De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

New Commerce Innovatie thema 2008. 13 februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.

Verwante presentaties


Presentatie over: "New Commerce Innovatie thema 2008. 13 februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder."— Transcript van de presentatie:

1 New Commerce Innovatie thema 2008

2 13 februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder dit thema behandelen? Wat is de relevantie van dit thema? 2. Belangrijkste trends met betrekking tot dit thema. · Hoe is dit thema in de loop der jaren geëvolueerd? · Wat zijn relevante maatschappelijke, economische en technologische trends? · Zijn er momenteel specifieke uitdagingen, behoeftes of kansen? Hoe kunnen we daarop inspelen? 3. Toekomstvisie. · Verwachten we nieuwe toepassingen of nieuwe ontwikkelingen? Wat is onze visie hierop?

3 13 februari 2008 1. Omschrijving van het thema Handel tussen mensen en bedrijven is van alle tijden. In de loop van de tijd heeft er een behoorlijk ontwikkeling plaatsgevonden. Zo kunnen we ook aankopen doen via internet en is ook m-commerce sterk in opkomt. Hoe zullen deze ontwikkelingen verder gaan? Welke randvoorwaarden dienen dan ingevuld te worden? En is ieder kanaal gelijkwaardig en vervangbaar ten opzichte van elkaar? N°3

4 13 februari 2008 2. Belangrijkste trends rondom New Commerce Ontwikkeling: Fysieke verkoop Start met marktkraampjes en later ontwikkeling naar winkels. (C2C > B2C en B2B) Nu naast Point of Sale ook vendingmachines etc. Verkoop op afstand (Postorder) Verkoop met TV of catalogus als informatiekanaal. Bestelling en betaling nog via ander kanaal. eCommerce Ook weer C2C markt. Bestelling en betaling via internet. mCommerce ipTV Commerce Bestellen en betalen via TV. Fysieke verkoop Traditioneel kanaal met nieuwe vormen van verkoop: narrowcasting etc. N°4

5 13 februari 2008 Model plus jaartallen en randvoorwaarden toevoegen. N°5

6 13 februari 2008 2. Wat is de behoefte van de consument? Wat wil de consument ten aanzien van de diverse kanalen? Op welk moment en via welk kanaal? Keuze zal vooral gebaseerd worden op de behoefte van aankoop of informatie. Aankoop: Impulsaankopen zoals CD’s, Concertkaartjes Informatie: Producten waarvoor consument nog onderzoek wil doen zoals Reizen en verzekeringen. N°6

7 13 februari 2008 2. Wat is bepalend voor ontwikkeling kanaal? Invulling randvoorwaarden: -Aanbod voor klant / product aanbod -Betaling -Levering 4p’s? N°7

8 13 februari 2008 2. Ontwikkeling rondom New Commerce Multichannel / Crossmediaal (fysiek en virtuele wereld gaan in elkaar over) a.Experience van kanalen (dus ook bestellen, betalen etc.) zoveel mogelijk gelijk b.Verschillende behoeften en verschillende productcategorieen over de verschillende kanalen verdelen. Onderzoek: Wat werkt wel qua kanaal en product en wat niet? Bijv. Billboard en aankoop of Billboard en informatie opvragen. N°8

9 13 februari 2008 2. Trends in relatie tot New Commerce Consumenten: -Online Oxygen -Multichannel / Crossmediaal (diverse devices naast elkaar gebruiken) -Geen merkentrouw -In control zijn -Maatwerk voor standaard prijs / zelf invloed uitoefenen: CoCreate Business: -Totaalbeleving van het merk -Loyalty door belonen -Positie in markt behouden (eventueel door nieuwe business) N°9

10 13 februari 2008 3. Toekomstvisie Verder ontwikkelen kanalen mCommerce etc. en invulling van benodigde randvoorwaarden. Steeds meer diverse kanalen naast elkaar te gebruiken. Erg belangrijk voor business om deze dan ook efficient en effectief in te kunnen zetten! N°10

11 13 februari 2008 Verder uitwerking -Voorbeelden van bedrijven en kanalen, bedrijven die alleen op internet zitten en bedrijven die later ook fysiek gaan -Nieuwe business die ontstaat door nieuwe kanalen, zoals Google -Hoe bestaande business met new commerce invullen? Extreme voorbeelden. -Hoe gaan van oorsprong fysieke bedrijven om met internet? Voorbeeld digitenne / KPN Acties: Chris randvoorwaarden invullen, 4 p’s? Arlette model kanaalontwikkeling Beide: Voorbeelden N°11


Download ppt "New Commerce Innovatie thema 2008. 13 februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder."

Verwante presentaties


Ads door Google