Titelmodel Kijk onder beeld->model titel model om deze te wijzigen Het natuurlijk leren Een nieuw perspectief.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Advertisements

POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Omgang met kwaliteitscriteria en beoordelen
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Supply chain engineering:
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Welkom.
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Presentatie “ casus in ontwikkeling ”.. We gaan kijken naar een casus in ontwikkeling.
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Dag van de Docent Het nieuwe ASSOCIATIE-OER. Impact op docenten en studenten.
Transparantie bij evaluatie
Beelden om te kiezen Docentendag Politicologie Elly te Molder & Juul Willen Donderdag 31 oktober 2013.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Titel auteur oktober /10 De KUBUS. Titel auteur oktober /10 De KUBUS Wie zit er in de zaal? Wie heeft een eigen case meegebracht?
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
Welkom op de voorlichtingsmiddag
Reflector graden feedbackvragenlijst
Zelfstandig werken Groepen 3.
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
Les 6 M&O Motivatie (5. 5) Besturing (8
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
EEN DYNAMISCH EN VERANDERINGSGERICHT PARTNERSCHAP TUSSEN LEERKRACHT EN LEERLING AUTONOMIE, COMPETENTIE EN VERBONDENHEID ALS DETERMINANTEN VAN MOTIVATIE.
Hoe bereid je lessen voor?
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Kijk op leerlingen en leren
Niet differentiëren maar socialiseren
Evaluatie Leerlijnen.
BBL een apart verhaal Etalageconferentie
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
Waar moeten we ons druk om maken? Effectiviteit van het natuurkunde- onderwijs in 5 vwo als het gaat om het eindexamencijfer natuurkunde.
Management en leidinggeven
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
Een methode voor het werken met ‘radicale’ opvattingen
Bijeenkomst September 2015
MT-SLC01-3 (13-14) MT-SLC01-3 en MT-SLC01-4 (14-15) Individuele gesprekken Competentiegesprekken Voorlichting 1 oktober 2014.
Pemprl.
Workshop Meten – 2 Training voor de kennisbasistoets rekenen-wiskunde Onderdeel Meten, deel2: samengestelde grootheden en varia.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
D E OVERSTAP NAAR HET SECUNDAIR ONDERWIJS Infoavond 18/01/2016 De Brug VCLB D E W ISSEL C AMPUS C ENTRUM.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo. Waarom vernieuwing? Adviezen uit het veld (Vmbo herkend) Ruim 10 jaar vmbo: context is veranderd Vervolgonderwijs.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Zesjescultuur? Jakop Rigter Lectoraat Jeugd & Opvoeding Haagse Hogeschool.
Welkom op de informatieavond van groep 6/7/8. De avond zal bestaan uit 2 onderdelen:  Groep 6/7 en 7/8  Voortgezet Onderwijs.
Succesvol eerste studiejaar Wat kunt u als ouder doen Hermien Miltenburg.
Welkom op de Open Dag Het Hooghuis Stadion WelkomWelkom.
Marouschka Reezigt-Bos Leerkracht OBS De Werf voltijd HB-onderwijs.
Welkom op de informatieavond Het Hooghuis Stadion Jan van Vucht, locatiedirecteur.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Mirjam van Praag De kracht van de stille arbeidsrevolutie 1 februari 2012 SOCIAAL-ECONOMISCHE RAAD.
VOV integratiehulp Over de mate van integratie van de verwerving van onderzoekend vermogen in het curriculum Leerwerkgroep Versterken Onderzoekend Vermogen,
Formatief versus summatief
1. Kan je objectief kijken?
Snappet.
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
SWV PO 2203 CA AFDELING HOOGEVEEN
Hoe te werken met de oefenopdrachten
BOM-model PV 25/03/2014.
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Genoomfokwaarden in de praktijk
Academie voor Bouw & Infra
Transcript van de presentatie:

Titelmodel Kijk onder beeld->model titel model om deze te wijzigen Het natuurlijk leren Een nieuw perspectief

Waarom moet het anders? Vastgelopen –management in de aansturing –docenten in het vakgebied Natuurlijk leren biedt nieuw perspectief

Paradigma A Kennis is objectief Kennis wordt overgedragen Leerkracht staat centraal Leren voor later Uitgangspunt de gemiddelde student

Paradigma B Kennis is subjectief (afhankelijk van de persoon) Ieder construeert de eigen kennis vanuit de kennis die al aanwezig is Er wordt een beroep gedaan op meerdere soorten intelligentie Uitgangspunt is de individuele student

Leren door intrinsieke motivatie Extrinsiek (afstandelijk of berekenend) door een toets Intrinsiek door: –interesse op te wekken voor de vakinhoud –een gedreven docent –zelf te doen (is niet gelijk aan zelf uitmaken hoe en wanneer)

Gemeenschappelijke begrippen Zelfstandigheid student Eigen initiatief student Aansluiten bij de belevingswereld van de student

Natuurlijk leren Paradigma B 360 graden feedback Inzicht in eigen kunnen en kennen Loskomen van het idee dat een geleverde prestatie precies te meten is Leerstof wordt niet meer stap voor stap aangereikt