ELO Informatie Communicatie Administratie Multimedia Any time, any place “Wie beheert waar mijn ELO?”
Vraaggestuurd onderwijs Deel van curriculum via e-leren bril 0: sturen op patronen Vraaggestuurd onderwijs Deel van curriculum via e-leren Leerlingen krijgen deel van het curriculum via ELO aangeboden Dit houdt ondermeer in: Docent niet op afroepbasis aanwezig Voortgang leerproces wordt electronisch gevolgd school-leiding (mt) Gedrag leerling Gedrag docent Kennisniveau leerling ten aanzien van onderwerp Resultaten toetsen analyse: onder andere condities kan e-leren levensvatbaar worden leerprocessen van leerlingen
samen betekenis geven aan e-leren bril 7: sturen op waardedeling / gedeelde waarden samen betekenis geven aan e-leren dialoog organiseren over: wat kan de functie van e-leren zijn binnen het huidige en toekomstige onderwijs Dialoog over de betekenis van e-leren voor docenten en leerlingen school-leiding (mt) ontstaan van creatieve vormen van gebruik opkomen van creatieve suggesties voor verbetering / vernieuwing kennisnemen van zin, belang, betekenis e-leren voor andere actoren Bruik-baar-heid kennisgeven van zin, belang, betekenis e-leren voor schoolleiding Electronisch leren
bril 0 sturingsrichting: dialooggestuurd onderwijs resultaat: reflectie op keuzewerktijd-keuzegedrag bril 0 keuze van leerlingen in overeenstemming met gemaakte afspraken Relatie onvoldoende rapportcijfers en keuze van leerling Vluchtgedrag bij leerlingen Percentage leerlingen in aula Feedback op: Keuzegedrag Keuzebegeleiding MT-leden zijn actor kennis: als betrokken geledingen weten dat er manier is om te monitoren dan zullen ze anders met keuzewerktijd omgaan leerproces van leerlingen administratieve processen
Opdracht 2: sturen met bril 7 Stel je vervangt binnen je eigen school een pakket en je wilt daarbij sturen via bril 3. Vul het bijbehorende sturingsdiagram in. In groepjes van twee 10 minuten Na afloop plenair bespreken
bril 7 sturingsrichting: samenwerken resultaat: betekenis geven aan administreren bril 7 Ontwikkelen eigen gedachten over administratieve processen Ontwikkelen ideeën voor toepassing van het systeem dialoog over wat is en betekent een administratiesysteem voor een school dialoog over administratieve werkzaamheden en de gevolgen voor een administratiesysteem Mt-leden zijn actor visie op administratieve processen van Otivision en personeelsleden visie van MT-leden op administratieve processen administratieve organisatie administratieve processen