Passend onderwijs. Tijdslijn passend onderwijs 1-8-2009 1. Oriëntatie op passend onderwijs 2. Herziening samenwerkingsverband WSNS 3. Opzetten Een loket.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
Advertisements

IB 1.
Welkom op de 2 e algemene ouderavond van klas 3 Schooljaar
1 1 De Gelderse Maat Discussie Regionale Uitvoeringsdiensten in relatie tot externe veiligheid 1 december 2009 Jaarcongres Relevant Gerard Nieuwe Weme.
Medezeggenschap op de Julianaschool Wie zijn wij Waarvoor is er een MR Wat doen wij.
Het schoolondersteuningsprofiel en ondersteuningsplan als basis voor inhoudelijke samenwerking Eelco Dam Algemene Vereniging Schoolleiders 26 november.
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Verandering Schooltijden
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
Informatieavond Petrus en Paulusschool
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Samenwerken aan veranderend passend onderwijs
Personeel – tripartiete overeenkomst Mobiliteit als instrument voor kwaliteit en continuïteit.
VSV raakt ons allemaal 14 februari 2013
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
Loopbaanplein Achterhoek
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
MSF FysiotherapeutenDeventerSalland i.o. 13 september 2010.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Bijeenkomst GMR 20 maart 2012 GMR 20 maart Personeelsbeleid en personeelsplanningl.
Bijeenkomst GMR dinsdag 12 oktober GMR GMR De GMR doet er toe !!!De GMR doet er toe !!! Positie Positie Werkwijze Werkwijze Doel Doel.
Onderzoek Regionalisering Leerplicht RMC Utrecht Zuid
Samenwerkingsverband VO-SVO West-Friesland Presentatie Inventarisatie Zorgprofielen West-Friesland op 29 maart 2011 Versie: SWV\Passend Onderwijs\VO-Zaken\
Werkconferentie Passend Onderwijs 30 maart 2009 Bijeenkomst voor algemeen directeuren van : PO: WSNS Hoorn-1, WSNS Hoorn-2, WSNS De Streek VO: SWV VO-SVO.
1zorg-route.
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Handelingsgericht werken
Beoordelen in de zorg lonend?. Programma OnderzoeksopzetOnderzoeksopzet OnderzoeksverantwoordingOnderzoeksverantwoording OnderzoeksresultatenOnderzoeksresultaten.
SC-LLLL bijeenkomst. Programma 12:00 – 13:00 Lunch 13:00 – 13:30 Introductie adhv Businesscase 13:30 – 15:00 Carrousel per werkpakket (groepsindeling.
Grote Prisma Medezeggenschapsquiz
Ondersteuningstoewijzing Studieochtend SWV PO RiBA 24 januari
Informatieavond andere (school)tijden
Onderzoek naar medezeggenschap binnen QliQ primair onderwijs
Welkom welkom.
MR Vlinderbos jaarverslag 2009 – Wij zijn de MR! Oudergeleding: Carel Albertscontactpersoon Ouderraad Hans Waldercontactpersoon Directie Jeroen.
Inleiding Medezeggenschap bij De Haagse Scholen
Andere schooltijden op De Wegwijzer?
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
MR De Medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit gelijk aantal leerkrachten en ouders MR Van Damschool bestaat uit: Inge Blok Ria van der Meijden Wijnand van.
Bekostiging en kosten van de functiemix van reguliere basisscholen 11 februari 2014 Reinier Goedhart
Marjan van Hof & Lineke Bos
Het christendom: een dwangbuis? Welkom in de kerk
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Lucas Rurup Passend onderwijs maak(t) het mogelijk.
Mini- symposium zorg. Passend onderwijs. Expertisecentrum Studentbegeleiding Alle 2 e en 3 e lijns-begeleiding samengebracht in één team Regie, samenhang.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
AVS Leerling bij de Les!® 1 Leerling bij de Les!® Algemene Vereniging Schoolleiders.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Functiemix GMR Woensdag 20 januari Proces tot nu mrt mrt jun jun GMR Ondersteuning P&O GMR- vergadering Beloningscafé okt.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Presentatie Passend onderwijs Voor: Ouders/verzorgers van SBO Petrus Dondersschool Datum: 3 april 2014.
Bijeenkomst GMR 5 april Niet alle functies zijn gewaardeerd volgens functiewaarderingssysteem PO (FUWA PO) Accountant rapporteert hierover Insteek:
Samenvatting Strategische Dag Consent 2007
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Transcript van de presentatie:

