COMPETENTIES voorbeeld HOE Invloed op vakmanschap: de competenties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

Aan de slag met vakmanschap! Kick-offTeam/datum. Film Vakmanschap.
Model RI&E Sociale Werkvoorziening
Aan de slag met vakmanschap! Teammanagers & medewerkersseptember - oktober 2013.
Een nieuw instrument op gebied van Oplossingsgericht Werken?
Special Interest Group SIG EduStandaard ES Werkgroep Metadata WG MD maart 2013 Mogelijk gemaakt door:
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
Een leven lang leren Informatie voor classicale vergaderingen over de Permanente Educatie.
Steunpunt Taal en Rekenen Flitsbijeenkomst 20 november 2009
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
Welkom 8 februari Agenda  Bedrijfsprofiel  Producten en diensten  Veiligheid en verantwoordelijkheden  Het project  Het proces  Stelling.
Scouting 2010 Trainingen 2.0. Disclaimer Wij weten (nog) niet alles Wij baseren ons op de informatie van het projectteam van Scouting Nederland Wij zijn.
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Een startersgids voor innovatie
Ment Gillissen. Ervaringen eerste ronde  Algemeen: oordeel Programmaraad kwaliteit valt tegen! Veel geld gaat naar:  Grote patiëntenorganisaties; 
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Respons ervaringscertificaten beoordelen Aantal uitgezette certificaten: 81 Aantal teruggekregen certificaten: 45 Van 9 certificaten is bekend dat er geen.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Noor Klinkenberg 7 april 2011
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
Actualiteiten Aanbestedingsrecht
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Reflector graden feedbackvragenlijst
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
TOPTAKENWEBSITE GEMEENTE BEST
NLT modules en excellentiebevordering
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Van, voor én door het onderwijs.
[  Gefeliciteerd met de Arbowet!] Miriam Smits 19 december 2005.
Workshop “Beoordelen”
Onderzoek doen een methodische aanpak
“De week van de ontdekking”
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
C. Molmans SOD-Opleidingen
Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Loopbaanontwikkeling OOP
Aan de slag met vakmanschap
Doel van het onderhoud, Onderhoudsplan Onderhoudsadvies
De 360° feedback = insteek voor persoonlijke ontwikkeling niet voor de formele evaluatie Wat wel kan meespelen in de evaluatie van de kaderfuncties,
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Preventief toezicht Gemeente Delft.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 2 Onderdeel : Doelstellingen.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Ondernemend gedrag VECON 14 juni 2016.
Gegevens exporteren Handleiding
Regiobijeenkomsten Utrecht en Zwolle
Aanbesteding jeugdteams
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Doel van het onderhoud, Onderhoudsplan Onderhoudsadvies
ZESC – Taken en verantwoordelijkheden
Uitdagingen voor lokale overheden
Van zorgen voor naar zorgen dat…
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Honours programma: voor wie
Bedrijfsnaam Rapport titel.
BEI BHS wijzigingslijst 2019
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Overzicht gedragingen per competentie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
De scope van het project
Actualiseren voorzorgsmaatregelen
Transcript van de presentatie:

COMPETENTIES voorbeeld HOE Invloed op vakmanschap: de competenties Competenties zijn vaste omschrijvingen Gedragsvoorbeelden zijn vaste omschrijvingen Als algemene competentie onvoldoende aansluit bij de functie mag het Ontwikkelteam een nieuwe competentie vakspecifiek maken, inclusief gedragsvoorbeelden Het vaststellen van de competenties is de verantwoordelijkheid van het MT COMPETENTIES Klantgerichtheid Klantgerichtheid voor teammanagers Coachen (t.b.v. de klant) Coachen (t.b.v. de medewerker) voorbeeld Stel nieuwe/gewijzigde competenties vast in MT Mail de door het MT geaccordeerde competentie in Word door naar O&O* O&O zorgt dat de competentie wordt toegevoegd in het systeem Vakmanschap en aan het competentiewoordenboek HOE * OenO.szw@denhaag.nl

( Functiespecifieke toelichting op de competenties) Invloed op vakmanschap: de gedragsvoorbeelden Competenties zijn vaste omschrijvingen Gedragsvoorbeelden zijn vaste omschrijvingen Als een competentie voldoet, maar de functie vraagt om iets specifiekere verduidelijking bij de gedragsvoorbeelden, schrijf dan een Functiespecifieke toelichting op de competenties. Deze maakt nog meer duidelijk wat je verwacht Of een specifieke toelichting noodzakelijk is, bepaalt het MT SPECIFIEK ( Functiespecifieke toelichting op de competenties) Voorbeeld: Voor de functie Teammanager SZW wordt op de competentie ‘Initiatief’ een verdieping gevraagd in de gedragsvoorbeelden. De competentie ‘Initiatief’ is aangevuld met tijdig beslissen en escaleren. De teammanager draagt bij beslissingen, argumenten aan en escaleert naar de hogere managementlaag als de voortgang van een project in het geding komt. voorbeeld Zet de wijzigingen in een memo met de titel “specifiek voor deze functie” Mail de door het MT geaccordeerde brief in Word door naar O&O* O&O zorgt dat de aanvulling wordt toegevoegd in het systeem Vakmanschap HOE * OenO.szw@denhaag.nl

Kenniscomponent Onderhoud Hoe Invloed op vakmanschap: de kenniscomponent binnen de ontwikkelmeter De kennisvelden worden door de Vakgroep verzameld Het gaat om: vakkennis, proceskennis en systeemkennis Kennis wordt uitgewerkt op een hoofdtitel Nader omschreven wordt wat van belang is voor de functie Aangegeven wordt waar de kennis te vinden is in samenwerking met een O&O-adviseur Het vaststellen van de kenniscomponenten is de verantwoordelijkheid van het MT Kenniscomponent Het onderhoud is de verantwoordelijkheid van de Vakgroep Maak een plan voor revisie van de kenniscomponent Actualiseer de ontwikkelmeter elk half jaar en bied deze ter goedkeuring van het MT aan Kies 1 kritisch veld t.b.v. toetsing (op termijn) Onderhoud Stel overzicht vast in vakgroep/mt Biedt overzichten in ‘Word’ aan bij O&O* O&O zorgt voor verwerking in het systeem Vakmanschap Hoe * OenO.szw@denhaag.nl