Het proces van het MKB Groeicertificaat Organisatie richtend Organisatie inrichtend Organisatie verrichtend Organisatie bewust Fase 1 Toetsings criteria Fase 2 Toetsings criteria Fase 3 Toetsings criteria Strategische Oriëntatie Ronde Bedrijfs Proces Model Functies, Taken Bevoegdheden Verantwoor- delijkheden Vragenlijst
MKB Groeicertificaat® Organisatie richtend Organisatie inrichtend Organisatie verrichtend Organisatie bewust Fase 2Fase 1Fase 3 ‘waarom’‘wat’‘hoe’‘waarmee’ Achter- grond FilosofieOverzicht Continu verbeteren Audits & Advies Onderhoud Norm Fase 1 Toetsings criteria Fase 2 Toetsings criteria Fase 3 Toetsings criteria
Het logo verklaard… Tijd Ontwikkelingsniveau van de bedrijfsvoering Verbeter- wiel Fase 2 Fase 1 Fase 3
In het kort: Richtend Inrichtend Verrichtend Kwaliteitsniveau van de bedrijfsvoering Fase 1 Fase 2 Fase 3 Tijd c.a. Het ‘WAT’ Het ‘HOE’ Het ‘WAARMEE’ Het ‘WAAROM’
Primair Proces Managementproces Ondersteuningsproces Fase 3
a a a a a aa a a a a a a a a a a a a a a a a a
Van wie?InvoerOmschrijving taakUitvoerVoor wie? aaaaa NormWaardePrestatie indicator a a a aa
ContinuïteitInitiërenControleren Managementproces Strategische oriëntatie Beleidsplanning Financiële planning Strategische oriëntatieronde c.a. Samenhangend Meerjaren beleidsplan Begrotingscyclus Uitvoering geprioriteerde activiteiten Uitvoering van de plannen m.b.v. prestatie-indicatoren Jaarrekening Personele planning Werving Functioneringsgesprekken Beoordeling KlantrelatiesKlantcontacten Klantonderzoek en interne terugkoppeling
Secretariële ondersteuning Financiële administratie Ondersteunende functies
a TakenPrestatie-indicatoren