Highligts van de ervaringen van de pilotgemeenten 13 november 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Ondernemersfonds Centrum Bussum Activiteiten stap-voor-stap.
De SAE: het Nederlandse platform voor academisch erfgoed Esther Boeles ‘Academisch erfgoed: van en voor wie?’ Werkconferentie / 4 mei 2012 – Antwerpen.
Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
Dagarrangementen en Combinatiefuncties Workshop 1: Beheer en Exploitatie Bert Fransen.
Intergemeentelijke samenwerking en HR
Welkom 1.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
Bestuurlijke ambities ‘het nieuwe werken’ in bezuinigingstijd.
Hogescholen in Dialoog
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
‘Een Spraakmakend Project’
COMPETENTIEONTWIKKELING
Inleiding politieke sensitiviteit
De Krullevaar Wat is een goede school ?.
Samenwerking RE  RB in Zuid-Limburg 18 november 2011Ton Borm & Rob Drummen.
Wet RGT Op 1 oktober van kracht
Anderstalige nieuwkomers in centrumsteden (basis- en secundair onderwijs) - resultaten bevraging centrumsteden en LOP’s -
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
Weesfietsenaanpak bij stations Handboek & Ervaringen Weesfietsenteam
Integraal Toezicht Jeugdzaken
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Dienst Wijken 1 Beter participeren in de gemeente Utrecht Acties van de gemeente om participatie en betrokkenheid van burgers bij de ontwikkelingen in.
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Workshop Zelfevaluatie Werkgroep Sturing en borging Lidewij Vat, Vilans Ingrid Middelkoop 24 mei 2012.
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
De omgevingsvergunning onderzocht: anders werken, anders denken.
Vrijheidsbeperking.
Crisismanagement in de zorg: communicatie op het grensvlak met het openbaar bestuur 1 november 2012 Marco Zannoni.
Tegen de stroom in Investeren in mensen, juist in krappe tijden Werkconferentie Bedrijfsvoering 2 november 2011.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
Enquête professionaliteit van MRen
PARTNERORGANISATIES. VOORBEREIDING Via bestaande partnerorganisaties nieuwe zoeken Via bestaande partnerorganisaties nieuwe zoeken In gesprek gaan In.
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Toelichting Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Pilot-project uitvoering kpi’s highligts van de ervaringen van de pilotgemeenten 22 november 2012.
Een theoretische verkenning
Betrokkenheid op de werkvloer
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Programma uur Opening door Hans Borstlap, voorzitter Bestuur Leerstoelen uur 'Soberheid' | Korte inleidingen en aansluitend discussie
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
Reportmanager Eenvoudig en snel inzicht in hoge verbruikskosten
Challenging the World…10 lbs. at a time!.  STAP 1: STEL EEN DOEL  STAP 2: KIES EEN KIT  STAP 3: DOE MEE OM TE WINNEN THE CHALLENGE.
INFORMATIEVEILIGHEID een uitdaging van ons allemaal Themabijeenkomst De Digitale Griffie/Harro Spanninga.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Wie zijn wij? WE CAN (end all violence against women) WE CAN Young Eindhoven/Helmond.
“Krachtig bestuur in Brabant” een project van provincie en VBG
Bestuurlijk gedonder Midzomernachtdiner 2012 Naar een bestuurlijke buienradar? 18 juni 2012.
Bewonersavonden agenda Strategische toekomstvisie Gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude, 4, 5 en 17 november 2008 Jeroen Haan.
24 juni 2014 PLG interdisciplinariteit vincent jonker.
1G1P voor de JGT’s ZUID-HOLLAND NOORD November 2014.
De Amsterdamse Lerarenagenda PO en VO
Professionaliseren of deprofessionaliseren
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
Discussiegroepen - resultaten
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Meerwaarde accountant voor de gemeenteraad bij het financieel toezicht “Het dichten van het gat”: meer benutten bestaande activiteiten en nieuwe activiteiten.
Bestuurdersconferentie Pleio Tweede bestuurders- en beslissersconferentie Pleio 25 april 2013 – MediaPlaza Gespreksleider: Roy Tomeij.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Regievoering door gemeente Delft Commissie M&E 13 september 2012.
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
NGI Themasessie 8 juni 2007 Inrichtingsfactoren voor Business Informatiemanagement Lex Scholten – informatie-procesverbeteraar ASLBiSL Foundation Motivaty.
Invoering Vennootschapsbelasting. Inhoud VPB in persperctief Raamwerk van de wet Regionaal PVA met lokale verantwoordelijkheid Waar staan we nu.
Congres “Op weg naar nieuw evenwicht” 9 december 2010
Statushouders in Schiedam
Project Pilot Omgevingsplan in klare (digi) taal
Transcript van de presentatie:

Highligts van de ervaringen van de pilotgemeenten 13 november 2012

5 pilotgemeenten Amsterdam Delft Haarlemmermeer Heerhugowaard Schiedam

Conclusies -Alle gemeenten zien in dat de verantwoordelijkheid in hoge mate komt te liggen bij de gemeente -De meeste gemeenten hebben geen ervaring met het opstellen van rapportages

-Het is een zoektocht naar de vorm van de analyse - Het is een uitdaging om de rapportage interessant te maken voor de bestuurders -Het voortouw wordt (in hoge mate) genomen door de archiefinspecteur -De samenwerking tussen DIV en archiefinspectie loopt niet vanzelf

-De wetswijziging kan het bewustzijn binnen de gehele organisatie vergroten -Er is de wil aanwezig om te komen tot een openbare rapportage op

Aanbevelingen 1 Maak gebruik van de KPI’s en stel een rapportage op voor B&W/Gemeenteraad 2 Deel ervaringen met je collega’s 3 Betrek intern collega’s om de analyse multidisciplinair op te pakken

Specifiek voor archiefinspecteurs: -Ga met elkaar in gesprek en kom tot afstemming en verdere professionalisering Specifiek voor de VNG: - Draag zorg voor coördinatie en beheer

Vanmiddag de praktijkervaringen!

Vragen na vandaag: Jeroen Jonkers 06 –