iipoverheid Terugkoppeling 0-meting IiP

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

Proefproject ‘Competent van kop tot teen’ - BC Ter Heide
Onze kernwaarden.
PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
De opstart van een succesvol verzuimbeleid
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Eerste ervaringsuitwisseling ‘COMPETENT van kop tot teen!’ VIVO vzw Brussel Maandag 18 januari 2010 Nancy Cantens.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Visie Mensontwikkeling WSD
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
COMPETENTIEONTWIKKELING
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Ken de kerncompetenties van je organisatie! De eerste stappen Leutem Lieveke Blydhove vzw. ompetent van.
1 Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek Huize Ter Walle VZW C.I.G.B. ompetent van kop tot teen!
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Thermometer Presentatie Thermometer Introductie Vlietland Ziekenhuis
Een echte win – win situatie Corporate Health
Wat willen we vandaag doen?
Duurzame inzetbaarheid
Beoordelen in de zorg lonend?. Programma OnderzoeksopzetOnderzoeksopzet OnderzoeksverantwoordingOnderzoeksverantwoording OnderzoeksresultatenOnderzoeksresultaten.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Een project van de Korengroep
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
De bijdrage van HRM bij het oplossen van actuele politievraagstukken
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Zelfevaluatie en collegiale visitatie Arie Olthof Symposium Kwaliteit in Beeld 24 september 2007.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Presentatie projectplan werkgroepen
Loopbaanontwikkeling OOP
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Het coachende functioneringsgesprek
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
KOERS voor Delft presentatie aan commissie Middelen en Economie 23 juni 2011.
Welke veranderprocessen spelen nu binnen de LVNL of komen eraan?
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Brunssum & Landgraaf Januari Even terugkijken.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Beginnen is een kwestie van doen
Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Medewerkersonderzoek Workshops “aan de slag” 13 en 14 september 2017
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
De Gezonde Ambtenaar Hoe veilig voelt de ambtenaar zich?
Visie en strategie Les 4: strategie.
Woonstichting SSW Presentatie Jessie Bekkers-van Rooij
Werkgevers wendbaar aan de slag
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

iipoverheid Terugkoppeling 0-meting IiP “Erkenning voor effectieve bedrijfsvoering bij Patijnenburg” Alef Dekker en Corné van Hest 1 juni 2010 stap 24 uit projectplan

iipoverheid Agenda Waarom ook alweer IIP? Bevindingen op hoofdlijnen Het proces, wat gedaan Presentatie werkgroep IIP Tafelgesprekken Terugkoppeling Afsluiting

Minder toevalstreffers TROTS OP: Betrokkenheid Samenwerking Ontwikkeling WAT KAN BETER: Minder toevalstreffers Beter kunnen sturen Beter kunnen meten iip overheid

iip overheid Onze uitdagingen: Gezonde exploitatie: Additioneel geld binnen halen (subsidies) Passend werk met hogere marges Het re-integratiebedrijf zijn voor de onderkant van de arbeidsmarkt Daarvoor gestart met BAM: IIP helpt ons bij het BAM proces iip overheid

iip overheid Bam = Bouwen aan Morgen Opsplitsing: Werkbedrijf: beschutte werkomgeving voor oud WSW, nieuw beschut en dagbesteding. Re-integratiebedrijf voor oud WSW en WWNV doelgroepen iip overheid

Traject BAM moet leiden tot heldere identiteit en inzicht in financiële resultaten op de verschillende bedrijfsonderdelen en PMC’s. BAM moet ook leiden tot meer resultaatsturing en verantwoordelijkheid in de organisatie Cultuur leidt tot stagnatie: mensen voelen zich onveilig en versterking wij - zij iip overheid

wat is IiP? Een continue verbetercyclus die een koppeling legt tussen: visie, missie en organisatiedoelstellingen kerncompetenties van de organisatie opleiding en ontwikkeling van competenties prestaties op individueel, team en organisatieniveau iip overheid

iip overheid Wat doet IiP? Missie en doelen Prestaties leiderschap Prestaties Afspraken die je met medewerkers maar over de organisatiedoelen die in de wolk/ jaarplan staan. (beleidsagenda – doelstellingen) Competenties Organisatiewaarden Functie/ rolcompetenties Vakkennis (die nodig zijn om doelen te halen) Medewerkers iip overheid

iip overheid IiP werkt aan / door: Betere onderlinge communicatie Beter gemotiveerde werknemers Betere interne samenwerking Verbetering productieproces/dienstverlening Verhoging arbeidsproductiviteit Dus ondersteuning aan BAM proces en aan de ambities die we hebben als organisatie iip overheid

iipoverheid Het proces, wat gedaan... Tegen ‘de standaard’ gaan staan (o-meting) Rapportage met aanbevelingen Werkgroep IIP is gestart Dank voor openheid en vertrouwen. Verbeteren begint met durf, kwetsbaarheid en inzicht!

Conclusies diagnose rapport Te veel in het kamertje bedacht: onvoldoende betrekken van collega’s Er wordt door MT onvoldoende gecommuniceerd waar ze mee bezig zijn Veel overleg maar weinig dialoog Onvoldoende evaluaties en helder wat we ermee willen bereiken: we meten niet Veel investeringen in opleidingen maar we koppelen dit niet aan doelen en meten onvoldoende Medewerker weten onvoldoende wat zij kunnen bijdragen aan de resultaten van Patijnenburg (geen team en persoonlijke doelen) Meerderheid van de medewerkers voelt zich herkend en erkend vanwege hun bijdrage, alleen horen ze dat van hun leidinggevende maar weinig 11

iipoverheid Wat hebben we ermee gedaan? Inrichting werkgroep IIP Opdracht Iip werkgroep: Met MT werken aan de rode en oranje stoplichten. Hoe communicatie verbeteren? Concrete voorstellen Opstellen bedrijfsplan (vervolgens doorvertaling naar afdelingen) Beschrijven gewenste gedragingen die stoplichten opheffen 12

iipoverheid Acties t.b.v. communicatie Kadercourant mededelingen MT Beeldkrant P&O Nieuws Kwartaalrapportages Maandelijkse afsluiting informeel Deze instrumenten hebben als doel meer gerichte communicatie te bieden. De instrumenten zijn geëvalueerd. Worden intern positief beoordeeld. 13

iipoverheid Beleidsdoelstellingen Beleidsdoelstellingen zijn vastgesteld en worden nu vertaald naar afdelingsniveau en medewerkersniveau Dit gaat leiden tot een wijziging in de functionerings en beoordelingscyclus: Op basis van resultaatgebieden 14

iipoverheid Gedragingen 7 gedragingen opgesteld door IIP groep Elke twee maanden staat 1 gedraging centraal. Aandacht voor gedragingen in werkoverleg en functioneringscyclus Leren aanspreken! 15

iipoverheid Gedragingen Hoe doelstellingen te realiseren: 1. Klantgerichtheid 2. Resultaatgericht 3. Betrouwbaar 4. Deskundigheid 5. Verantwoordelijkheid 6. Netheid en orde 7. Collegiaal 16

iipoverheid vervolgstappen Voortzetten communicatie Vertalen bedrijfsdoelen naar afdelingsplannen Samen aan de slag met de gedragingen Opstellen HR documenten ontwikkeling en functioneren Start nieuwe functionerings en beoordelingscyclus januari 2012 17