Competentiegericht werken in een tewerkstellingsperspectief

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Competentie 04 Het informatieve gesprek
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Een niveau hoger? Presentatie 11/03/ Overgangsselecties Historiek: tot einde jaren ‘90 Voor de hogere niveaus vooral kennisgerichte proeven, met.
1.
De trajectbegeleiding Een antwoord op de invoering van passend onderwijs van Lyceum Sancta Maria.
Dag van de Docent Het nieuwe ASSOCIATIE-OER. Impact op docenten en studenten.
Met de steun van de Europese Unie Het Europees Sociaal Fonds investeert in uw toekomst.
Doelstelling van vandaag
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Cursus Duurzame Herstructurering Dag 2 Programma tweede bijeenkomst toelichting programma foto opdracht duurzaamheid in je eigen wijk (bespreking foto’s.
Examinering Conferentie BTG HTVF
Instructies geven & Stroomdiagrammen
Workshop Competentiewoordenboek 8 juni 2010
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Ken de kerncompetenties van je organisatie! De eerste stappen Leutem Lieveke Blydhove vzw. ompetent van.
Competentiebeheer in de Sociale Werkplaats De Sleutel ompetent van kop tot teen !
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
Transdisciplinaire projecten
Neighbourhood skills audit Justien Jonckheere – Mentor vzw SUCCES MC 8 – April 4th 2012.
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
EVC en certificering van assessoren Rena Punt CompetentCity 2007.
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
DOne Doorgedreven ondersteuning naar nieuwe economie.
Voor praktijkonderwijs
Workshop “Beoordelen”
Voorbije periode Vertraging van de organisatie
Stage jaar Rianne Elderhuis.
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
met studievaardigheden
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
REISBEURZEN 2007 studenten reizen naar het Zuiden VLIR-UOS / K.U.Leuven.
Digisterker Cursussen ‘Werken met de e-overheid’
Workshop evalueren Dcp
Rendeert voor ons allemaal !
Een schot voor open doel?!
Project doorstromen in competentiegericht leren en opleiden VMBO MBO
Werkveldconferentie 13 november 2014
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
Van receptuur naar referentie Nieuwe kwalificatiedossiers bieden houvast en ruimte Peter Cras, procesmanager kwalificatiestructuur, mei 2006.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Differentiëren & klassenmanagement
© Instaptoets 1.2 – 2.1 Nele Maddens. © ACHTERGRONDKADER Opdracht: - Nieuwkomers kunnen/moeten inburgeringstraject volgen - Nederlands via.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
ICC Module Draagvlak Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Onderzoekt de ontwikkeling van kinderen in de regio Utrecht.
G-COACHING IN DE PRAKTIJK door CBE BRUSSELLEER in CVO COOVI VOCVO Trefdag 20 mei 2016 Martin Strynck.
meten van competenties
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Richtlijnen voor professionele begeleiders
Observeren en begeleiden van kleine groepen
-Wie gebruikt de methode al? -Waar ligt de behoefte voor een methode?
Overtuigende tekst/betoog
Instructie geven en uitvoeren
Kerntaak 3: Praktijkvoering Kerntaak 1: Triëren
Algemene uitleg en opdracht 10
Rendeert voor ons allemaal !
Infosessie oproep Nascholing Vlaamse Regering
Rendeert voor ons allemaal !
Een instructie schrijven
Zelfredzaamheid-Matrix (ZRM)
Versnelde toewijzing art 24 Sociaal Huurbesluit
Zelfredzaamheid-Matrix (ZRM)
Transcript van de presentatie:

Competentiegericht werken in een tewerkstellingsperspectief De organisatie van een competentiegerichte screening

concreet 1.Een korte schriftelijke test 2.Vaardigheidsrally: korte praktische proeven in doorschuifsysteem

Praktische testen: Per onderwerp een korte instructie De instructeur met de juiste expertise geeft de opdracht De deelnemer voert zelfstandig de opdracht uit op basis van de uitleg van de instructeur, geschreven informatie en /of (foto ) materiaal als voorbeeld.

concreet Streefdoel: 1 instructeur en 2 observatoren per test Elke test heeft eigen uitgeschreven observatiefiches Elke test meet een beperkt aantal competenties Per competentie is er een uitgeschreven schaal in 5 niveaus Objectief geobserveerd gedrag wordt genoteerd Eerst observeren en noteren, dan schaal toekennen

TRAJECTBEGELEIDING Intake 2 tot 4 weken voor start: Voormiddag intake, namiddag selectie Niet-geselecteerde kandidaten worden doorverwezen naar Lokale Werkwinkel of andere partner

evaluatie Tijdens screening : geen individuele terugkoppeling 1 week na screening: individuele evaluatie + bespreking vervolgtraject door observatoren/instructeurs en trajectbegeleiders. opmaak bilan Terugkoppeling naar doorverwijzer/ partner Certificaat met scores zal worden meegegeven, schriftelijke toelichting enkel in JES-dossier deelnemer Opvolging van doorstroom tot 6 maanden na screening