Advanced Business Information Solutions

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

The customer centric software company
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Business mapping Business model canvas.
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Ict in de sociale sector • trends in toepassingen • implicaties voor de beroepsuitoefening.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
De marketingmixstrategie
Marketing voor verkeerskunde
Businesstoepassingen
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Wat is interactieve marketing?
Advanced Business Information Solutions
Hoofdstuk 4 - Systems Onderscheid naar systemen en processen Systemen
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Business Marketing Management
4 P´s en 3 R-en MK01.
Business Marketing Sabine Vermuyten
H8: Distributie.
H7: Productmanagement.
strategie als een proces
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
Business Marketing Management
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Confidential 1 Trends in ICT J. Bruijning KPN Research 8 juni 2001.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Service Oriented Architecture
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Midden in de wereld:.
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Kennismanagement & Sociale media
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Internationaal ondernemen Hoofdstuk 4 Management & Organisatie in een internationale omgeving (Strategisch Management) Wat is er nodig: om het internationalisatie.
Internationale marketing
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Internationale marketing
The Hybrid Workspace Commercial Value Proposition
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Consumenten-gedrag Sociologische blik
De diensten die een onderneming kan bieden aan haar klanten, leveranciers en eigen medewerkers zijn direct afhankelijk van haar IT-infrastructuur. In het.
In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Transcript van de presentatie:

Advanced Business Information Solutions De markt Advanced Business Information Solutions

Invloed van internet op bedrijfsprocessen Disintermediatie Reïntermediatie Cyberintermediatie Advanced Business Information Solutions

De waardeketen van Porter Infrastructuur van de organisatie Human resource management Technologie-ontwikkeling Verwerving Opera- tions Uitgaande logistiek Service Marketing & sales Marge Ingaande logistiek Advanced Business Information Solutions

Advanced Business Information Solutions Value web De klant Infrastructuur van de organisatie Human resource management Technologie-ontwikkeling Acquisitie Inkomende logistiek Operaties Uitgaande Marketing & sales Service Onderzoek & ontwikkeling De klant Advanced Business Information Solutions

Actoren in de e-business- wereld Belanghebbenden in de internetinfrastructuur Belanghebbenden in de internetapplicatielaag Belanghebbenden in de internet-commercelaag Andere belanghebbenden: Advanced Business Information Solutions

Advanced Business Information Solutions Verwachte omzet B2B Groei B2B e-commerce uitgaven in Europa in miljard € (Bron: Jupiter European Business-to-Business Forecasts 2000-2005, September 2001) Advanced Business Information Solutions

Business-to-Business proces Ondersteuning voor e-commerce door internettechnologie Ondersteuning voor traditionele bedrijfsvoering, ondersteuning door Telefoon, Fax en EDI Producent Distributeur Detailhandel Leverancier Eind- gebruiker Advanced Business Information Solutions

Het B2C beslissingsmodel Behoefte identificatie Behoeften in kaart brengen Evaluatie van alternatieven Beslissing Configuratie / Personalisatie Vervanging Pre-aankoopfase Aankoopfase Post-aankoopfase Advanced Business Information Solutions

Advanced Business Information Solutions Verwachte omzet B2C Totale online uitgaven 2002 en 2007, in Miljard € (Bron: Jupiter MMXI Internet Commerce Model, August 2002) Advanced Business Information Solutions

Het besluitvormingsproces Individuele- karakteristieken Omgevings- Besluit De aanbieder Stimuli Besluitvormings-proces Vertrouwen Advanced Business Information Solutions

Advanced Business Information Solutions Stimuli Endogene stimuli: aanwezig voor de besluitvorming. voorbeeld hiervan is het hongergevoel, de behoefte aan sociaal contact vertaalt zich op het internet in de veel aanwezige chat-sites. Exogene stimuli: van buiten aangewakkerde stimuli. voorbeeld hiervan kunnen we de reclame voor een nieuwe CD nemen. Advanced Business Information Solutions

Omgevingskarakteristieken Sociale en culturele variabelen Politieke variabelen Economische variabelen Geografische variabelen Technische variabelen Advanced Business Information Solutions

Individuele karakteristieken de beschikbare hoeveelheid middelen, de leeftijd het opleidingsniveau de normen en waarden persoonlijkheid en levenstijl Het grootste probleem van de data over internet is dat het over internetgebruik gaat en niet zozeer over internetkoopgedrag. Advanced Business Information Solutions

Advanced Business Information Solutions Vertrouwen en risico Monetair risico Functioneel risico Fysiek risico Sociaal risico Psychisch risico Advanced Business Information Solutions

Advanced Business Information Solutions C2C model Consumer-to-consumer e-commerce een manier voor consumenten om elkaar producten en diensten te verkopen met de hulp van een online-intermediair. Eisen aan een intermediair in C2C e-commerce: een zoekmachine waarin het product terug te vinden is zodat het eenvoudig ontdekt kan worden; een index waarin het product kan worden getoond; een financiële afhandelingscapaciteit zodat heh product betaald kan worden. voorbeelden hiervan zijn de Nederlandse veilingsite marktplaats.nl en e-bay.com. Advanced Business Information Solutions

Advanced Business Information Solutions P2P e-commerce Windows 2000 Windows XP Unix 4 4 4 Hub Printer Modem Advanced Business Information Solutions

karakteristieken van P2P systemen Gebruikersinterfaces kunnen worden geladen buiten een webbrowser. De computers van gebruikers dienen als clients en als servers. Het systeem heeft extra tools om gebruiksmogelijkheden te vergroten. Het systeem voorziet in connecties met andere gebruikers. Het systeem ondersteunt “cross-netwerk” protocollen zoals SOAP of XML-RPC. Advanced Business Information Solutions

De markt: verhouding aanbieders en afnemers De private e-markt of e-distributeurs, 1:n (een-op-veel) relatie; De publieke of e-markten n:m (veel-op-veel) relatie; De concentrators n:1(veel-op-een) relatie. Advanced Business Information Solutions

De markt: positie of lijn in de waardeketen De portalen voor de ‘verticale’ markten (vortals) De portalen gericht op de ‘horizontale’ markten Portalen gericht op een specifieke bedrijfsfunctie Advanced Business Information Solutions

Wat en hoe wordt er gekocht? Hoe gekocht? Wat gekocht? Ad-hoc aankopen Systematische, strategische aankopen Secundaire producten Yield Managers MRO’s Primaire producten Exchanges Catalogi Advanced Business Information Solutions