Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Hoe kunnen we elkaar versterken?
Implementatie van de UNCO-MOB
VERANDERING IN DE TEAMORGANISATIE Een Willem de Haas © Willem de Haas.
In 7 stappen de inzet van Human Capital optimaal.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
Eerste ervaringsuitwisseling ‘COMPETENT van kop tot teen!’ VIVO vzw Brussel Maandag 18 januari 2010 Nancy Cantens.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Nationaal Innovatie Event
Visie Dienstverlening Secretarissen provinciale afdelingen, 9 april Utrecht Roelant Schenk.
Logical Framework Approach
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Observeren en rapporteren
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Functieprofiel en beoordeling
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Dementie Zorg voor later, nu Joan Veldhuizen Hein van der Reijden.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
‘Het talent bestaat niet.
iipoverheid Terugkoppeling 0-meting IiP
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Betrokkenheid op de werkvloer
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
WORKSHOP 1) Reflectie op legitimatie corporatiesector en 2) legitimatiescan 1) door Derk Loorbach (DRIFT) 2) door Paul Doevendans (Atrivé) en Derk Windhausen.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Visie & Strategie.
Methode Strategisch personeelsmanagement
Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Loopbaanontwikkeling OOP
Naar een optimaal HR - beleid
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Inrichting sturing en bekostiging Werkgroepinzichten vertalen naar de praktijk.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.

DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Persoonlijk Leiderschap
Human Resources Accounting
Werken met plezier en goed presteren
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Toekomst – Welke kant gaat u op?

Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom

1.Beoordelen doe je om te belonen 2.Goed werk rechtvaardigt een bonus 3.Het werkt niet in de zorg 4.………………………….. Misverstanden

Creëer draagvlak, maak de noodzaak helder; Maak de missie, visie en strategie duidelijk; Breng de processen in kaart en het functiehuis op orde; Maak heldere afspraken over resultaten Verander de cultuur > open, lerend en gericht op resultaat: kwaliteit en kwantiteit Resultaatgericht werken, hoe realiseren we dat?

Wat kunt u van uw medewerkers verwachten? Wie heeft welke kwaliteiten? Definieer resultaten: Afspreken gaat voor aanspreken! Talent in beeld

Managementvaardigheden Inbedding in HR cyclus Doorgevoerd in alle lagen van de organisatie Gekoppeld aan beloningsstructuur ?? Voorwaarden organisatie

Prestatiecriteria; Vastgestelde Prestatienormen; Meet- / evaluatie-instrumenten; Eén taal; Afstemming en afspraken over gewenst gedrag en te leveren prestaties. Voorwaarden inhoud

Beschrijf de processen Maak organieke functiebeschrijvingen Benoem resultaatgebieden en resultaten Maak resultaatafspraken (specifiek en meetbaar) Evalueer de voortgang Beoordeel de resultaten Maak gebruik van de mogelijkheden van de CAO

Toekomst – Samen op weg