Trends en ontwikkelingen OPDC nieuwe stijl Lunteren, 3 oktober 2014
Programma opening en voorstellen doelstellingen ontwikkelingen en trends werkopdracht uitwisselen en delen ontwikkel- en ondersteuningsvragen 2
Doelstellingen delen van ontwikkelingen, trends OPDC nieuwe stijl verkennen van achterliggende motieven in de keuzes in ondersteuningsplannen waar liggen ontwikkel - en ondersteuningsvragen, zowel bij directeuren/coördinatoren van de SWV als bij de uitvoerend werkers 3
Trends en ontwikkelingen 1.Gevolgen decentralisatie beleid loslaten van budgettair oormerk keuzevrijheid besturen in besteding analyse doelgroepen, effecten voorzieningen 2.Personeel gevolgen tripartite akkoord kostenvergelijking voorstel maatregel: na drie maanden verblijf VO-bevoegde leraren nodig 4
Trends en ontwikkelingen 3.Versterking basisondersteuning van de scholen geleidelijke verbetering ped-did kwaliteit en ruimte voor feedback effecten van interne onderwijsopvang (vb trajectklassen, LGF-groepen) meer hulp en steun verbonden met school, scholing en overdracht expertise vanuit voorzieningen en AB’ers 4. Verdichting van de problematiek 5
Trends en ontwikkelingen 5.Integraal werken hoe aan de orde in OOGO (voorjaar 14,najaar 14) plaats voorziening in de keten verbinding met een EC versterkt de voorziening 6.Toezichtskader inspectie 7.Stand van zaken op 31 juli
Werkopdracht Werk in groepjes aan vragen: kort beeld van je voorziening: welke keuzen zijn gemaakt en hoe onderbouwd? (bestuurlijk; personeel; draagvlak; inhoud en financiën) verhouding schools en bovenschools de plaats in de keten van voorzieningen toekomstperspectief? 7
Tot slot wat blijft je bij? welke ontwikkel- en ondersteuningsvragen voor SWV en werkers in de voorzieningen? Blijf in contact! of