De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat."— Transcript van de presentatie:

1 Van Oud naar Nieuw

2 Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat

3 Huidige taakverdeling tussen CWI, UWV en WZI leidt tot: Overdrachten Daardoor veel afstemmingsproblemen Aan de kop van proces verliezen we tijd Het rendement is goed, veel klanten zijn geplaatst, maar het kan een stuk beter!

4 We hebben goed gepresteerd… maar: Werkzoekenden worden steeds moeilijker plaatsbaar: Groot deel is al weer aan het werk Lastigere cases zijn nu aan de beurt Economische recessie Maatwerk voor werkzoekende klant is noodzakelijk!

5 Maatwerk wordt geleverd door: De klantvraag als vertrekpunt te nemen Snel te handelen: snelheid vergroot de kans op plaatsing Een goede diagnose te stellen Programma op maat op te stellen (wat heeft klant nodig?) De klant daarin intensief te volgen Zonodig bij te sturen Klant heeft vanaf het begin een vast contactpersoon: de werkcoach Géén overdracht, tenzij…

6 Het leidt tot andere organisatie van het werk OT heeft daarom: Nieuwe werkwijze ontwikkeld Meegedacht over aanpassingen organisatiestructuur

7 Van Oud naar Nieuw

8 Doelstelling: eerste kennismaking met nieuwe werkwijze

9 Nieuwe werkwijze in hoofdlijnen: Geen onderscheid in klanten aan begin proces Iedere klant krijgt introductiegesprek: wat wil de klant? Bemiddeling start direct in introductiegesprek Directe bemiddeling niet mogelijk: dan diagnosegesprek Na diagnosegesprek: opstellen werkplan Werkplan gericht op versterking van de klant Daarna: bemiddeling Uitkeringsproces verloopt parallel!

10 Klant niet binnen 6 maanden aan de slag? Dan volgt overdracht naar het werkteam! Overdracht kan op verschillende momenten: Na introductiegesprek Na diagnosegesprek Als bemiddeling niet lukt

11 Wat is anders? Werkcoach is nieuwe functie: gericht op Werk Werkcoach krijgt klanten WW, WWB en Nugger (alleen nieuwe klanten) Werkcoach is vast aanspreekpunt voor de klant Caseload werkcoach wordt verlaagd (actieve klanten)

12 Wat is anders? Zeer nauwe samenwerking met werkgeversteam (samengesteld uit WIT en team Marktbewerking) Werkcoach is leidende functie: bepaalt de prioriteit in de behandeling van de klant Werkcoach heeft veel speelruimte en grote verantwoordelijkheid: draagt zorg voor plaatsing klant en zet alle benodigde middelen in!

13 Hoe verder? CWI-adviseur, re-integratiecoach UWV en klantmanager WZI: straks allemaal Werkcoach Verwachting: 5 teams met werkcoaches Organisatiestructuur wordt nu uitgewerkt Zeker: Klantmanagers Inkomen gaan naar Inkomensteams W&I Inkomen WW blijft bij BackOffice WW

14 Nieuwe werkwijze wordt in 2009 ingevoerd We komen van A naar B door: Uitrolteams Eerste team van ca. 15 á 20 medewerkers start in januari Team wordt in drie maanden voorbereid op nieuwe functie Betekent: werkwijze leren, kennis uitbreiden, vaardigheden trainen en oefenen Daarna wordt bepaald hoe de volgende teams uitgerold worden Omslag is vooral: Klant centraal stellen en focus op kwaliteit en resultaat

15 Van Oud naar Nieuw


Download ppt "Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat."

Verwante presentaties


Ads door Google