De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink."— Transcript van de presentatie:

1 Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink

2 Programma 21 oktober 13.00-15.00 uur  - introductie  - kennismaking  - toelichting curriculum  - streefdoelen  - ‘de ideale opleider’  - leermogelijkheden aios  - afronding en opdracht volgende keer

3 Introductie  Opleiden is een vak (net als huisarts worden).  Je bent niet vanzelfsprekend bekwaam.  Als opleiding bieden wij je scholing aan.  Curriculum loopt parallel/synchroon aan opleiding van je aios.

4

5 Toelichting opleiderscurriculum  Opzet:  - leergang 1 = aspirant opleiders  - leergang 2 = beginnende opleiders (1 e en 2 e aios, jullie dus)  - leergang 3 = gevorderde opleiders (3e-6e aios)  - leergang 4 = ervaren opleiders  Leergang 2: 2 jaren  Per jaar 10x2 uur, groep van ca. 8 opleiders, 1x/mnd, vastgestelde workshopdata (zie rooster)

6 Toelichting opleiderscurriculum - vervolg  Volwassenenonderwijs  Svp afmelden bij verhindering - Marloes 06-2880.3623, m.jacobs@erasmusmc.nl - Gerrit-Jan 06-4244.7469, g.vrielink@erasmusmc.nl - Monique van den Bergh: m.vandenbergh.1@erasmusmc.nl -

7 Streefdoelen 1.1. De kennis, vaardigheden en lacunes van je aios in kaart kunnen brengen. 2.2. Als opleider de verschillende leermogelijkheden voor de aios kunnen benutten.  Vb: Observatiespreekuur  Consulteren  Patiëntenbespreking 3.3. De norm kennen van het functioneringsniveau van de aios. Vb: ComBeL Vaardighedenlijst

8 ‘De ideale opleider’  - hoe ziet de ideale opleider eruit?  - heb je een voorbeeld voor ogen?  - welke eigenschappen vind je positief?  - welk gedrag kun je beter niet vertonen?  - hoe ver ben je zelf?  - wat heb je nodig om een ‘ideale opleider’ te worden?

9 Leermogelijkheden van de aios  Welke?  1. observatiespreekuur  2. consulteren  3. patiëntbespreking  4. klinisch redeneren

10 Leermogelijkheden van de aios - vervolg  Hoe kom je erachter wat de aios wel en niet kan? Hoe geef je daar feedback over?  Hoe werk je lacunes weg? Hoe ben je daarmee bezig als opleider?  - hoe pak jij het aan? wat is het effect?  - wat werkt goed? waarom?  - wat wil je veranderen? waarom?  Tweetallen – maak een flap.

11 Leermogelijkheden van de aios  presentatie

12 Afronding  Streefdoelen gehaald?  Samenvatting leermogelijkheden aios  Wat is de norm?  Hoe geef je feedback?  Ik-boodschap: ik zie – ik voel – ik wil

13 Afronding – volgende keer:  - meetinstrumenten in de huisartsopleiding  - feedback geven  - opdracht: leergesprek opnemen en video meenemen


Download ppt "Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink."

Verwante presentaties


Ads door Google