Amanda Schneiderberg Angela Qureshi Karin de Bruin Michelle de Kort

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Locatie CSG BEILEN LO2.
Advertisements

Time management in het onderwijs
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Thema 4, Mens en Milieu Misschien niet het meest “sexy”onderwerp
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
<Naam spreker en school/ gemeente
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
Hogescholen in Dialoog
Redactioneel schrijven Les 2
HGW sessie 8 Implementatie Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Hoe gezond ben ik?.
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Het geven van een workshop
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Inleiding Komende periode gaan we het hebben over kinderen die ziek-zijn: Verzorging, Het herkennen van de symptomen/de klachten Wat kun/moet je doen.
Bijeenkomst Niels de Beer Active Ageing.
Weten jullie nog wat dit is?
Welkom in groep 5.
Workshop Vrijwilligerswerk Het hoe en wat Door Timbo.
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Workshop TMs Mijn veranderende rol Het Nieuwe Werken
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
 3SIGN  Studievereniging tegenover studentenvereniging  Uitleg over gehouden enquêtes.
Het begint bij het jonge kind
Visie & Strategie.
Voorkomen van weerstand
LES 6. glusyndicates.nl DIKKE VETTE VIEZE GROFFE EINDOPDRACHT Max €10.000,-
met studievaardigheden
Ontwikkelruimte voor innovatieve groepen
Dit is Albert. Welke producten zou hij kiezen?vakantiehuisje.
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Nina de Rooij Frank Roorda Angela van den Berg Myrte Cornelissen
Het perspectief van de oudere
Workshop GoLivePhone Lieke van Bakel Sander van Hout Milou Quist Arlinde Ros.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Week 2 : Ontwikkelingspsychologie, Liesbeth van Beemen:
motiverende gespreksvoering
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Terugkoppeling Werkatelier GGZ 8 december 2015 Meetinghouse Dordrecht.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 1 med.hr.nl/gharh.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
(Ped)agogiek Hoorcollege 7
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Workshop ‘Al eens gedacht om te flippen?’. Even voorstellen…. Patrick Logister.
ICC Module Draagvlak Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Eenzaamheid Eric Schoenmakers Fontys Hogeschool voor Mens en Gezondheid; Toegepaste Gerontologie Coalitie Erbij; een blik uit de wetenschap.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Een gezonde kijk op je werkomgeving
Passend onderwijs.
Zorgvragers in de VVT.
Innovatie in het onderwijs
Aantrekkelijk formuleren
Algemene uitleg en opdracht 10
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
MARKANT centrum voor mantelzorg
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
OPEN-KLAS Vernieuwd zorgproject waar leerlingen de verantwoordelijkheid nemen over hun eigen leerproces. Een boeiende werkplek waar leerlingen leren out-of-the-box.
Inhoud college Structuur boek Groepsgewijze productie Just In Time
Begeleiden Les 7.
Meer op eigen benen in een etnisch diverse stad
ADL Les 1.
IBP en AVG, wat moet wij er op school mee?
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
PICA Eetstoornis. Wat is Pica? Pica wordt ook wel Pica Eating Disorder genoemd Valt onder de eetstoornissen. Een zeldzame eetstoornis. Bij Pica worden.
Transcript van de presentatie:

Amanda Schneiderberg Angela Qureshi Karin de Bruin Michelle de Kort Inleiding workshop Amanda Schneiderberg Angela Qureshi Karin de Bruin Michelle de Kort

Drie mogelijke onderwerpen Omgaan met weerstanden Zorgvisie Ouderen mishandeling

Koppeling Active Ageing Gezond ouder worden, anders kijken naar de zorg, innovatie, etc. zou het verbeteren van de zorg. Maar wat gebeurt er in de praktijk? Zijn ouderen in staat om meer zelfmanagement te ontwikkelen? En hoe zit het met de hulpverleners?

1. Omgaan met weerstanden Hoe kunnen we de weerstand die regelmatig ontstaat bij het veranderen van vaste ongezonde gewoonten ombuigen naar gezonde gewoonten? 1. Uitleg/ motivatie onderwerp 2. Toneel 3. Interactie met student (opdracht) 4. Terugkoppeling

2. Zorgvisie Hoe kunnen we de weerstand die regelmatig ontstaat bij het veranderen van vaste ongezonde gewoonten ombuigen naar gezonde gewoonten? 1. Uitleg over de samengestelde zorgvisie/ motivatie 2. Uitbeelden van creativiteit, mensgericht te werk gaan 3. Opdracht; Hoe wil je zelf later behandeld/verzorgd worden als dat nodig is? 4. Terugkoppeling

3. Ouderen mishandeling Wat kunnen we doen om te voorkomen dat er ouderen mishandeling plaats vind? 1. Uitleg ouderen mishandeling/ motivatie 2. Toneelstukje als voorbeeld 3. Opdracht; Wat zijn jullie ideeën over preventie ouderen mishandeling, etc. 4. Terugkoppeling