De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De brug naar de consument

Verwante presentaties


Presentatie over: "De brug naar de consument"— Transcript van de presentatie:

1 De brug naar de consument
Proeftuin Milde Conservering René Koster De brug naar de consument

2 Introductie “Nieuwe” technologie is niet nieuw
Proeftuin Milde Conservering “Nieuwe” technologie is niet nieuw Time to market is erg lang Marktintroductie laatste en tevens kritieke fase Onbekend maakt onbemind Proeftuin voor laatste duwtje Opdoen van praktische ervaring met nieuwe technologie

3 Vernieuwing genoeg… Proeftuin Milde Conservering

4 Communicatie onderzoek
Proeftuin Milde Conservering MSc thesis M. Spuij, 2016 Zie ook

5 Communicatie onderzoek
Proeftuin Milde Conservering Belangrijkste resultaten (1) Onduidelijke regelgeving Onduidelijke regelgeving maakt het moeilijk in te schatten waar aan moet worden voldaan en ook welke kosten hier bij komen kijken. Bedrijfsmodellen De hogere kosten van nieuwe conserveringstechnologieën vormen in eerste instantie een obstakel. Door middel van loonwerkbedrijven kan deze al verminderd worden Bedrijfsstructuren De structuren binnen organisaties lijken de verspreiding van innovaties tegen te gaan. Aan de andere kant blijkt dat individuen, met een persoonlijke passie voor de innovatie, deze structuren kunnen doorbreken en daarmee de verspreiding van innovatie kunnen faciliteren

6 Communicatie onderzoek
Proeftuin Milde Conservering Belangrijkste resultaten (2) De consument. Het is van belang in contact te blijven met de consument. Dit is lastig, zoals gezegd is de consument niet direct geïnteresseerd in nieuwe technologie. De negatieve perceptie van consumenten over de technologieën wordt gevreesd Voor HPP lijkt dit onterecht, consumenten zien de technologie als vriendelijk, begrijpelijk en onschadelijk. Voor PEF ligt dit meer genuanceerd.

7 Communicatie onderzoek
Proeftuin Milde Conservering Aanbeveling Daarom wordt aangeraden gebruik te maken van een klein logo op de verpakking van behandelde producten. Zo wordt de technologie niet weggestopt en kunnen geïnteresseerde consumenten meer te weten komen over mechanismen. Het logo zou kunnen verwijzen naar een website waar aan de hand van duidelijke voorbeeld producten de techniek wordt uitgelegd. Hoe duidelijker de doelgroep is, hoe beter de communicatie kan worden aangepast op de informatie behoeften van de betreffende doelgroep, bij voorkeur in de vorm van een verhaal, wat de nadruk legt op herkenbare situaties.

8 Rol producenten Verbinding
Proeftuin Milde Conservering ‘doorstraald’ of ‘door straling behandeld’ of ‘met ioniserende straling behandeld’. Rol producenten Dialoog met consument- wereld is transparant Ontwikkelen van producten met herkenbare meerwaarde Uitleg en voorlichting Gebruik beeldmerk/woordmerk i.c.m. een app Gemeenschappelijke doelen NVWA voor zijn bij etiketteringseisen Capaciteit delen om volume te creëren    


Download ppt "De brug naar de consument"

Verwante presentaties


Ads door Google