7 augustus 2014 1 Professionaliseren Zo doen wij dat! Zo doen wij dat! ‘Het virtuele leerbedrijf’ ‘Het virtuele leerbedrijf’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stage voorlichting TVWO 4 in
Advertisements

OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Boer zoekt imker imker zoekt boer Op initiatief van LTO-Noord samen met NBV Start: december 2012 Doel Bevordering samenwerking boeren & imkers; Kennisuitwisseling.
BPV in Entree Springplank naar werk?.
Hogeschool en Bedrijf Utrecht – 3 november 2009 Erwin van Rooijen Jan Willem Vos.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Hogeschool Windesheim en Universiteit Twente Lessons learned Ulrike Koot
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
Eindmeting proeftuin Wmo Symposium ‘Samen met elkaar’, 31 oktober 2007.
Microsoft Dynamics NAV Meerwaarde voor leerlingen/cursisten.
Ouderavond 4VMBO-t 3 oktober 2013
Vakmanschap is Meesterschap
Hogeschool en Bedrijf Amsterdam – 19 januari 2010
WORKSHOP SAMENWERKING H & R College. WORKSHOP SAMENWERKING Doel van de Workshop Deskundigheidsbevordering voor de docent door voorbeelden van “best practices”
| 1 Faculteit GMW / GION, Gronings Instituut voor Onderzoek van Onderwijs Greetje van der Werf Een goede basis is het halve werk.
Begeleiden van het B-leerproces
Praktijkvoorbeeld Vversterk in de Pabo Fontys Pabo Tilburg
Inleiding Wai-Pass = Who Am I – Pass Wat? Doelgroep?
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Samen Deskundiger Elleke Verwaijen; HS Domstad Manon Beuker, Sandra de Jong; HS Domstad Ine Verheyen; Basisschool de Klimop Paul Veringa; Kennisnet.
PEDAGOGISCHE STAGE Plantijn Hogeschool.
Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP  Tekenen.
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Frank Evers, ThiemeMeulenhoff Ageeth Jorna, Lekker-Werken
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
Jeugdwerkeloosheid en alternatieve stage. Maatjes project Opleiding verzorgende (niveau 3) 1 e leerjaar.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Langdurige samenwerking tussen het Albedacollege en ECABO
1 Praktijkopleiderscyclus Cursussessie 1 Begeleiden en beoordelen.
1 Leren en werken Platformbijeenkomst regio 4 16 april 2007 Claire Freling.
LOB instrumenten Aanbod van de kenniscentra aan VO en MBO ter ondersteuning van loopbaanoriëntatie en -begeleiding.
Identiteitsleren in Lifelab
Door: Ottje, Sarina, Jitske en Gryteke
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Het belang van een stage
Het belang van een stage
Iedere student een stageplaats!
Visie & Strategie.
Projectgroep: Technical and Vocational Training (TVET)
Pilot docentenstages 2014 Rikie Elling, lid Commissie Opleidingen Van School naar Praktijk.
Avans Hogeschool Breda Fysiotherapie
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
LOB binnen Taalbrug DG.
VOORLICHTING STAGE Sociaal Pedagogische Hulpverlening Instituut voor Sociale Opleidingen.
Presentatie Startbekwaam assessment
VSV Ouderbetrokkenheid Commerciële beroepen & Juridische beroepen Francien Baltussen Marcel Verstraeten 10 december 2015 Niet alle verzuimers vallen uit.
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
V&VN Geriatrie & gerontologie 1. Organogram V&VN 2.
ALS MEDEWERKER OP STAGE Als medewerker op stage Waar moet ik dan aan denken? Symposium 17 maart uur – uur.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Hoe leren professionals?
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Met Minder Meer en Beter
Ambulante Begeleiding
Opleiden met (baan)perspectief!
Daphne Keller 30 augustus 2017
Voorlichting BPV voor Studenten
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
Workshop H – Hoe maak je onderwijs in een leerbedrijf?
Kennisdeling en het valoriseren van leerpunten: conclusies
Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
UMCG Gilde niveau 4 MBO verpleegkundige.
Deskundigheidsbevordering
Transcript van de presentatie:

7 augustus Professionaliseren Zo doen wij dat! Zo doen wij dat! ‘Het virtuele leerbedrijf’ ‘Het virtuele leerbedrijf’

7 augustus 2014 Doelstelling 1 Bevorderen van uitwisseling van kennis en ervaring tussen onderwijsinstelling en praktijkorganisaties

7 augustus 2014 Doelstelling 2 Bevorderen van deskundigheid in de onderwijsinstelling

7 augustus 2014 ‘Het virtuele leerbedrijf’  Virtueel ontmoetingsplein  Docenten in praktijkorganisaties -stage -begeleiding  Site collegiale deskundigheidsbevordering

7 augustus 2014 Virtueel ontmoetingsplein Portaalsite  Mijn Opleidingen  Deelnemersmateriaal

7 augustus 2014

Wat staat erop?  Deelnemersmateriaal -Opdrachtenboek -Praktijkactiviteiten -Portfolio -Studiehandleiding  Beroepsopdrachten -Beginner, gevorderd, startbekwaam  Toetsmagazijn

7 augustus 2014

Docenten in de praktijk  Stages  Begeleiding

7 augustus 2014 Collegiale deskundigheidsbevordering  Draagvlak verkrijgen/Tips  Inventarisatieronde

7 augustus 2014 Collegiale deskundigheid Docenten in de praktijk Virtueel Leerbedrijf