ELO Informatie Communicatie Administratie Multimedia

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Advertisements

….een korte presentatie
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Werken naar onderwijsbehoeften
Workshop Knallende ruzie
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
4. uitvoeren, monitoren en testen
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Hogescholen in Dialoog
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
WERELDCAFÉS. WAT ROEPT DIT THEMA BIJ JOU OP? WAT MAAKT HET SPANNEND, LEUK/NIET LEUK, BOEIEND OF UITDAGEND? Wereldcafé 1e ronde.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Competentiegericht onderwijs: wat is het (en wat niet)? Het Groene Leertraject oktober 2008 Dr. F Meijers.
School-als-organisatie en schoolcultuur
Reflectie.
De kern van het arrangeren
First ID project Waterlant-Ydoorn
Kinderen en hun sociale talenten
Betrokkenheid op de werkvloer
Competentiegericht leren vmbo
Speerpunten uitkomst leerlingen- en oudertevredenheidsonderzoeken.
De kubus van CSPE succesfactoren!
Workshop ‘visieversneller’
Return to Sender.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Integriteit in onderwijsorganisaties Hoe implementeren? 27 oktober 2014 Albeda College door Pim van der Pol Bouwen aan Integriteit.
Geef deskundige docenten de vrijheid! Themawerkgroepen rekenen.
Beter Onderwijs Nederland
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Ouderavond toekomst basisscholen Sluis/Schoondijke Welkom.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Geïntegreerde schoolverbetering
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Als je nog geen idee hebt …
Grip op Regionale Samenwerking: Rob de Greef en Roeland Stolk.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
Loopbaancompetenties
Coaching in regioleren
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Leerlingen en ouders aan het woord
Marjan Vermeulen 9 oktober 2017
Opdracht: SV hfst 6 Handb. Taalgericht Onderwijs (e1)
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
welkom op onze Koffieochtend Plagen & Pesten
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Schoolgroep Ouderbetrokkenheid.
Leiding geven aan school ontwikkeling
HAVISTEN COMPETENT NAAR HET HBO
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Els Enhus 25/12/2018 | pag. 1.
In gesprek over werkdruk
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
UNICEF België en HIVA / KULeuven
Team charter Instrument.
Meld u aan als lid van de Ouder Advies Raad (OAR)
Eigenaarschap.
Dertien factoren beïnvloeden de implementatie van Zill
Transcript van de presentatie:

ELO Informatie Communicatie Administratie Multimedia Any time, any place “Wie beheert waar mijn ELO?”

Vraaggestuurd onderwijs Deel van curriculum via e-leren bril 0: sturen op patronen Vraaggestuurd onderwijs Deel van curriculum via e-leren Leerlingen krijgen deel van het curriculum via ELO aangeboden Dit houdt ondermeer in: Docent niet op afroepbasis aanwezig Voortgang leerproces wordt electronisch gevolgd school-leiding (mt) Gedrag leerling Gedrag docent Kennisniveau leerling ten aanzien van onderwerp Resultaten toetsen analyse: onder andere condities kan e-leren levensvatbaar worden leerprocessen van leerlingen

samen betekenis geven aan e-leren bril 7: sturen op waardedeling / gedeelde waarden samen betekenis geven aan e-leren dialoog organiseren over: wat kan de functie van e-leren zijn binnen het huidige en toekomstige onderwijs Dialoog over de betekenis van e-leren voor docenten en leerlingen school-leiding (mt) ontstaan van creatieve vormen van gebruik opkomen van creatieve suggesties voor verbetering / vernieuwing kennisnemen van zin, belang, betekenis e-leren voor andere actoren Bruik-baar-heid kennisgeven van zin, belang, betekenis e-leren voor schoolleiding Electronisch leren

bril 0 sturingsrichting: dialooggestuurd onderwijs resultaat: reflectie op keuzewerktijd-keuzegedrag bril 0 keuze van leerlingen in overeenstemming met gemaakte afspraken Relatie onvoldoende rapportcijfers en keuze van leerling Vluchtgedrag bij leerlingen Percentage leerlingen in aula Feedback op: Keuzegedrag Keuzebegeleiding MT-leden zijn actor kennis: als betrokken geledingen weten dat er manier is om te monitoren dan zullen ze anders met keuzewerktijd omgaan leerproces van leerlingen administratieve processen

Opdracht 2: sturen met bril 7 Stel je vervangt binnen je eigen school een pakket en je wilt daarbij sturen via bril 3. Vul het bijbehorende sturingsdiagram in. In groepjes van twee 10 minuten Na afloop plenair bespreken

bril 7 sturingsrichting: samenwerken resultaat: betekenis geven aan administreren bril 7 Ontwikkelen eigen gedachten over administratieve processen Ontwikkelen ideeën voor toepassing van het systeem dialoog over wat is en betekent een administratiesysteem voor een school dialoog over administratieve werkzaamheden en de gevolgen voor een administratiesysteem Mt-leden zijn actor visie op administratieve processen van Otivision en personeelsleden visie van MT-leden op administratieve processen administratieve organisatie administratieve processen