Passend onderwijs

Tijdslijn passend onderwijs Oriëntatie op passend onderwijs 2. Herziening samenwerkingsverband WSNS 3. Opzetten Een loket en regionale netwerken 4. helderheid over proces en verantwoordelijkheden

Tijdslijn passend onderwijs Oriëntatie op passend onderwijs 2. Herziening samenwerkingsverband WSNS 3. Opzetten Een loket en regionale netwerken 4. helderheid over proces en verantwoordelijkheden concretisering en uitwerking op niveau van: regio SKPO school Evaluatie

Tijdslijn passend onderwijs Oriëntatie op passend onderwijs 2. Herziening samenwerkingsverband WSNS 3. Opzetten Een loket en regionale netwerken 4. helderheid over proces en verantwoordelijkheden concretisering en uitwerking op niveau van: regio SKPO SKPO school school - bijstelling - bijstelling - verdere uitwerking Evaluatie

GMR vergadering: P&O 24 maart 2009

Programma Inleiding/doelInleiding/doel Formatieproces / invulling vacaturesFormatieproces / invulling vacatures Convenant Leerkracht en functiemixConvenant Leerkracht en functiemix

Algemene uitgangspunten Iedere school moet er op vooruit gaan.Iedere school moet er op vooruit gaan. Schooldirecteur en MR zijn bepalend.Schooldirecteur en MR zijn bepalend. Voor schooldirecteur en MR is informatie van belang, maar ook weten welke keuzes andere scholen maken.Voor schooldirecteur en MR is informatie van belang, maar ook weten welke keuzes andere scholen maken.

Volledige beleidsruimte in beeld brengen Mogelijke opties aangeven en plaatsen binnen de doelstelling/visie van de organisatie Overwegingen/besluiten van andere scholen in beeld brengen Faciliteren proces van keuzevorming op scholen Opbouw van de presentaties

Informatie met als doel om binnen de school samen met de schooldirectie passende keuzes te kunnen maken. Hierbij kan de rol verschillen van sparringpartner, instemming en advies, etc. op MR/GMR niveau; insteek is om samen dit proces goed in te richten. Doel presentaties

Formatieproces

100% werkgelegenheidsgarantie100% werkgelegenheidsgarantie Iedere school moet erop vooruit gaanIedere school moet erop vooruit gaan Keuzevrijheid (leerkracht, school)Keuzevrijheid (leerkracht, school) Uitgangspunten

Behoefte nieuwe personeelsleden JaarVertrekFPUGroeiTotaal

Geregeld Vrijheid Er wordt voor je geregeld: - Instroom / aanname Er wordt voor je geregeld: - Instroom / aanname - Doorstroom - Doorstroom - Herbenoemingsverplichtingen - Herbenoemingsverplichtingen Je kiest zelf wie er werkt op jouw school (in / doorstroom) Je kiest zelf wie er werkt op jouw school (in / doorstroom) Herbenoemings- verplichtingen los je zelf op Herbenoemings- verplichtingen los je zelf op

Geregeld Vrijheid Spanningsveld

De keuzelijn Geregeld Vrijheid Mobiliteit Herbenoemings verplichtingen Herbenoemings verplichtingen 344

Niet de technische oplossing maar een oplossing in grote lijnen Uitgangspunt

Succesfactoren FunctionerenFunctioneren Flexibiliteit / inzetbaarheidFlexibiliteit / inzetbaarheid -inspanningsverplichting directie (leverancier en afnemer) en leerkracht -in gesprek zijn met elkaar

