Het proces van het MKB Groeicertificaat Organisatie richtend Organisatie inrichtend Organisatie verrichtend Organisatie bewust Fase 1 Toetsings criteria.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

Model RI&E Sociale Werkvoorziening
Gegevens/Informatie/Kennis
Corporate Portfolio Management
10 tips voor een gouden start Groeitips
de manier waarop een bedrijf onderweg wil zijn
Even voorstellen! Marika van Soest Parttime Coördinator planners Livio
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Geïntegreerde contracten en bouwprojecten
Nationaal Innovatie Event
Ruimte voor Ruimte Noord-Holland LTO NOORD ADVIES EN LTO VASTGOED WERKEN SAMEN AAN EEN NIEUW PRODUCT.
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Logistiek management: begrippen en principes
Omgaan met ruimte Een vormingspakket over ruimtelijke ordening.
Beleids- en Beheerscyclus
Ondernemingsplan 2011 VEA Historiek -Gestart met opmaak ondernemingsplan Basis voor planningen -Evoluties: -Link met interne communicatie, jaarverslag.
CAF als een geïntegreerd instrument. 1. Uitgangspunten Voor Gent..is KWZ niet…maar is KWZ wel … Doel Voldoen aan vereisten, normen, decreten Uiting van.
Opdracht 5 HRM in de praktijk: Centric Managed ICT Services Strategisch Personeelsmanagement (SPM) Groep 7: M. Strate M. van Limburg J. Luijrink B. Luttikhuis.
De informatievoorziening als (bedrijfs-)functie
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Herstructureringsfaciliteit Sw Programma WNV december
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 5 Relatie ao/ic (biv) en logistiek
Hoofdstuk 12 De hrm-functie
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
De financiële cyclus TURBO opleiding.
Organisatie intergemeentelijke samenwerking Brabant Noord 10 november 2010 Actieprogramma lokaal bestuur VNG.
Informatieplattegrond
Van dienstenmodel naar directiemodel, kansen voor sturing en control
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
BBV- Begrotingscyclus
Kwaliteit begint vanaf de bodem
Planvorming, van oud naar nieuw, van papier naar een werkende organisatie ir. Ad van Leest.
© de vries business consultancy, 2008
Besturing van (bedrijfs)processen
Doelen Soorten vormgeving.
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
Q-Plan Gebruikersdag 20 april Programma Gebruikersvragen Aanpassingen Q-Plan 4.04 Interne Audit Pauze Toekomst en Strategie Website en helpdeskfunctie.
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Personeel en organisatie
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Personeelsbeleid H3 Personeel Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
Kwaliteitszorg binnen SPH SPHOBE01RV. Wat is kwaliteitszorg? In de commerciële bedrijvigheid: de klant is koning – Reactie op flessentrekkerij, oplichting,
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Certificering van assetmanagement
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Waardeketen van Porter
NVE bedrijfsbezoek De Groene Campus 13 november 2012.
VRIJWILLIGERS BELEIDSPLAN   Voetbalclub  ONS Boso Sneek   Dinie van der Wal, bestuur.
Prisma Brabant Provinciale steunfunctie-instelling op het terrein van welzijn en educatie. De provincie Noord-Brabant is de grootste opdrachtgever. Bijdrage.
Omgaan met ruimte Een vormingspakket over ruimtelijke ordening.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Personeel en organisatie Hoofdstuk 3 Werving en selectie.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
De effecten van het opleidingsakkoord op de bedrijfsvoering;
Waardeketen van Porter
Degene die de presentatie verzorgt
De Rechtspersoon voor Doordecentralisatie
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Personeel en organisatie
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 2: De gemeente
Personeelsmanagement
Personeelsbeleid H3 Personeel Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Transcript van de presentatie:

Het proces van het MKB Groeicertificaat Organisatie richtend Organisatie inrichtend Organisatie verrichtend Organisatie bewust Fase 1 Toetsings criteria Fase 2 Toetsings criteria Fase 3 Toetsings criteria Strategische Oriëntatie Ronde Bedrijfs Proces Model Functies, Taken Bevoegdheden Verantwoor- delijkheden Vragenlijst

MKB Groeicertificaat® Organisatie richtend Organisatie inrichtend Organisatie verrichtend Organisatie bewust Fase 2Fase 1Fase 3 ‘waarom’‘wat’‘hoe’‘waarmee’ Achter- grond FilosofieOverzicht Continu verbeteren Audits & Advies Onderhoud Norm Fase 1 Toetsings criteria Fase 2 Toetsings criteria Fase 3 Toetsings criteria

Het logo verklaard… Tijd Ontwikkelingsniveau van de bedrijfsvoering Verbeter- wiel Fase 2 Fase 1 Fase 3

In het kort: Richtend Inrichtend Verrichtend Kwaliteitsniveau van de bedrijfsvoering Fase 1 Fase 2 Fase 3 Tijd c.a. Het ‘WAT’ Het ‘HOE’ Het ‘WAARMEE’ Het ‘WAAROM’

Primair Proces Managementproces Ondersteuningsproces Fase 3

a a a a a aa a a a a a a a a a a a a a a a a a

Van wie?InvoerOmschrijving taakUitvoerVoor wie? aaaaa NormWaardePrestatie indicator a a a aa

ContinuïteitInitiërenControleren Managementproces Strategische oriëntatie Beleidsplanning Financiële planning Strategische oriëntatieronde c.a. Samenhangend Meerjaren beleidsplan Begrotingscyclus Uitvoering geprioriteerde activiteiten Uitvoering van de plannen m.b.v. prestatie-indicatoren Jaarrekening Personele planning Werving Functioneringsgesprekken Beoordeling KlantrelatiesKlantcontacten Klantonderzoek en interne terugkoppeling

Secretariële ondersteuning Financiële administratie Ondersteunende functies

a TakenPrestatie-indicatoren