First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk op Talent Ouderbijeenkomst
Advertisements

Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Van uitleggen leer je het meest
Bazarlessen Klas 2.
Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
VOORSTELLING WILLEM VAN RAVENSTEIN 56 jaar 25 jaar onderwijs… HML lerarenopleiding sinds 2011 terug…
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductie voor Dio’s PNC.
13 december 2007POVO project Noord Limburg POVO dieptestrategie technische talentontwikkeling College Den Hulster.
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Pastoraal op school.
Welkom (Tafels staan opgestapeld) Graag iPad en Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Wet inburgering Heleen Veringa
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Iedereen coach naar Jef Clement.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Huygens College
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Waterlant College IJdoorn Workshop docenten Dinsdag 7 januari.
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
Kennis - Intelligentie
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Gebaren als didactisch middel Gebaren kunnen een bijdrage leveren aan het klassenmanagement, aan het zichtbaar maken van kennis en bij het woordeloos communiceren.
First ID project Bindelmeer College
Intersectoraal Klas 3.
Voorlichtingsavond groep 3
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Wat ik wil…..
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Visie & Strategie.
Werken met de Stercollecties
Workshop klassenmanagement
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Basisschool Op De Horst
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Cultuur Quiz Atlas College Wat is nou iets dat jullie best nog wel eens zouden kunnen leren? Het woord perfectie hebben wij uitgevonden! A Anders,
Workshop Identiteit?.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Informatie-avond Praktijkonderwijs Dinsdag 2 februari 2016.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Onderwijs in herstelondersteunende zorg ‘Herstel in beweging’ 8 september 2011 GGZ Breburg Jos Dröes.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Portret in beeld THTEX.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Voorlichtingsavond groep 3
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Transcript van de presentatie:

First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie

De visie van Rapucation Rapucation wil het onderwijs vernieuwen en zet daarin de mens centraal. Docenten zijn er niet alleen om leerlingen voor te bereiden op hun eerst volgende toets. Door kennisoverdracht én de houding die een docent aanneemt stimuleert de docent leerlingen het beste uit zichzelf te halen en op eigen benen te staan. Zo kan iedere leerling zich na het behalen van zijn of haar diploma verder ontwikkelen.

Drie pijlers van Rapucation Kennismaking Door gedeelde kwetsbaarheid ontstaat veiligheid Vriendelijke houding Met de drie hulpmiddelen van Rapucation gaat iedereen vriendelijk met elkaar om. Talentontwikkeling De leerling is eigenaar van zijn eigen kennis. Ook zonder docent gaat de leerling door met leren. De docent is trots op zijn leerlingen en de leerlingen zijn trots op zichzelf. Een belangrijk aspect hierbij zijn presentaties voor de klas of voor de hele school: de voorstelling

Voorstellen Workshopleider Rudy van Leeuwen Projectleider Wietske Tijssen

First ID: Kennismaking Leraren vertellen elkaar een persoonlijk verhaal tijdens een workshop. Leraren vertellen een persoonlijk verhaal aan hun klassen. Leerlingen schrijven een persoonlijk verhaal (First ID verhaal) en presenteren dit aan elkaar. Van iedere klas maakt één leerling een audio opname, net als 2 docenten. Leerlingen en kartrekkers presenteren hun verhaal bij de voorstelling.

First ID: Vriendelijke houding Docenten krijgen een workshop over de hulpmiddelen van Rapucation en passen deze naar eigen inzicht aan: -Stilte teken -De drie regels -Afbeeldingen voor werkhouding (bordjes) Docenten (en de workshopleiders) werken acht weken met de deze hulpmiddelen. Na het project blijven de hulpmiddelen eigendom van de school.

First ID: Talentontwikkeling Talentontwikkeling zien we terug bij de voorstelling. Onderdelen van de voorstelling bereiden we voor bij: 1.Muziek: in 1 klap / klassenrap / percussie / lied: ‘Dit is wie ik ben’ 2.Dans: iedere klas maakt een klassendans. 3.Nederlands: audio opnamens van geschreven verhaal leerlingen en docenten. 4.Handvaardigheid: leerlingen maken het decor

Projectplanning

Ritmeoefening 1 vier kaarten Vak: muziekEerst klassikaal demonstreren, dan werken in duo’s. KennismakingVia de stoelendans: je werkt met de partner die toevallig tegenover je zit. Om de zoveel tijd krijg je de opdracht één stoel te gaan verzitten. Vriendelijke houdingDoor niet te praten richt de aandacht zich op mimiek en gebaren. Uitleg over het gebruik van het stiltegebaar. TalentontwikkelingMits goed uitgevoerd kan een leerling een expert worden op het gebied van ritme. Dit is voor het vak muziek een basisvaardigheid.

Wat heeft u ervaren? Kennismaking Vriendelijke houding Talentontwikkeling

Kartrekkers opleiding? 1.Verhaal schrijven en delen met elkaar. 2.Leren werken met de hulpmiddelen. 3.Nadenken over invulling voor eigen vak.

Zijn er nog vragen?