De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1."— Transcript van de presentatie:

1 1

2 Reflecteren 2010-3-18 Bunschoten

3 Peter Siemerinck Jos Melgers

4 Wat gaan we doen? Reflectie op een uitgevoerde PvB, hoe pak je dat aan, wat wel en wat niet. (Jos 5 min.) STARRT een luchtige uitleg (Peter 5 min.) Voorbeeld reflectie gesprek (Jos Peter 10 min.) Zelf oefenen. ( 3 personen) 1 assessor 1 Leerling 1 competentiezoeker. (10 min.) Conclusies / korte terugblik ahv vragen. 4

5 Wat kan er gebeuren! Reflecteren = Motiveren
Reflecteren = Het leren leren stimuleren Beoordelen vervangen door reflecteren Door reflectie wordt de belevenis een ervaring Door reflectie krijgt men zicht op de situatie en de eigen rol Door reflectie ontstaat realiteitszin en identificatie

6 Wat wanneer? De reflectie is gericht op wat er werkelijk gebeurd is.
Het gaat over een activiteit (competentie), een project, een opdracht een Groen Proeven, of een belangrijke ervaring. Intake / voortgangsgesprek / Groen Proeven als toets

7 wel Er zelf achterkomen dat het niet goed is / dat je het niet kunt.
Er zelf achterkomen dat het wel goed ging / dat je dat onderdeel onder de knie hebt. Waarom je dat op die manier aangepakt hebt. Welke beslissingen / keuzes je gemaakt hebt. Wat lastig was.

8 Niet in een toets Wat ga je de volgende keer anders doen?
Wat wil je gaan oefenen? Wat wil je er meer van weten?

9 STARRT Peter geeft uitleg! 9

10 oefenen Peter = leerling heeft meegedaan aan Pilot Groen Proeven contextveld Leefomgeving en recreatie (onderhoud tuinen). Jos = Assessor Wat valt op?

11 Zelf oefenen leerling heeft meegedaan aan Pilot Groen Proeven
contextveld ? PVB ? Assessor (reflectie gesprek) Competentie zoeker (observeren) 11

12 Workshop vraag 1: Welke ervaring heeft het reflectie gesprek opgeleverd voor de leerling? Workshop vraag 2: Welke informatie heeft het reflectie gesprek opgeleverd voor de assessor? Workshop vraag 3: Welke competenties zijn het meest gehoord / bevraagd? Competenties: Beslissen en activiteiten initiëren Samenwerken en overleggen Ethisch en integer handelen Relaties bouwen en netwerken Presenteren Formuleren en rapporteren Vakdeskundigheid toepassen Materialen en middelen inzetten Analyseren Onderzoeken Leren Plannen en organiseren Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten Kwaliteit leveren Instructies en procedures opvolgen Omgaan met verandering en aanpassen Met druk en tegenslag omgaan Bedrijfsmatig handelen

13


Download ppt "1."

Verwante presentaties


Ads door Google