenplan 1e Fase Doorontwikkeling

Ruimte Muzieklokaal Het Octaaf: Ontwikkeling Open Wijkschool naar Brede School Ruimte OKC Mengelmoes Brede School ontwikkeling Noord Ruimte AVP Kleine Wereld Activiteitenplein Brede School De Dukendonck 1e Fase Doorontwikkeling