Onderwijstijdverlenging

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkbijeenkomst Resultaatafspraken Vroegschools
Advertisements

Passend onderwijs.
Peuterspeelzaalwerk gemeente Ten Boer 23 februari 2012
LOB in de lift - VO volgscholen - PO scholen
Naar een doelmatig onderwijsachterstandenbeleid 12 januari 2010.
Jeugd en Onderwijs 6 februari 2014
Commissie Wijkgericht werken
Samenwerking casemanager dementie en casemanager palliatieve zorg
De nieuwe wet Inburgering en de IB-Groep
Dagarrangementen en Combinatiefuncties Workshop 1: Beheer en Exploitatie Bert Fransen.
LeerKansenProfiel op De Buutplaats Harro Veerman - coördinator
“Actuele beleidsontwikkelingen” Nieuwegein, 12 januari 2010 LEA-conferentie.
Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem
Opbrengstgericht werken
Borging van zomerscholen Ton Klein Bijeenkomst zomerscholen 13 oktober 2011.
Het leerkansenprofiel in Den Haag
Pilot Loondispensatie In Gemeente Alphen aan den Rijn Projectleider : Joyce Niesten.
Inhoudelijke samenwerking “……..Palet Vliedberg”
European New Towns & Pilot Cities Platform (ENTP)
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
Jeugd en Onderwijs 5 februari 2014
Welkom MAS
De Regionale Educatieve Agenda
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
Dordtse agenda “VVE en verder!” Wat pakken partners en gemeente n.a.v. de bestandsopname in 2011 en 2012 aan? Presentatie t.b.v. G33/G4 6 december 2011.
Kees Broekhof Hans Cohen de Lara Sardes. Stappen Welke onderwerpen liggen er op ons bord? Welke gaan we aanpakken? Welke oplossingen zijn beschikbaar?
Monitoring en Evaluatie opbrengstgericht LEA-beleid
Communicatie tussen partners LEA-congres 12 januari 2010 Gerrit Dogger, gemeente Enschede (in samenwerking met Wilma Weren, gemeente Boxtel)
OKE-wet, inspectietoezicht en de gemeenten
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
Effectieve Samenwerking: krachten bundelen. Heldere intenties & uitgangpunten.
Pilot PO-VO-monitor PO-VO-conferentie Rotterdam, november 2013
Algemene uitkomsten groepsgesprekken POVO 13 november 2008 Jan Peters Ben Verbruggen.
Integrale doorgaande lijnen bij passend onderwijs en zorg voor jeugd
Overgang po-vo
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
Samenwerking gemeente/CJG en Onderwijs Peter van Kerkhof, projectmedewerker CJG Den Bosch.
De Amsterdamse Lerarenagenda PO en VO
Presentatie Sluitende aanpak VOORTIJDIG SCHOOLVERLATEN in de Provincie Groningen “Wat doen we goed en wat kan beter”? Maandag 19 mei 2008.
Een doorgaande lijn VVE-PO in de praktijk Hoe wordt er vorm gegeven aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs? Door:
Masterclass onderwijstijdverlenging (OTV) voor beginners Ton Klein (Oberon) Hanny Voskuylen (pl. Zomerschool Leeuwarden) Bodes Kroes (Gemeente Leeuwarden)
Gemeente Rotterdam 23 en 29 maart 2016 Informatiebijeenkomst Leren Loont! en beleidsregel. po, vo.
Kinderen en Gezondheid bij Albert Heijn september 2009.
AZC 11 april 2016 Landelijke Studiedag Hilversum cat.3 Regionale aanpak nieuwkomersonderwijs, hoezo? POLGLO cat.2 cat.4.
1 Voortijdig Schoolverlaten Een regionale verantwoordelijkheid Bestuurlijk Overleg Jeugd, Onderwijs en Zorg 15 juni 2012.
Meer Kansen Met Ouders..... en de ontwikkeling van schoolspecifiek ouderbeleid 15 april 2010 Marion van de Sande en Amal Aakif Kenniscentrum Jeugd en Opvoeding.
Subsidiebeleidskader begeleiden van ex-gedetineerden voor wonen en werken 2015 Jennifer Day Hoofdkantoor DJI Project Re-integratie en Nazorg (ex-)gedetineerden.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Logopedie op de peuterspeelzaal
Informatieoverdracht PO-VO (onderdeel van project Effectief schakelen) Esmee Hornstra, PO-Raad.
Parallelsessies 1: Focus op praktijk Overdracht vve - po in de praktijk Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair.
Een doorlopende leerlijn van VVE naar PO Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs vormgegeven? Door:
Cultuureducatie met Kwaliteit Inhoudelijke basis 1) Tussentijdse evaluatie Van nice naar need Continueren Betrokkenheid Pabo’s en Kunstvakonderwijs.
Alle kinderen naar de juiste school Zij ontvangen het onderwijs dat bij hen past! Ondersteuningsplan Henk Keesenberg en Karin Verkerk.
‘Waalwijk Taalrijk’ 1 juni 2016 Workshop ‘Partnerschap met ouders‘ Karin Hoogeveen Sardes.
‘Spelen met Ruimte, in de lokale samenwerking’
Inhoud Voorstellen Actualiteiten Besluit basisvoorwaarden ve
Schakelklassen, zomerscholen en onderwijstijdverlenging
Brede school 9 maart 2017.
Implementatietraject Doorontwikkelen BRON vo
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Verschillen in onderwijskansen
een vertrouwd gezicht binnen het vo én mbo!
Passend Onderwijs en Zorgplicht
Winnende en verliezende G30 gemeenten – arbeidsplaatsen
Time-out protocol Presentatie 7 maart 2019.
Internationaal onderwijs in Nederland
Juni juni 2018 najaar 2018 december 2018 Subsidie beschikbaar gesteld door minister Slob voor dekkend aanbod ondersteuning aan leerlingen.
Transcript van de presentatie:

Onderwijstijdverlenging Experimenten Onderwijstijdverlenging Ton Klein (Oberon) Joke ten Berge (Gemeente Den Haag) Harro Veerman (De Buutplaats Den Haag)

Doelstelling subsidieregeling Tegengaan onderpresteren door onderwijstijd-verlenging en verbetering overgang po-vo (zomerschool, weekendschool of vsd) Gericht op onderpresteerders bovenbouw po Uit te voeren activiteiten: Maken afspraken over overdracht po-vo Maken afspraken doorgaande lijn po-vo Volgen van de leervorderingen

29 pilots 5 aanvragen zomerschool 24 aanvragen verlengde schooldag Rotterdam en Almere > 1 veel in westen van het land

Een aantal karakteristieken van de pilots: In totaal 26 gemeenten bij betrokken in totaal 222 basisscholen bij betrokken In totaal 52 vo-scholen bij betrokken vrijwel alle pilots gericht op bovenbouw enerzijds doelgroep, anderzijds integraal bestaande versus nieuwe initiatieven onder ‘schooltijd’ versus na schooltijd

Monitoring/begeleiding en effectstudie Oberon: verantwoordelijk voor begeleiding en monitoring pilots OTV TIER: verantwoordelijk voor effectstudie pilots OTV

Vragen, informatie? www.onderwijstijdverlenging.nl E-mail: otv@oberon.eu