BEOORDELINGSPORTFOLIO: MEER DAN PLUSSEN EN MINNEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Onderwijs - arbeidsmarkt Onderwijsarbeidsmarkt Freddy Weima.
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Werkveldtraining 26 september 2013
het doorstroomrelevant beoordelen van het profielwerkstuk
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
THEMA SPORTKADER.
Criteriumgericht Beoordelen - beroepsbekwame toetsing – VELON 2014
Portfolio’s in het onderwijs
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Fronter als e-portfolio
Inleiding Regionale Stuurgroep
Welkom.
Praktijkvoorbeeld Vversterk in de Pabo Fontys Pabo Tilburg
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
Examinering Conferentie BTG HTVF
Van, voor én door het onderwijs.
Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college
Respons ervaringscertificaten beoordelen Aantal uitgezette certificaten: 81 Aantal teruggekregen certificaten: 45 Van 9 certificaten is bekend dat er geen.
Onderzoeksvaardigheden
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Competentieprofiel Docent Nederlands als Tweede Taal
Basisbewerkingen rekenen
Welkom bij 30 oktober 2008.
23 april 2009 Wellantcollege wisselt uit Eric de Bruin en Elise van Vliet.
Sectorwerkstuk Den Bosch
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Van BCP naar opleidingsontwerp Opleiding Basketbaltrainer KADER II t/m IV Cursus basketbaltrainer niveau 2 t/m 4.
Studiemiddagen NT2-toetsen 23 april Koning Willem I College
onderwijsdoorstroomkaart
EVC-procedure.
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Workshop Stem Welkom.
Leren en kwalificeren in de opleidingen Mediavormgever
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
De weg naar het Pro diploma.  De scholen in Den Haag en Rotterdam hebben goede ervaringen  Alle Praktijkscholen in Noord-Holland werken samen.  Gemeenschappelijk.
Van, voor én door het onderwijs.
Skillstoetsing Van vele korte praktijktoetsen naar een aantal langduriger assesments.
Datum: 11 november 2004 Auteur: Cees van Diest “2 x P D P” Welkom.
Leren en beoordelen op de werkplek Docentenoverleg Workshop alternatieven voor KPB’s Juli 2014.
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
PvB volgens KOC-model Wendy Bosma en Senta Mooijman Afdeling Examinering & kwalificering Projectleiding en ontwikkeling.
digitaal portfolio en toetsing op de HAN
Doorstroom Human Technology van MBO naar HBO met digitale portfolio’s en Connecticut José Eggink Michiel Kostermans.
Meer aandacht voor zorg van studenten? Wij zijn er al mee begonnen! Online platformdag passend onderwijs, 22 mei 2014 Lilian Zuiderwijk.
Het 4C/ID model: Geknipt voor een kappersopleiding Wendy Kicken.
Procedurele adviesmodellen en het effect op de ontwikkeling van ‘self-assessment’ en taakselectie vaardigheden en domein- specifieke vaardigheden Bettine.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
De OER Planning van het traject. Wat is een OER? Een manier om: Studenten en anderen te informeren Onderwijs en examens te plannen Te sturen vanuit Missie,
Werkveldbijeenkomst 2 e en 3 e jaars begeleiders woensdag 1 oktober, 14.00u tot 16.00u Even voorstellen & programma.
Beoordelen binnen het Friesland College Trudie Wiersma Joost Philipsen.
De opleiding helpende zorg en welzijn in een notendop.
Het effect van de kernset op de triagist Wat te doen om de triagist verder te helpen? Hoe wordt het triagegesprek weer van de triagist? Rita Nieuwenhuis.
LEREN, LOOPBAAN EN BURGERSCHAP en 4C Conferentie 4C your way 16 december 2008Agnes Jansen AOC Raad Doride de Bruijn Helicon.
Assessorentraining 3 Hannah Wielenga april 2016.
Studieloopbaanbegeleiding
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Hannah Wielenga januari 2017
Hannah Wielenga februari 2017
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Examinering WIN 17.
Pedagogisch werk KD 2016.
Kennis delen.
Tijd voor een nieuw PTA voor LO in de bovenbouw HV
xxxxxxxxxxxxxxx Hannah Wielenga Judith Kortas 28 mei 2018
Transcript van de presentatie:

BEOORDELINGSPORTFOLIO: MEER DAN PLUSSEN EN MINNEN Maastricht, 26 mrt 2008 Mario de Jong ROC MIDDEN NEDERLAND Opleiding Onderwijsassistent VO (OA-VO) m.dejong@rocmn.nl

WAT GAAN WE DOEN? Beoordeling in OA-VO Voorbeelden van beoordelingsportfolio’s Plussen en minnen Uitwisseling

1. BEOORDELING IN OA-VO Wat willen we? Student is eigenaar beoordeling Realistisch en praktijkrelevant Toetsing v bekwaamheid: ook lerend vermogen Uitvoerbaar Inspectie-proof

MODEL

ONDERDELEN Handleiding Beoordelingsportfolio Groen licht coach: beoordeling assessor Verplichte ordening van bewijzen naar soorten en naar kerntaken Student beschrijft bekwaamheid Leidraad Assessmentgesprek: STARR en verbeterpunten

EXAMENDOSSIER Download beoordelingsportfolio Verslag assessmentgesprek Resultaten meesterprestatie: observaties en reflectiegesprek Diploma: competenties aangetoond

2. VOORBEELDEN Soorten bewijzen Ordening: competenties en kerntaken Ik ben bewust bekwaam

3. PLUSSEN EN MINNEN: + Veelzijdige informatie: compleet beeld Bewustwording van eigen bekwaamheid Bruikbaar voor vervolgopleiding Digitaal goed hanteerbaar

MINNEN: - Teveel informatie: betere selectie door student Beeldinformatie? Meer duiden Scoren: per item ondoenlijk, globaal oordelen

4. UITWISSELING Herkenbare ervaringen? Bruikbaar model voor beoordeling? Reacties!