Professioneel-Kritische Instelling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Intervisie als methodiek bij collegiale coaching
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Respectvolle bejegening
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Werkvormen als vanzelf
1 UITGAAN VAN POTENTIES WERKEN AAN EXCELLENTE KINDEROPVANG.
Fotoverslag bijeenkomst 6 juli 2009 Opzet kennisnetwerk landbouwprojecten KRW Hoe doen we dit? Wie doet wat? Opgesteld door: Annet Noordik Facilitators.
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Klantgerichte ICT organisatie
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Peter Cras, april 2007 Begrijp jij het nog? Presentatie over competenties en kwalificaties voor bestuurders en andere “simpele zielen” Peter Cras, april.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Kennismaking (vraag 1 en 2 op de voorkant, 3 en 4 achterop)
Kennismaking (vraag 1 en 2 op de voorkant, 3 en 4 achterop)
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Professioneel Kritische Instelling
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Benzies & Batchies Interactief lesprogramma voor en door jongeren met theatervoorstelling en weerbaarheidstraining Gaby de Lijster.
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
Basisstof 5: Sociaal gedrag
Ik heb iets van autisme of zo
Programma 9.30 uur Ontvangst/inschrijving uur Welkom & Presentatie programma door dagvoorzitter door Jan Seeleman, dagvoorzitter (tevens secretaris.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Een theoretische verkenning
Voortgangsgesprek fase 1
Marinus Schouten Ruben les Workshop GGD BZO 5 november 2014.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
1 Workshop: bewustwording loyalty Workshop loyalty, bewustwording en eerste stappen.
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Praktijkervaring en reflectie
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Naar een duurzaam HRM beleid
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
“If the first challenge of change is to ensure that it’s desirable and the second challenge to make it doable, then the biggest challenge of all is to.
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Deskundigheidsbevordering leerkrachten: signalen herkennen en bespreken.
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
ICC Module Draagvlak Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
Tussen aandacht en doelgerichtheid zoeken naar een methodische structuur.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Studiedag Geestelijke Verzorging buiten de muren 10 juni 2016.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Afsluitende werkconferentie 7 maart 2017 José Laheij Projectleider
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Professionele ontwikkeling
Innovatie in het onderwijs
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
Behavior Based Safety Warehousing
Praktijk Opleiders Cursus
De Mantel-Zorgacademie
Powersessie Body & Mind < naam corporatie>
Suïcidepreventie Amsterdam
Actieleren.
Ouderenmishandeling in migrantenfamilies
Transcript van de presentatie:

Professioneel-Kritische Instelling Dag 1

Aanleiding programma NBA wil bewustwording over Professioneel – Kritische – Instelling vergroten Beroepsbreed programma gericht op gedragsverandering Het programma richt zich op: - het kritisch beoordelen van informatie; - het eigen oordeelsvormingsproces; - borging van de Professioneel – Kritische – Instelling; - standvastig communiceren Focus op gedrag en attitude. Dus een training en geen cursus 2

Doelstellingen dag 1 De deelnemer kent het begrip PKI en is zich bewust van het maatschappelijk belang De deelnemer is alert op het kritisch beoordelen van informatie De deelnemer staat kritisch ten opzichte van het eigen oordeelsvormingsproces De deelnemer is in staat een voortrekkersrol te vervullen bij klanten, in de eigen organisatie en in het maatschappelijk verkeer 3

Opzet programma dag 1 (toelichting) Professioneel – Kritische – Instelling is een beroepsmatige attitude. Kennis, houding en gedrag Met vakdocent werken aan kritisch zijn, signaleren en dilemma's. Met trainer werken aan ontwikkelen van competenties. Dus, hoe maak je signalen bespreekbaar en houd je jouw rug recht? Uiteenlopende werkvormen en veel interactie. 4

Opzet programma dag 1 Plenaire start; kennismaking PKI. Uiteen in 2 groepen. Groep 1 werkt met docent, groep 2 met de trainer. Lunch Groep 1 werkt met trainer, groep 2 met de docent. Plenair vervolg Afsluiting. Einde 5