Skozok en Fontys Pabo Eindhoven

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Advertisements

Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
De Opleidingsschool als leerwerkplek: op zoek naar kwaliteitscriteria.
Presentatie 28 september 2006
Voorgeschiedenis: KPC rapport februari 2009
Opzet Pop toetst flexibel en competent
functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
De Huisartsopleiding in Nederland
Basiskwalificatie onderwijs in een internationale context Lezing 31 oktober 2006 Riekje de Jong.
Opleidingsinfrastructuur
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
Opleiden in de school (PDS): een uitdaging?
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Praktijkvoorbeeld Vversterk in de Pabo Fontys Pabo Tilburg
TOM waarom eigenlijk? Recht doen aan verschillen
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
Begeleiding op SintLucas en de eindhovense school
SAMEN WERKEN AAN LEREN SAMENWERKEN
Leerwerkgemeenschappen
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
Een onderzoekende leraar Hanneke Issing (Fontys Pabo Tilburg)
Introductie workshop 1.
Onze kansrijke samenwerking. Waarom veranderen?
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Maurits Huigsloot (PO-Raad) Hans Plomp (DUO)
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
VM4 Technologieroute Dag van de Beroepskolom 2012.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Opleiden in school Van Lucasstudent totLucasleerkracht.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Personeel opleiden PDS Professional Development School.
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.
Opleiden in school 22 juni 2004
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Opleiden in de school Achtergrond: Open arbeidsmarkt Verantwoordelijkheid beroepsopleiding bij de school Beroep van leraar wordt aantrekkelijker door functiedifferentiatie.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
INTEGRAAL SOCIAL WORK (WERKTITEL) 25 juni
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Voortgangsgesprek fase 1
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Opleiden in de school, voor nu en in de toekomst
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Congres Steunpunt Opleidingsscholen PO-VO 'Samen sterker'
Begeleiding bij Werkplekleren
Multidisciplinaire samenwerking GGD en GHOR
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Leiding geven aan school ontwikkeling
Toolkit professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Transcript van de presentatie:

Skozok en Fontys Pabo Eindhoven Opleiden tot nieuwe onderwijsfuncties

Op weg naar een nieuwe onderwijsorganisatie Teamteaching als organisatieconcept nieuwe functies, taken en rollen gericht op verbetering van de onderwijskwaliteit: niet alleen méér handen ook de goede handen op het goede moment

Opleiden voor nieuwe functies Op basis van functieprofielen: onderwijsconcept als basis welke functiekenmerken van profielen naar competenties en gedragskenmerken “opleidingsschool” als opleidingsconcept

Opleidingschool = school binnen samenwerking bestuur-opleiding gericht op gezamenlijke en wederzijdse professionalisering op basis van werkplekleren ten dienste van de schoolontwikkeling gericht op verbetering van diverse opleidingsfuncties

opleidingsschool uitgangspunt: SKOZOK en Fontys beide (mede)verantwoordelijk Basisschool als plaats waar het opleiden plaats vindt: praktijkleren= leren in en aan de praktijk schoolontwikkeling én individuele ontwikkeling geïntegreerd

Inrichting opleidingsschool Gemeenschappelijk opleidingsteam leerdoelen op meer niveau’s: leraarondersteuner juniorleraar seniorleraar expertondersteuner (Iber, ICTer) management

Werken en leren in opleidingsschool Competentieprofielen/ functieprofielen als doel instroomkenmerken als start persoonlijk ontwikkelplan (POP) als routeboek coachrelatie als navigatie portfolio als verificatie

SKOZOKopleidingsscholen Kiezen voor (vrl.gedeeltelijke) doorbreking van de klassikale onderwijsorganisatie zijn bereid lerende teams te worden delen ervaringen met andere school (duo-school) werken samen met Fontys Pabo Eh.: gemeenschappelijk opleidingsteam

Op weg naar... Instellen monitorgroep (SKOZOK-Fontys) Keuze opleidingsscholen ontwerp teamteaching en rollen beoogde doelgroepen buiten huidige team (student-doelgroepen) binnen huidige team competentieprofielen en gedragskenmerken per opleidingsschool een plan van aanpak

Tijdpad SKOZOK aanwijzen monitoren keuze scholen en per school bouw schets schoolconcept schets teamrollen en taken Fontys aanwijzen monitoren aanwijzen ondersteuners per school selectie leraar-ondersteuners i.o./ Lio’s