Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Shared service STAP 2011 toekomstperspectief Stap.
Advertisements

Loket Leerlingenvervoer in de Oosterschelderegio Deelsessie over regionale samenwerking beleid en uitvoering leerlingenvervoer P.C. Verburg sr. beleidsadviseur.
Samenwerking tussen markt en overheid
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Digitale dienstverlening
Overheid heeft Antwoord © Juriconnect 2008 Officiële bekendmakingen van de overheid Lucien de Moor Manager Juridisch cluster Overheid heeft Antwoord ©
met vallen en opstaan naar een mid-office
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Gezamenlijk de crisis door
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Standard Business Reporting Een schets 17 april 2012.
eHerkenning Richard Blad Werksessie eHerkenning, 17 januari 2012
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
De 10 wegen en moderne marktbenadering
Aanpak fietsdiefstal Goof de Vor 5 april 2017 |.
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Maurits Huigsloot (PO-Raad) Hans Plomp (DUO)
Het beïnvloeden van succes
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
afkijken, nadoen, egemwijs
De OGGZ en de WMO 8 juni 2006 Stephan van Erp. Aanleiding OGGZ weinig aandacht in WMO Bieden van handreikingen aan gemeenten.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Wmo in Nijmegen. Waarom de Wmo? 4 Doel: bevorderen dat mensen zo lang mogelijk zelfstandig wonen, leven en deelnemen aan de samenleving 4 Bundeling Wvg,
Elektronische berichten in de Uitzendbranche 2 juni 2010.
Bas Kruiswijk Amersfoort 12 september 2009 Service Oriented Architecture Deel 1: Basisconcepten.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
ECK Distributie & Toegang Start ontwerpproces nummervoorziening
SAMENWERKEN IN DE WATERKETEN Stand van zaken Bestuursakkoord Water in het werkgebied van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht.
`Programma Netwerk Informatiemanagers 9 oktober 2014
Debatbijeenkomst Binnenlands Bestuur
een nieuwe LEADER periode
Kwaliteitsnetwerk FPA
Informatievoorziening Walcheren voor Elkaar
One stop shop: KCC Almere
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Van zorgen voor naar zorgen dat
Van leeftijdsbewust naar duurzaam personeelsbeleid casus Kind en Gezin 12 december 2007.
Digitale Agenda 2020 Den Haag 14 oktober 2015.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Vereniging van Nederlandse Gemeenten Digitale Agenda 2020 Den Haag 8 oktober 2015.
Zorgen van morgen? Zorgen voor morgen!.
Aanpak afvalwaterketen VNG / UvW Gert Dekker Ruud van Esch.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Samen werken aan betere dienstverlening. AANLEIDING.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
John Smits (voormalig projectleider RUD). Achtergrond Incidenten en Risico’s Geen grip op ketens Milieuboeven Service aan bedrijven Expertise en robuustheid.
Brunssum op eigen kracht Beleidskader Rekenkamercommissie Brunssum 7 januari 2014 Etienne Lemmens Jean-Paul Essers.
Studiedag Bestuurskracht Platteland VVSG 8 juni 2017 te Leuven
Inkoopcoöperatie.
Samenwerking waterbeheerders
Gemeentelijke inkoop decentralisaties
Gemeente Nieuwkoop - Bechtle
Inrichting van het ICT Portfoliomanagement
Taskforce op bezoek bij VIAG congress
Bewust aanbesteden Inspelen op marktbewegingen door gebruik van data
Transcript van de presentatie:

Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007

AANLEIDING

Sheet 3 van 12 Aanleiding

Mei 2005: Pact van Pans Oktober 2005 – juni 2006: business case en bedrijfsplan Juli-december 2006: Kwartiermakersfase December heden: ICTU-programma Gestart met 9 gemeenten (100+), nu 70 gemeenten Totstandkoming GovUnited

17 oktober 2006Sheet 5 van 12 FILOSOFIE GOVUNITED

Het gaat om de dienstverlening Instandhouden ICT-infrastructuur is geen kerntaak van gemeenten GovUnited zorgt voor de voorzieningen om (elektronische) diensten te leveren Publieke organisatie gericht op: Gezamenlijke inkoop Contractmanagement Regie, innovatie en standaardisatie Stimuleren van marktwerking Gemeenschappelijke voorzieningen “Software as a Service” Schaalvoordelen in (door)ontwikkeling en beheer Gestandaardiseerd maatwerk Filosofie GovUnited

3 Sporen Govunited Basispakket: Volledig e-loket in korte tijd Aanbesteding: alle voorzieningen voor e-overheid: Front Office Klant Contact centrum Koppeling met Back Office Innovatieve Projecten Omgevingsvergunning Op Afspraak Horeca, evenementen Kennisbank En daarnaast: Kennisportaal

Voordelen Flexibiliteit en fasering Brede community: groot en klein Lusten en lasten delen Versnelde realisatie Landelijke standaarden/ontwikkelingen Versterking opdrachtgeverschap Bundeling van kennis en expertise

Uitgangspunten Aanpak Multichannel De klant centraal Self Service Slimme processen in de keten Gemeenten zijn niet uniek, dwz …. Doen! 31 juli 2014Sheet 9

Tot slot Breed draagvlak, hoge urgentie Focus en prioriteiten Professionalisering organisatie Driehoeksrelatie GU-Markt-Gemeente Organiseren van de samenwerking Rol, taak en verantwoordelijkheden 31 juli 2014titelSheet 10

GovUnited Datum: 31 juli 2014 Meer info: