De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele.

Verwante presentaties


Presentatie over: " Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele."— Transcript van de presentatie:

1  Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele inzet m.b.t. Lichte Ondersteuning  Nieuwsbrief Het Ondersteuningsplan

2 Drie doelen: a.Evalueren LGF en Arrangeren 2014-2015 b.Arrangeren op basis van ondersteuningsvragen 2013-2014 c. Ontwikkelen van een arrangeerdocument Pilot Handelingsgericht Arrangeren

3 Stappenplan: a.Febr/mrt: AB i.s.m. IB en ouders b.1 april : Perspectief per kind vastgesteld c.April : Besturen stellen de formatieve en financiële consequenties vast d.Mei : Ouders en Scholen hebben helderheid over de extra ondersteuning in 2014-2015; actie bestuur, AD of Dir. e.4 juni : inleverdatum ingevuld ‘aanvraagformulier’ bij info@saboso.nlinfo@saboso.nl f.Juni/juli : Koppeling ondersteuningsvragen aan de inzet van de Ambulant Begeleiders Terugkoppeling en afspraken tussen Scholen – AB a. Evalueren LGF en Arrangeren 2014-2015

4 Stappenplan: a.Febr/mrt/april : indienen per school van de aanvragen Perspectief per kind vastgesteld (16 aanvragen; totaal gehonoreerd € 17.230,- ) a.April : Besturen stellen de formatieve en financiële consequenties vast b.Mei : Ouders en Scholen hebben helderheid over de extra ondersteuning in 2014-2015; actie bestuur, AD of Dir. c.4 juni : inleverdatum ingevuld ‘aanvraagformulier’ bij info@saboso.nlinfo@saboso.nl d.Juni/juli : Koppeling ondersteuningsvragen aan de inzet van de Ambulant Begeleiders Terugkoppeling en afspraken tussen Scholen – AB b. Arrangeren op basis van ondersteuningsvragen 2013-2014

5 Stappenplan: a.Febr/juni : Ervaring opdoen met een Arrangeerdocument b.Juni/juli : Evaluatie en Keuze c. Ontwikkelen van een Arrangeerdocument 2013-2014

6  Opstellen en vaststellen door bestuur van een SOP voor iedere school  Insturen van de digitale SOP voor 16 april 2014 naar info@saboso.nl info@saboso.nl  Digitale omgeving met data uit de SOP?  Aansluiting bij Scholen op de kaart PO, Vensters PO, lokale websites? School Ondersteunings Profiel SOP

7 Vanuit het Ondersteuningsplan en de inzet Expertise:  Directeur / Coördinator  Administratief Medewerker  Orthopedagogen Taken en Functies

8 Op de lijst met personen vanuit de ‘Lichte Ondersteuning’, waaraan de OZKNV een inspanningsverplichting heeft, staan een aantal personen met erg kleine werktijdfactoren. Het bestuur OZKNV gaat met de besturen overleggen over een regeling. Als je als participerend bestuur in de OZKNV in 2014-2016 nodig hebt een Orthopedagoog of klasseondersteuner of…….: Dan is het mede de verantwoording van deze besturen om iemand te benoemen uit de lijst ‘lichte’ of ‘zware’ ondersteuning. Overleg met Besturen


Download ppt " Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele."

Verwante presentaties


Ads door Google