Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Lesgeven en begeleiden
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Reformatie: Martin Luther Maerlant-centrum 1 Reformatie Martin Luther F. Truyen - K. Vermeire 1999.
De conquistadores: wereldveroveraars met oogkleppen
Walking with Dinosaurs Frankie Schram 1 Walking with dinosaurs Werken met een website Fr. Schram 20/03/2000.
Interactieve versie mbv DSB
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Experts werkvorm + begrippentest
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 5 – Stedelingen.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Informatievaardigheden
Les 2 – Jouw media.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
oefening Planning bespreken
Medialessen groep 8.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Training digitale didactiek
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Workshop iPads – iMovie/iPhoto/iPrompt Pro K. De Schuyteneer.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
De Moderne Onderwijsmedia
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Voor de leerkracht INLEIDING
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Acceptatie en Adoptatie Thema Technologie bij jezelf: 1A_TVB01
Docentvaardigheden ICT
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
© UNIEK IN DE KLAS.
MAW Inleiding + §1.1.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
LEERLINGPRODUCTEN alweer een verslag?.
E-health domotica E-learning
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Goede morgen allemaal.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Studiefinanciering: dat regel je zo
Les 4: iedereen is anders
Kritiek geven en krijgen
Transcript van de presentatie:

Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen

Wie ben ik? Opdracht 1: (Tijdsduur: 20 minuten max.) Stap 1: Schrijf in een tekstverwerker een kort tekstje waarin je jezelf voorstelt. (Leeftijd/opleiding(en)/huidig beroep/ambities/hobbies/varia) Stap 2: kopieer deze tekst naar een word cloud generator naar keuze. (Bewaar op moodle) Stap 3: Ga per twee zitten. Stap 4: Stel jezelf voor aan elkaar met behulp van jouw word cloud. Stap 5: Klassikaal: Je partner stelt nu met behulp van jouw word cloud je voor aan de groep.

Inleiding Bekijk onderstaand filmpje.

● Ga per 4 zitten. ● Neem een papier en teken een placemat. ● Duid een verslaggever en een secretaris aan binnen de groep. ● Noteer voor jezelf in jouw vak aan de rand van de pagina het antwoord op de volgende stelling: “Welke middelen en/of klasbeelden zijn reeds vandaag een realiteit in de klas?”. Inleiding ●Bespreek in de groep de verschillende antwoorden. ●De secretaris noteert de gemeenschappelijke antwoorden in het middelste vak. ●Klassikaal: De verslaggever vertelt aan iedereen wat er in het midden genoteerd werd.

Resultaten?

Sociale Media in de klas Bekijk onderstaand filmpje.

Sociale Media in de klas Vragen: KUNNEN leerkrachten bieden wat door de jongeren in dit filmpje gevraagd wordt? (ja/nee) MOETEN leerkrachten bieden wat door de jongeren in dit filmpje gevraagd wordt? (ja/nee) Hoe klaar ben je hier zelf voor? (multiple choice) (helemaal klaar, min of meer klaar, denk het wel, helemaal niet)

Sociale Media in de klas

Sociale media in de klas

Sociale Media in de klas

Sociale media in de klas Opdracht.

Analyse van deze les. Didactische werkvormen: ● Groepsopdracht: Stel jezelf voor. ● Activerend met Placemat: Brainstorming in groep. ● Klasgesprek ● Quiz: individueel ICT-integratie: ●Opdracht met word cloud ●Presentatie met google apps. ●Interactieve presentatie met NEARPOD ●You-Tube filmpjes ●Website met wordpress.

Integreer didactische werkvormen en ICT om je leerplandoelstellingen te bereiken! Besluit