Welkom bij de presentatie van het

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
Menno Karres Lead Auditor
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Het Management Informatie Portaal
Aansluiting nazorg gevangeniswezen
Klassieke AO Leseenheid1
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Governance van de informatievoorziening
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
27 januari 2011.
Kwaliteit en kwaliteitszorg
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
NVP Strategische personeelsplanning en talent management
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
Systeemtoezicht ‘Vertrouwen is goed, controleren is beter’
CKZ workshop Privacyrichtlijnen t.b.v. CQI metingen.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Schitterende Organisaties®
Valkuilen bij snelle groei van de organisatie
Online Conferentie Nederland 8 oktober Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Implementatie Normblad 8002
© de vries business consultancy, 2008
Introductie OHSAS
Kwaliteit in examens, borgen en stimuleren. Kwaliteitsborging EVC-procedures EVC in het MBO 22 mei 2007 Henk van Leeuwen Manager externe betrekkingen KCE.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
Onthaal en service.
Bevindingen onderzoek inzetproces. Doel van het onderzoek Komen tot een beschrijving van het inzetproces van het onderwijzend personeel dat voldoet aan.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Producten & Werkprocessen
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Recordkeeping - in 7 stappen naar een digitaal archief
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Project Proceshuis Road show
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
Informatievoorziening Walcheren voor Elkaar
Doelen, doelgroepen en dienstverlening Een kijkje in de keuken van het gebruikersonderzoek Thea van der Geest, Nalini Kotamraju Jurjen Jansen, Joyce Karreman,
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Bedrijfsfunctiemodel IZO AWBZ, Wmo en Zvw Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning JANUARI 2013 VERSIE 1.0 IZO Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
1 Financiële risico’s decentralisaties Robert ‘t Hart
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Realisatie en implementatie
Aanbesteding Converged computing, networking en storage
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
WELKOM Dé applicatie voor de professionele schoolleider
Is testen een project op zich?
Transcript van de presentatie:

Welkom bij de presentatie van het Welkom bij de presentatie van het kwaliteitsonderzoek bij ICTS 8/1/2007 Kwaliteitszorg

Agendapunten Wie zijn wij? Opdracht Interviews Analyse – Balanced Scorecard Analyse – Gap model Analyse – Servqual Conclusie Aanbevelingen Zelfreflectie Vragenronde

Wie zijn wij? Groep 1 van vak: “Kwaliteitszorg van de informatievoorziening” Studenten Informatiekunde aan de VU (3e jaars) Rufus Schep Tessa Schenk Robert Hensel Pushpa Loetawan Steven van Vessum

Opdracht “ Ga na in hoeverre de informatievoorziening binnen ICTS op het gebied van projecten voldoet aan de eisen en wensen van de projectleiders, projectmanagers en de manager projecten.” - Jan Kappenburg Informatievoorziening: De processen en de hierbij behorende voorziening die het verstrekken van informatie in en omtrent organisaties, het verzamelen, verwerken en vastleggen van de hiervoor benodigde gegevens tot doel hebben. Bron: wikipedia

Interview 19/11/2006 van 10:00 – 13:00 3 x Projectleider (Ton, Kenneth en Gaby) 1 x Projectmanager (Rick) 20/11/2006 van 13:00 – 15:00 2 x Manager projecten (Jan en Arjan) Afdelingshoofd B & D (Ed)

Interviews - Resultaat Twee belangrijkste kenmerken aan Informatie Systemen: Niet iedereen beschikt over benodigde kennis van gebruikte Informatiesystemen Behoefte aan (rapportage) standaard

Interviews - Resultaat Gebruikte Informatiesystemen: o.a. Excel TimeSheets MS Projects

Interviews – Resultaat (2) Inzicht in werkwijze ICTS Tevredenheid informatievoorziening: Projectleiders zijn redelijk tevreden over de informatievoorziening Projectmanagers en Managers projecten zijn niet tevreden over de informatievoorziening

Analyse – Balanced Scorecard “De BSC is gereedschap voor managers om de situatie binnen hun verantwoordelijke sleutelgebieden te beheersen ” Kwaliteitsmodel Brengt 4 sleutelgebieden van de organisatie in kaart: - Visie/Strategie - Financiële resultaten - Klanten - Interne processen - Leer & groei

Balanced Scorecard - Resultaat Aangeboden trainingen worden niet altijd gevolgd Wens voor overkoepelend Informatiesysteem PRINCE2 en ITIL worden niet pragmatisch gebruikt (opzettelijk)

Analyse – GAP model Wordt gebruikt om te analyseren welke verwachtingen de klant heeft, en op welke wijze aan deze wensen wordt voldaan. “Meet” Dienstkwaliteit Waarbij Klant: Projectleider Aanbieder: Man. Projecten.

GAP model 5 gaps / gaten 1: Perceptie 2: Specificatie 3: Levering 4: Communicatie 5: Resultaat vs. Verwachting

GAP model - Resultaat Weinig flexibiliteit met TimeSheets (aan vervanging toe) Veel druk op huidige personeel vanwege tekort aan personeel Personeel benutten beschikbare software niet volledig

Analyse - Servqual “is model dat wordt gebruikt om te bepalen of de door de organisatie geleverde kwaliteit van de producten en/of diensten voldoen aan de behoefte van de klant “ 6 perspectieven bekeken: Activa Betrouwbaarheid Ontvankelijkheid Borging Empathie Toegankelijkheid

Servqual – Resultaat Behoefte aan meer personeel Personeel helpt elkaar veel Communicatie verloopt goed Goede, informele sfeer Geen standaard om te rapporteren en ook niet iedereen gebruikt dezelfde systemen Personeel benut beschikbare software niet volledig

Conclusie Behoefte aan meer personeel (wordt aangewerkt!) Standaard manier van rapporteren wordt niet door iedereen gebruikt Personeel benut de beschikbare systemen niet volledig Personeel volgt trainingen niet altijd Goede sfeer

Aanbevelingen Neem z.s.m. goed extra personeel Mentorschap voor nieuwkomers Trainingen door iedereen laten volgen Voer standaarden in voor iedereen

Zelfreflectie – Wat kon beter? Interview vragen Interviews afnemen Communicatie tussen ons en ICTS Opdracht nog beter definiëren (verwarring over toetsen aan beleid)

Vragen Zijn er nog vragen?