Petra Dewilde Annelies Duerinckx

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Datagestuurd werken op de Ambelt Oosterenk
Advertisements

Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen Met ondersteuning van SPSS Guido Valkeneers.
Kwaliteit van leven bij dementie
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Marktonderzoek als proces
Geert Bourgeois Viceminister-president Vlaams minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand.
EDC ervaringen op de werkvloer – fase I/IIa
1 Samenvatting Een onderzoek is uitgevoerd naar de tevredenheid van de decanen van VMBO-scholen over de dienstverlening van het ID College. Niet alleen.
Voortgangspresentatie
Klassificatie Divisief Opsplitsen van totale groep stalen in
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Het. Het Nieuwe Werken De optimale werkplek.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Enterprise Resource Planning (ERP)
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Onderzoeksmethode Oftewel: met welke specifieke onderzoeksmethode kan ik het best mijn onderzoeksvraag beantwoorden.
19/06/ Vergadering Cocobi Beroepscompetentie- profielen voor bibliotheken en informatievoorzieningen.
Wat is Customer Relationship Management?
Thinking Bigger About BI
1 Cecile Crobach October MSc Thesis: Onderwijs en Onderzoek Combineren van onderzoek en praktijk Onderwijsdag TBM 2012.
Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische
Hoofdstuk 5 Secundaire data, online databases en gestandaardiseerde informatiebronnen.
Marktonderzoek als proces
Dataverzamelingsmethoden
Hoofdstuk 6 Steekproeven trekken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije Booij en Jan.
Literatuuronderzoek en veldonderzoek
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
ICT & Organisatie 3: Business Applications
Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven.
Analyseren van spotprenten
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
Enquête professionaliteit van MRen
Enquête professionaliteit van MRen GMR, SPO Utrecht September 2010.
Quality Function Deployment
Hoofdstuk 4 – Gegevens analyseren
20 juni 2007drs. Kerst Zwart, BPV&W1 Regie in re-integratie: de mogelijkheden van een IRO Onderzoek BPV&W: najaar 2006 – 15 juli 2007 Centrale vragen:
Competentiemanagement in de techniek
2 Onderzoeksluik 1: Literatuurstudie Belangrijke factoren binnen het bio-psycho-sociaal redeneren in de gezondheids- en welzijnszorg in Vlaanderen. Presentatie:
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen
Het nut van Business Planning
Business Intelligence
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Onderzoeksvaardigheden
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Doel: een activiteit die uitvoerbaar (en innovatief) is.
OC ECONOMIE ZESDE JAAR Maandag 26 okt 2015.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Het succes van het virtuele verzorgingstehuis Gerben de Wolf 1 e begeleider: prof. dr. ir. J.M. Versendaal 2 e begeleider: dr. A.D. Counotte-Potman.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 9 Analyseren. Analyseren van data verzamelde data analyse resultaten conclusies Doel: ordenen van data om antwoord op.
1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.
De effectiviteit van geoptimaliseerde medicatiebeoordelingen voor patiënten met geriatrische problemen in de huisartspraktijk Opti-Med studie Floor Willeboordse,
Ervaringen uit de Gateway Reviews
AOS docentonderzoek bijeenkomst 10 Analyses en conclusies.
Les 5: Het marketingplan
Praktijkgericht onderzoek
Olympiades in het PTA.
Ontwikkeling en validatie van microsatellieten voor de soort Dictyota dichotoma (Dictyotales, Phaeophyceae) Dewilde Frederik Universiteit Gent Onderzoeksgroep.
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
Toegang tot de Jeugdhulp
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Transcript van de presentatie:

Petra Dewilde Annelies Duerinckx Onderzoek naar het customer intelligence niveau van de Belgische bedrijven aan de hand van een customer intelligence maturity framework Petra Dewilde Annelies Duerinckx

Overzicht Onderzoeksvragen Methode Literatuur Analyse Algemeen besluit Vijf pijlers MSQ model Andere maturity frameworks Analyse Algemene analyse Sectoranalyse Niveauverdeling Clusteranalyse Algemeen besluit Validatie MSQ-model Patronen in de data Aandachtspunten Aanbevelingen

Onderzoeksvragen & methode Is het MSQ-model een goed model en eenvoudig te gebruiken voor de bedrijven? Zijn er patronen, trends of clusters aanwezig in de data? Wat zijn de aandachtspunten waaraan gewerkt moet worden om het CI niveau te verbeteren? Methode: Literatuurstudie Enquête (632 bedrijven  54 antwoorden) Analyse (Excel, SAS, SPSS) Interviews (Microsoft Dynamics, KBC, SAS)

Vijf pijlers MSQ-model Andere maturity frameworks Literatuur Vijf pijlers MSQ-model Andere maturity frameworks

Vijf pijlers Grotere beschikbaarheid van informatie Boodschappen dringen niet door Klanten worden veeleisender Opkomst multi-channel marketing Kleinere marketingbudgetten

MSQ-model

Andere maturity frameworks

Algemene analyse Sector analyse Niveau analyse Clusteranalyse

Algemene Analyse Scores evenwichtig verdeeld Proces domein scoort beter

Algemene Analyse (2)

Sector analyse

Niveau analyse Oorspronkelijke verdeling Nieuwe verdeling

Niveau analyse (2)

Niveau analyse (3)

Clusteranalyse Hiërarchische clustering

Clusteranalyse (2) K-means clustering (k=3)

Validatie MSQ-model Patronen in de data Aandachtspunten Aanbevelingen Algemeen besluit Validatie MSQ-model Patronen in de data Aandachtspunten Aanbevelingen

Validatie MSQ-model Vier domeinen zijn goed gekozen Voordelen: Houdt met veel aspecten rekening Komt overeen met de bedrijfsvisie Definieert stappen voor verbetering Nadelen: Stappen zijn vaag Geen aanbevelingen in niveau 5 Verkeerde niveauverdeling

Patronen in data 3 duidelijke groepen: Procesgericht Evenwichtig Bedrijven in groei Meeste Belgische bedrijven bevinden zich in de groeifase.

Aandachtspunten Cross-channel integratie Niet één grote stap maar vele kleine stapje Streven naar evenwichtige score Automatisatie tussen 25 en 50% Goede samenwerking tussen marketing en IT

Aanbevelingen Meer data verzamelen Longitudinaal onderzoek Aandachtspunten per sector Niveauverdeling optimaliseren

Vragen