Walking with Dinosaurs Frankie Schram 1 Walking with dinosaurs Werken met een website Fr. Schram 20/03/2000.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Simultaan Tafelrondje
Ga naar > Wegwijzer. 2 HOMEPAGE gemeenteraad Delft.
De leesstrategie voor begrijpend lezen
Mijn gegevens op het web!?
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Staafdiagram Strookdiagram
De internet-encyclopdie voor kinderen
Kees van Overveld B i g I m a g e s – Visuele Communicatie -1- De betekenislaag: Wat is betekenis De driehoek van Peirce Vormen van betekenis Context.
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Adri Verhoosel, Avans Hogeschool
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Het oude Egypte Frankie Schram 1 Het oude Egypte Werken met een website-onderdeel Fr. Schram 29/011/2003.
Lesgeven en begeleiden
Naam: ______________ GA VOORZICHTIG MET DE SLAKKEN OM
Nieuwe encyclopedie van de Vlaamse Beweging Frankie Schram 1 Nieuwe encyclopedie van de Vlaamse Beweging Werken met een webstek Fr. Schram 26/02/2000.
Sagen en legenden Leren doe je niet alleen in de klas. Het grootste deel van wat je weet, heb je wellicht zelfs elders opgestoken. Je wordt via televisie,
Reformatie: Martin Luther Maerlant-centrum 1 Reformatie Martin Luther F. Truyen - K. Vermeire 1999.
De conquistadores: wereldveroveraars met oogkleppen
Media en creativiteit Herfst les 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Kwaliteitszorg Onderhouden en ontwikkelen van beroepscompetenties
Naam: monique en theresia
Inschrijven in de basisschool voor het schooljaar Het centraal aanmeldingsregister.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
WELKOM OP TOV!.
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
Al doende leren training docenten
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
In het spoor van Frank © Koen Sergeant. Vraag 1  Vorm een zo lang mogelijk woord met de letters: N, i, i, r, t, t, o, t, a, e, m, u, s.
Schrijven met een strategie
(bijna) eindexamen.
Een werkstuk maken.
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
Letterkunde van 1800 tot 1914 griezelverhaal schrijf je eigen
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 3 – Zullen we delen?.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Vraag 1: Wat is het thema van de kinderboekenweek?
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Tot 10 tellen in geloof -samen oefenen om leerling van Jezus te zijn-
BIJ HET BEANTWOORDEN VAN LEESVRAGEN LITERATUURGESCHIEDENIS
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
H3.5, Grote schonmaak 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat.
Spreekbeurt in groep 4.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Centraal Examen Nederlands
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Spreekbeurt in groep 4.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Instructie geven en uitvoeren
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Spreken en gesprekken 2.2 en 2.3 Schrijven 1.5 en 1.6 Grammatica 3.3
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Examentraining.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Transcript van de presentatie:

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 1 Walking with dinosaurs Werken met een website Fr. Schram 20/03/2000

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 2 De webside “Walking with dinosaurs” –Naar aanleiding waarvan is deze site gemaakt? –Wat leert je de naam van de site over haar inhoud? –Wie heeft deze site gemaakt? Wat kun je daaruit afleiden over de waarde van de informatie die je aangeboden krijgt?

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 3 Hoe ga je te werk? voorbereidend stap Roep de site op Maak daarvan je homepage voor de les Maak een nieuwe folder voor je bookmarks Open je kladblok of tekstverwerker, of neem er wat papier bij :=)

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 4 Hoe ga je te werk? lezen Na een eerste verkenning van een tiental minuten zal je de site bekijken vanuit een aantal vragen Heb aandacht voor wat precies gevraagd wordt! Zoek in de site naar relevante informatie voor het beantwoorden van de vragen

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 5 Hoe ga je te werk? noteren Leg bookmarks aan naar relevante passages m.b.t. tot de vragen (structureer eventueel je bookmarks per vraag) Kopieer relevante passages in je kladblok of tekstverwerker Volg de hyperlinks niet te ver!

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 6 Verloop van de les eerste lesuur Eerste verkenning (max. 10 minuten) Eerste lectuur: chronologie en opstellen en vragen Samenbrengen van vragen en eventueel de gevonden antwoorden

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 7 Verloop van de les tweede lesuur Tweede lectuur: theorievorming rond het verdwijnen van de dinosaurussen Kritische reflectie op de reconstructie Synthese (5 minuten): het reconstructie karakter van de historische kennis Nataken: –Actualisering –Verwerkingstaak

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 8 Eerste verkenning surf gedurende een vijftal minuten door de site probeer de structuur van de site te begrijpen: wat zijn de belangrijkste onderdelen? Kom je begrippen tegen die je niet duidelijk begrijpt? -> noteer die!

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 9 eerste lectuur De leerlingen zetten volgende stappen: –De chronologie –Vragen opstellen en antwoorden zoeken

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 10 De chronologie Zoek de tijdlijn op in de website –Hoeveel grote perioden onderscheid je in de prehistorie? –Wanneer ontstaan de eerste zoogdieren? –In welke periode verschijnt de mens op het toneel?

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 11 Vragen opstellen en antwoorden vinden Doorloop de hele site en stel 10 vragen over de dinosaurussen op waarop je een antwoord zou willen krijgen. Ga op zoek naar andere sites op het Internet die handelen over de dinosaurussen (gebruik van site VVLG, gebruik van zoekinstrumenten).

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 12 Tweede lectuur Welke theorieën bestaan er over het verdwijnen van de dinosaurussen? Vorm een oordeel over de reconstructie van de dinosaurussen met behulp van het artikel dat je vindt op

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 13 woordverklaring Leg volgende woorden uit: –raadpleeg een woordenboek op het Web: –raadpleeg een encyclopedie op het web:

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 14 Actualisering Zoek knipsels bijeen over nieuwe vondsten en theorieën over dinosaurussen uit de krant.

Walking with Dinosaurs Frankie Schram 15 Verwerkingstaak Kies twee dinosaurussen uit en stel een steekkaart op waarin je alle informatie die je over hen vindt, logisch ordent Teken een dinosaurus naar keuze (i.s.m. het vak plastische opvoeding) Schrijf een verhaal over een dino (I.s.m. het vak Nederlands)