13 december 20042de dag van de Cultuurcommunicatie Annik Bogaert Over de drempel … het belang van onthaal en publieksbegeleiding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding: Leo Lenssen Voorjaarsconferentie Drenthe College 2007 Het roc (ook het Drenthe College?) staat zijn eigen toekomst in de weg.
Advertisements

Hoe ontstond dit initiatief ?
PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
De rivier.
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Over consumenten, gedrag en marketing
Idee •Idee over de positionering van Doesburg. Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Nieuwe vrienden maken en
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Geïntegreerde Communicatie
H7: Productmanagement.
Marketing presentatie
Sociale media en integriteit Tim Vanheers / integriteitsdag 10 april 2014.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Delegeren Leidinggeven Blz. 177.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Missie, visie, strategie & jaarplan
Stichting Hulp in Praktijk. VISIE  Christenen mobiliseren om iets te doen aan de nood in de samenleving;  Mensen met elkaar in contact brengen;  de.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Ondernemen(d) in het onderwijs
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Deel anders, mijn organisatie
Toegepaste organisatiekunde
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Gisteren nog, was ik twintig jaar, Ik amuseerde me in het leven Ik dacht al de tijd te hebben Ik wist nog niet dat het leven Tussen onze vingers verdwijnt,
HET BIJSTANDSTEAM Thuisloosheid beantwoorden met outreaching.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
VVSG Inspiratiedag – 2 april 2015 Lokaal loket kinderopvang.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Interactive Experience model
Onze doelen en visie in beeld
Hij,ze,hem,haar,zijn,deze,dit,die,dat
Innovatielab MH Carrot and Stick (Balans) 8 juli 2015.
 De ander is ideaal. Hij/zij is (moet zijn) zoals ik wil.

Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Vrijwillige taalcoaching aan anderstaligen Sylvia de Groot Heupner 3 september 2015 Windesheim Zwolle.
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
Determinanten en andere beïnvloedende factoren bij medicatiegebruik
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
James Bond wandelt door een park...
Communicatie is de basis
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
1 EXPATS IN DELFT Belang, wensen en mogelijkheden Paul Rullmann.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
7de specialisatiejaar Thuis en bejaardenzorg / zorgkundige
Evolutie van Nova: Van een zelfregulerend netwerk naar een sturend netwerk De.
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
De week van de vrijwilliger
De brug naar de consument
Multiple sclerose en toch niet alleen!!!
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Inhoud 1. Aanleiding 2. Visie vanuit de 4 gemeenten 3. Functies
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
lerend onderzoeken, onderzoekend leren 15 november 2013
Transcript van de presentatie:

13 december 20042de dag van de Cultuurcommunicatie Annik Bogaert Over de drempel … het belang van onthaal en publieksbegeleiding

Wat is onthaal?Wat is publieks- begeleiding?

onthaal start op het ogenblik dat de consument zich tot het ‘huis’ wendt.

VormenFunctiesKenmerken Face to faceInformatie verstrekken Efficiënt VirtueelVerkoopKlantgericht TelefonischImagovormendBeschikbaar SchriftelijkPlaats van ontmoeting Vormgeving …Voorkomen

over de drempel FYSIEK MENTAAL

bezoeker ‘ondergaat’ het onthaal … Voel ik me hier welkom? Zit men hier te wachten op mij en mijn groep? Onze gids lijkt net een bemiddelaar? Word ik geholpen als anderstalige? Kan ik iemand aanspreken? Is het mij toegestaan om te spreken?

… en neemt deze ervaring mee !

de kern van publieksbegeleiding is de inhoudelijk informerende, educatieve en bemiddelende functie basis varianten gericht op doelgroepen tijdelijk of permanent (niet-)zichtbaar leidend en begeleidend belevingsturend

over de drempel … MENTAAL FYSIEK BELEVING

een voorbeeld

in ‘huis’bestemming omgeving externe organisaties signalisatie bereikbaarheid signalisatie bereikbaarheid Waar maken van verwachting productbewaking kwaliteit Waar maken van verwachting productbewaking kwaliteit publiekmix doorstromen van informatie

de beleving op de balans

momentum voor de drempel een belangrijke te onderkennen fase - potentieel publiek - perifeer publiek - kernpubliek - niet publiek

informatie?geenonvoldoendeniet relevant ééntalig doelpubliek?ik voel me aange- sproken ik voel me niet aange- sproken ik word bereikt ik word niet bereikt persoonlijke perceptie? positiefnegatiefgeen ideeneutraal beeld en beeldvorming? positiefnegatiefgeen ideeneutraal individuele/ externe factoren? prijstijdgezin samenstel ling … … …

voor de drempel externe publiekswerking

MARKETING van product/bestemming combinaties een samenspel van actoren

marketing zelfstandig/ bedrijf/organisatie/product cluster/netwerk van (thematisch of complementair) bestemming

aggregatie middel individueelcluster/ netwerk bestemming persxxx reissector?xx bezoekers- diensten xxx publicatiesxxx website …xxx

Over de drempel? Ligt de drempel daar waar we veronderstellen dat hij ligt?