Vangnetconstructie - 1

Vangnetconstructie 0 - 2

Proces 13 maart: 13 maart: Plenum voorkeur directies Plenum voorkeur directies 10 juli: formatie afgerond 10 juli: formatie afgerond 24 maart: 24 maart: GMR informeren GMR informeren P&O schrijft protocol 15 mei: 15 mei: start formatie start formatie FormatieprocesMR PMR instemming 14 mei GMR: 14 mei GMR: terugkoppeling

Convenant Leerkracht van Nederland de mogelijkheden die het convenant ons biedt

Convenant Leerkracht van Nederland beoogt het vak van leerkracht aantrekkelijker te maken door: een betere beloning een betere beloning meer verantwoordelijkheid voor de leerkracht meer verantwoordelijkheid voor de leerkracht meer diversiteit meer diversiteit optimale inzetbaarheid optimale inzetbaarheid

Convenant Leerkracht van Nederland uitlooptoeslag van € 61,- voor alle LA 18 leerkrachten uitlooptoeslag van € 61,- voor alle LA 18 leerkrachten kortere salarislijnen kortere salarislijnen realiseren van een functiemix: 58% LA– 42% LB (of 58% LA, 40% LB, 2% LC) realiseren van een functiemix: 58% LA– 42% LB (of 58% LA, 40% LB, 2% LC) toelage voor directies toelage voor directies scholingsbudget scholingsbudget ondersteunend personeel voor verlaging werkdruk ondersteunend personeel voor verlaging werkdruk voor 90% richt de inhoud van het convenant zich op beloningsbeleid

'een eerste groep factoren zoals beloning, status, zekerheid en arbeidsomstandigheden kunnen ontevredenheid teweegbrengen, maar wanneer ze in orde zijn, leiden ze nog niet tot tevredenheid. Ze worden om die reden ook wel dissatisfiers genoemd' (Herzberg) Beloningsbeleid

'individuen vergelijken de verhouding tussen hun inspanning en opbrengsten met die van anderen als die als ongelijk (zowel in positieve als negatieve zin) wordt gezien, dan voelen individuen zich daar ongemakkelijk bij dat kan (bij een onrechtvaardig ervaren situatie) betekenen dat men minder gemotiveerd wordt' (vergelijkingstheorie Adams) Beloningsbeleid

'medewerkers raken gemotiveerd wanneer zij vooruitzicht hebben op een promotie. De beloning na de promotie en het nieuwe uitzicht op een volgende promotie motiveert de werknemer' (toernooimodel Lazear en Rosen) Beloningsbeleid

Speelveld beloningsbeleid Het convenant invoeren zoals het door de overheid geregeld is Vrije besteding van de middelen

4 Opties beloningsbeleid 40% van de leerkrachten belonen volgens LB Alle leerkrachten belonen volgens LB waarbij LB wordt afgetopt Alle leerkrachten komen in LB op basis van duur van het diensteverband Teambeloning

40% van de leerkrachten wordt beloond volgens LB

Afwegingen: opleidingen en meerwaarde voor de school kunnen beloond worden; opleidingen en meerwaarde voor de school kunnen beloond worden; onderscheid in beloning tussen leerkrachten onderscheid in beloning tussen leerkrachten wil je de mensen in de klas of buiten de klas (ambulant) belonen? wil je de mensen in de klas of buiten de klas (ambulant) belonen?

Teambeloning OF Convenant Experiment

Teambeloning Afwegingen: iedere leerkracht gaat erop vooruit; iedere leerkracht gaat erop vooruit; inrichting mogelijk op schoolniveau inrichting mogelijk op schoolniveau afhankelijk van ministerie over de haalbaarheid van deze optie afhankelijk van ministerie over de haalbaarheid van deze optie

Wat kun je hier al (G)MR-lid mee? Sparringpartner op schoolniveau

Proces Acties op schoolniveau Voorkeur directies iedere school kan de eigen keuze maken (directie, team en MR) Plenum: onderwerp op het Plenum - traject (G)MR Organiseren van de noodzakelijke voorwaarden ( uitwerking voorkeur) op organisatie en schoolniveau