Toekomst – Welke kant gaat u op?
Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom
1.Beoordelen doe je om te belonen 2.Goed werk rechtvaardigt een bonus 3.Het werkt niet in de zorg 4.………………………….. Misverstanden
Creëer draagvlak, maak de noodzaak helder; Maak de missie, visie en strategie duidelijk; Breng de processen in kaart en het functiehuis op orde; Maak heldere afspraken over resultaten Verander de cultuur > open, lerend en gericht op resultaat: kwaliteit en kwantiteit Resultaatgericht werken, hoe realiseren we dat?
Wat kunt u van uw medewerkers verwachten? Wie heeft welke kwaliteiten? Definieer resultaten: Afspreken gaat voor aanspreken! Talent in beeld
Managementvaardigheden Inbedding in HR cyclus Doorgevoerd in alle lagen van de organisatie Gekoppeld aan beloningsstructuur ?? Voorwaarden organisatie
Prestatiecriteria; Vastgestelde Prestatienormen; Meet- / evaluatie-instrumenten; Eén taal; Afstemming en afspraken over gewenst gedrag en te leveren prestaties. Voorwaarden inhoud
Beschrijf de processen Maak organieke functiebeschrijvingen Benoem resultaatgebieden en resultaten Maak resultaatafspraken (specifiek en meetbaar) Evalueer de voortgang Beoordeel de resultaten Maak gebruik van de mogelijkheden van de CAO
Toekomst – Samen op weg